2016-11-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toastenflink
Bryr mig inte så mycket om vem som vinner.
Analyserar mest dem som håller på Trump.

Helt otippat är majoriteten rasiter och SD-anhängare.
Är du inte "rasist och SD-anhängare" idag 2016 så är du en fullständig idiot och förståndshandikappad med 2016-facit i hand och som boende i Sverige.
Alternativt är man en ondsint, mycket ondsint människa.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Caught between a rock and a hard place.

För övrigt är den här valrörelsen en riktig soppa. Istället för att berätta vad som är bra med sin egen sida så drar man fram över ett decennium gammalt crap för att slänga på motståndaren, och kunna säga "kolla vad mycket bättre jag/vi är!"
Speciellt Trump, han är som en grinig unge som inte får göra vad han vill för sin lärarinna. Han är en brat! Han är ohövlig, avbryter, kastar in helt galna saker. Om Hillary hade betett sig som Trump så hade folk kallat på senildoktorn.

Visst är det mycker pajkastning, men Trump påpekar konstant vad han ska förändra. Med skatter, Obama Care, försvar och gränsen osv. Det är väldigt stora politiska förändringar i amerikanska mått mätt, till skillnad från Clinton som inte verkar vilja förändra mycket. Hon försöker konstant flytta fokus från sina fatala brott hon begått mot Amerikas säkerhet däremot.

Det enda hon kommit med är en röstinspelning från 2005 där Trump säger att han tagit kvinnor på fittan. Såg du Hillarys senaste rally btw?! När artisterna stod på scenen och bla rappade om att knulla "hoes"? Btw, vilken man har inte tagit kvinnor på fittan?!

Det hon har gjort är en miljard gånger värre. Hon är ondskan personifierad och har nästan all media bakom sig.

Men nu blåser förändringens vindar. Godheten kommer segra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Kan du inte vänligen hänvisa till något som visar hur Trump ska genomföra sina vanvettiga reformer?

Varför skulle Kinas relationer med USA förbättras pga att Trump sagt att han gillar Putin? Är du hög?

Fabriker flyttar till låglöneländer PÅ GRUND AV LÅGA LÖNER. Ska det vara så svårt att fatta? Det finns inte på kartan att republikanska partiet (vars huvudmål är att slopa statligt ingripande) tillåter staten att styra var företag skall outsourca sin produktion. Om du tror det har du allvarligt svåra problem med att förstår hur amerikansk politik fungerar.

Hur han skall genomföra sina reformer är väl på det vanliga parlamentariska sättet antar jag. Det är inte säkert att de går igenom naturligtvis, men så fungerar politik alltid i en demokrati.

Nej jag är inte hög även om jag har tagit en kopp kaffe. Jag tror inte Trump har sagt att han gillar Putin, men Putin har sagt att han skulle föredra Trump som president. Relationerna mellan Kina och Ryssland är ganska goda så om de ryskamerikanska relationerna förbättras kan det naturligtvis ha en gynnsam effekt även när det gäller Kina, som för övrigt är ett mycket nationalistiskt land som vill hålla sig på sin egen kant.

Fabriker flyttar på grund av låga löner ja, men jag tror att man i många fall har underskattat kostnaderna och överskattat vinsterna med detta. Det finns också statistik från bland annat WTO som tyder på att tillverkning börjar flyttas hem. En annan sak som bidrar till detta är naturligtvis automatisering och effektivisering i industrin, vilket gör att det krävs mindre arbetskraft.
Senast redigerad av climasol 2016-11-08 kl. 10:17. Anledning: Fel
2016-11-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Instämmer i osäkra opinionsmätningar.

I presidentfrågan verkar det viktigare än någonsin att man klargör att Trump har ett mentalt problem. Han är tydligt anti-social, han är racist, manipulativ... sådana människor är farliga även när de inte är presidenter. Vi får hoppas han förlorar.
Och det enda som du kan presentera som argument varför man inte skall stödja Trump är rena personangrepp på honom.
Säger något om din värdegrund.
2016-11-08, 10:15
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hur han skall genomföra sina reformer är väl på det vanliga parlamentariska sättet antar jag. Det är inte säkert att de går igenom naturligtvis, men så fungerar politik alltid i en demokrati.

Nej jag är inte hög även om jag har tagit en kopp kaffe. Jag tror inte Trump har sagt att han gillar Putin, men Putin har sagt att han skulle föredra Trump som president. Relationerna mellan Kina och Ryssland är ganska goda så om de ryskamerikanska relationerna förbättras kan det naturligtvis ha en gynnsam effekt även när det gäller Kina, som för övrigt är ett mycket nationalistiskt land som vill hålla sig på sin egen kant.

Fabriker flyttar på grund av låga löner ja, men jag tror att man i många fall har underskattat kostnaderna och överskattat vinsterna med detta. Det finns också statistik från bland annat WHO som tyder på att tillverkning börjar flyttas hem. En annan sak som bidrar till detta är naturligtvis automatisering och effektivisering i industrin, vilket gör att det krävs mindre arbetskraft.

och du tror inte någon sitter och räknar på det här!? Dom har bara räknat fel!?

Vilket mörker.
2016-11-08, 10:16
Medlem
MrSokratess avatar
Dags att tippa utgången
Clinton 316-222
2016-11-08, 10:17
Medlem
Senaste nytt se det live på http://www.infowars.com/videos/
/Ari
2016-11-08, 10:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
#gäsp

Nehe, det kunde du inte. Då kan jag svara åt dig: Nej, Hillary vill naturligtvis inte skrota USA:s kärnvapen och det beror självklart på att hon ser ett värde i att behålla dem. Kärnvapen kan nämligen användas på väldigt olika sätt, bland annat i avskräckningssyfte och förhandlingssituationer. Om vapnen vare sig kan eller ska användas på något sätt så är det ju poänglöst att behålla dem men Hillary vill alltså behålla dessa vapen.
2016-11-08, 10:19
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Och det enda som du kan presentera som argument varför man inte skall stödja Trump är rena personangrepp på honom.
Säger något om din värdegrund.

Du tror alltså inte att en persons personlighet och åsikter ifråga om tex kön och etnicitet spelar någon roll för politiken?

Annat lät det i Trump-leden när drevet gick om Hillary Clintons hälsa.

OnT: Jag ska sitta med några vänner från bl.a. USA och följa varje minut. Om Trump vinner så hoppas jag att det amerikanska folket reagerar och omvärlden gör sig beredd på kaos.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2016-11-08 kl. 10:22.
2016-11-08, 10:19
Medlem
Förstår folk att Trump är en populist?
2016-11-08, 10:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Förstår folk att Trump är en populist?

Alla människor som bedriver politiska valrörelser är populister.
2016-11-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
och du tror inte någon sitter och räknar på det här!? Dom har bara räknat fel!?

Vilket mörker.

Jag tror delvis man har räknat fel ja. Det blir lite följa John. När alla andra gör det så måste det ju vara rätt. Ett mycket vanligt gruppbeteende.

Det som det i stället har lett till är ju att konkurrensen från Kinesiska företag har börjat slå ut västerländska företag. Kineserna har fått västerlandets teknologi gratis.

Men som sagt, det finns en tendens att detta med utflyttning är ett fenomen som minskar och det beror även på andra faktorer som effektivare tillverkning och miljöskäl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in