2016-11-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
.
.
Var ändå tvungen att läsa vad DN skriver om valet nu här på sluttampen. Måste erkänna att jag inte trodde att det var en fullt så låg och barnslig nivå på det. DN har ändå en anrik historia och är traditionellt förknippade med kvalitet och viss höjd.

Ledarsidan (osignerad text):

(..text drypande av hat..)

JÖSSUS!

Det var nog något av det värsta jag har läst om kandidaterna och då har jag läst mkt.
Jag blir faktiskt lite skrämd av att få svart på vitt hur RABIATA de högsta medlemmarna av den tredje statsmakten egntligen är. Hur de triggar kriminella våldselement som tex AFA att begå brott mot oliktänkande och sedan känner sig nöjda med sina hatkampanjer, mediadrev och förföljelser av dom som inte ingår i gruppen "alla likas värde".
Det känns som Svensk MSM radikaliseras för varje dag som går.
2016-11-08, 12:12
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är till att vara lite motsägelsefull herrn.

Fattar att du tillhör samlingen hatare som hyllar Trump. Skillnaden är att Trump kommer bli en katastrof - för freden, energipolitiken, miljön, ekonomin etc. Ganska talande att börskurserna vände upp i takt med att opinionen vände tillbaka i Hillarys favör (efter FBI annonserat att mejl-varningen var falskt alarm)
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Trumps odds på Betfair faller just nu!
Medlem
Floridas förtidsröster verkar ha slutat med +80 000 för demokraterna nere från +250 000 med Obama 2012.

När är det bara att vänta och se vad Trump bjuder upp på valdagen och vad i helvete folket i Florida röstat på.
2016-11-08, 12:13
Medlem
237s avatar
Jag trodde naivt nog att racet startade runt midnatt och vara i 5-6 timmar, men det verkar på folk i denna tråden som att det snart är avgjort? Vad gäller, när börjar TV-matchen, när anses valet vara över?
2016-11-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Om Trump vinner vore det en fröjd höra på Reinfeldt.
Och på Löfvén, och alla andra pk-nissar

dom kommer sitta och gråta på svt/tv4 osv
2016-11-08, 12:14
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Så kanske man kan se det om man önskat andra kandidater. Jag tycker Bernie Sanders var en historisk möjlighet för USA, Sverige och världen. Fast, med närmare eftertanke, kanske han blivit motarbetad på ett sätt som Hillary kan undvika.

Tycker faktiskt Hillary Clinton är ett mycket bra val, ungefär som Louis CK uttrycker det...

https://youtu.be/MFOkBnYGfIM

Jag är inte så säker på det, när Demokraterna talar om att folk får det bättre, så menar dom egentligen i kommunist-Kina där all tillverkning sker.
Förutom sina kompisar på Wall Street som Reinfeldt arbetar för nu.
2016-11-08, 12:14
Medlem
Trump måste ta detta! Men jag inser att det tyvärr inte ser ljust ut. Media kommer skåla och fira hela dagen lång imorgon när de får tjata om sitt "första kvinnliga presidenten" i flera år framöver (och då är jag kvinna själv).
2016-11-08, 12:15
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Floridas förtidsröster verkar ha slutat med +80 000 för demokraterna nere från +250 000 med Obama 2012.

När är det bara att vänta och se vad Trump bjuder upp på valdagen och vad i helvete folket i Florida röstat på.

Förtidsrösterna är bara en försmak på vad som komma skall.

Dom flesta som är pro-Trump litar inte på systemet och kommer således inte förtidsrösta utan rösta på plats. Det är något som syns klart och tydligt på sociala medier.

Har även en internet-bekant som kommer rösta på Trump och han säger samma sak. Alla han känner kommer rösta på valdagen och alla han känner kommer rösta Trump.

Brace yourself, landslide is coming
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Fattar att du tillhör samlingen hatare som hyllar Trump. Skillnaden är att Trump kommer bli en katastrof - för freden, energipolitiken, miljön, ekonomin etc. Ganska talande att börskurserna vände upp i takt med att opinionen vände tillbaka i Hillarys favör (efter FBI annonserat att mejl-varningen var falskt alarm)

Det du beskriver är vad du tror, med hillary finns redan bevisen. Se hur världen ser ut just nu.
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Enligt CNN leder Clinton med 268-204, Trump kommer få svårt att vinna valet trots ifall han vinner Florida.

Vi får inrikta oss på att det kan bli ett jämt val i alla fall: Men även om Clinton förlorar Florida och några till stater så kommer hon att vinna. Detta är en karta utan toss-up stater:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map_no_toss_ups.h tml
2016-11-08, 12:16
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jag trodde naivt nog att racet startade runt midnatt och vara i 5-6 timmar, men det verkar på folk i denna tråden som att det snart är avgjort? Vad gäller, när börjar TV-matchen, när anses valet vara över?
Bry dig inte om liberalerna och deras önsketänkande. De skriver att valet är klart för att de vill att det ska vara så, men det är inte så. Valet blir klart först vid 6-7 på onsdagsmorgon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in