2016-11-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Är du inte "rasist och SD-anhängare" idag 2016 så är du en fullständig idiot och förståndshandikappad med 2016-facit i hand och som boende i Sverige.
Alternativt är man en ondsint, mycket ondsint människa.

Ondsint om man inte är rasist?
Ja, den logiken förstår jag att en rädd liten man har då en är helt galen.

Ont: Vilken tid (Svensk tid) är valet klart?
2016-11-08, 10:22
Medlem
Arons avatar
satsat nästan en månadslön på trumpseger, easy money
2016-11-08, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du tror alltså inte att en persons personlighet och åsikter ifråga om tex kön och etnicitet spelar någon roll för politiken?

Annat lät det i Trump-leden när drevet gick om Hillary Clintons hälsa.
Användaren skrev följande:
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Instämmer i osäkra opinionsmätningar.

I presidentfrågan verkar det viktigare än någonsin att man klargör att Trump har ett mentalt problem. Han är tydligt anti-social, han är racist, manipulativ... sådana människor är farliga även när de inte är presidenter. Vi får hoppas han förlorar.

Det var vad mitt svar svarade på. Har du problem med läsförståelsen?
2016-11-08, 10:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toastenflink
Ondsint om man inte är rasist?
Ja, den logiken förstår jag att en rädd liten man har då en är helt galen.

Ont: Vilken tid (Svensk tid) är valet klart?

Den frågan har ställts hundra gånger, du hittar svaret i trådstarten.
2016-11-08, 10:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Det du nämner gäller för bevakningen av Trump, där inget är för litet eller obetydligt för att dras upp. En bild från 1988 där han råkat hamna på samma foto som en gangster blåser man upp till en världshändelse.

Hillarys och demokraternas brottslighet sker dock i nutid, det visar sig även i valrörelsen: trots att man avslöjats med att syssla med birddogging fortsätter man med det, såsom var fallet häromdagen med den falske republikanen Austin Crites. Man drar sig inte ens för att sätta skräck i publiken och ha folk utplanterade som skriker om vapen som inte finns där.

Det uppenbara valfusket, till och med sanktionerat av Obama, ska vi inte ens prata om.
Jag vill inte dividera för mycket med någon av motsatt politisk åsikt, och för att jag tycker att både HRC och Trump är clowner - men:

1 källa/or till Obamas valfusk tack

2 Trump har gång på gång dragit upp de urgamla Benghazi mailen som Hillary t o m gått igenom en rättegång för.
Hon bedömdes oskyldig, har du glömt det? Hennes mail ansågs inte ha medfört något hot mot någon.

På den tiden hade för fan alla möjliga statsanställda Hotmail. Jag tilläts inte ha Hotmail för att min arbgiv förstod riskerna med det. Ändå hade jag inget "viktigt/uppsatt" jobb då. Man var mest orolig för virus.

3 Hillary kan knappast hållas ansvarig för vad några enstaka överradikala människor gör. Den idén är väl hämtad ur SJW-världen när någon de inte gillar ska hålla tal på deras universitet och liknande. Olaglig vänsteraktivism.

Och slutligen - JA Hillary's sida är lika ful som drar upp något Trump sa off camera på en talk show för över ett decennium sen.

Man borde sluta med sådant fulspel en gång för alla. Från båda sidorna. Det är sånt som gör att jag tycker synd om amerikanerna som måste välja mellan dessa.
2016-11-08, 10:24
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Förstår folk att Trump är en populist?

Det är få politiskt intresserade som tycks gilla Trump. Både i USA och i Sverige. Ja det är nog bekant för de flesta.
2016-11-08, 10:26
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag vill inte dividera för mycket med någon av motsatt politisk åsikt, och för att jag tycker att både HRC och Trump är clowner - men:

1 källa/or till Obamas valfusk tack

2 Trump har gång på gång dragit upp de urgamla Benghazi mailen som Hillary t o m gått igenom en rättegång för.
Hon bedömdes oskyldig, har du glömt det? Hennes mail ansågs inte ha medfört något hot mot någon.

På den tiden hade för fan alla möjliga statsanställda Hotmail. Jag tilläts inte ha Hotmail för att min arbgiv förstod riskerna med det. Ändå hade jag inget "viktigt/uppsatt" jobb då. Man var mest orolig för virus.

3 Hillary kan knappast hållas ansvarig för vad några enstaka överradikala människor gör. Den idén är väl hämtad ur SJW-världen när någon de inte gillar ska hålla tal på deras universitet och liknande. Olaglig vänsteraktivism.

Och slutligen - JA Hillary's sida är lika ful som drar upp något Trump sa off camera på en talk show för över ett decennium sen.

Man borde sluta med sådant fulspel en gång för alla. Från båda sidorna. Det är sånt som gör att jag tycker synd om amerikanerna som måste välja mellan dessa.

Finns andra personer amerikanarna kan rösta på än just dessa två
2016-11-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Det du nämner gäller för bevakningen av Trump, där inget är för litet eller obetydligt för att dras upp. En bild från 1988 där han råkat hamna på samma foto som en gangster blåser man upp till en världshändelse.

Hillarys och demokraternas brottslighet sker dock i nutid, det visar sig även i valrörelsen: trots att man avslöjats med att syssla med birddogging fortsätter man med det, såsom var fallet häromdagen med den falske republikanen Austin Crites. Man drar sig inte ens för att sätta skräck i publiken och ha folk utplanterade som skriker om vapen som inte finns där.

Det uppenbara valfusket, till och med sanktionerat av Obama, ska vi inte ens prata om.

Valfusket sanktionerat av Obama vill jag gärna prata om. Vilket valfusk syftar du på?
2016-11-08, 10:27
Medlem
Röksopps avatar
Final IBD-TIPP Poll Results (den poll som träffat bäst senaste valen).

http://www.investors.com/politics/trump-holds-2-point-lead-over-clinton-as-election-day-arrives-final-ibd-tipp-poll-results/

Trump 45.0%, Clinton 43.4%
2016-11-08, 10:28
Medlem
Citat:
Det är få politiskt intresserade som tycks gilla Trump. Både i USA och i Sverige. Ja det är nog bekant för de flesta.
Istället för att skriva "politiskt intresserade" kan du istället använda ordet eliten. Ja populismen handlar om fördjupad demokrati det är farligt för för den maktägande eliten, får de är få och vi är många.
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Användaren skrev följande:

Det var vad mitt svar svarade på. Har du problem med läsförståelsen?

Har du problem med förståelsen? Jag svarade på ditt inlägg. Stå för vad du skriver.
Medlem
Citat:
https://worldwide.vote/hillary-vs-trump/#/results/total

Worldwide Poll:
United States presidential election, 2016

Number of votes: 439573

Trump 56%
Clinton 44%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in