2016-11-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kommer finnas vid valvakan. Trogen sen 2000. Jag tror att Trump vinner. Varför? Hillary är för hård och högljudd på scen. Hennes sätt att vara bland publiken höjer för många ögonbryn. Trump höjer rösten men skriker inte. Också för den delen att folket har tröttnat på D.C:s elitism. Så ja. Brexit 2.0.

Clinton är en hysterisk kärring, inger noll förtroende och tror att hennes (icke-)argument styrks av att hon skriker med hes och sprucken stämma. Ingen lyssnar på budskapet, folk tar i stället upp sina telefoner och googlar på vilken sjukdom hon egentligen lider av (mest troligt Parkinsons). I bakgrunden syns skinntorre Bill, vars uppmärksamhet ständigt delas mellan att spana efter potentiella våldtäktsoffer och att vara beredd att fånga sitt halvlik till fru när hon rasar i backen.

Makarna Clinton är degenerates som lever på övertid. På det ena eller andra sättet ska de och deras globalistklass störtas och skottas ner.
Medlem
RadioDDR1s avatar
Krigshöken Hillary Clinton och hennes pedofilring lär knappast vinna. Opinionsundersökningarna är riggade. Trump leder med +5 i verkligheten. När trump har vunnit ska jag citera detta inlägg längre fram i tråden.

Klockan är 08:24 den 8 november 2016.
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
Jag lägger in förra veckans prognos här också. Ser aningen tuffare ut i North Carolina, men samtidigt verkar Nevada hitta rätt enklare än jag trodde. Så jag låter prognosen så ”as is”…

(FB) Presidentvalet 2016 (USA)

De x-faktorer som jag tror kan bli intressera att medvetandegöra, och identifiera tendenser från, är följande:

#1: El Vote Silencio (sic)?
Kanske blir det en vit och manlig monsterröst som så många starka, vita och super-alfa män här hoppas. Men jag tror Trump har nått sin cut-off redan. Istället verkar latinos de som överträffar alla prognoser.

De verkar redan ha vunnit Nevada genom – alert: obetalbar, gudomlig ironi! – det kulinariska fackförbundet i Vegas. Latinos har dessutom, enligt bl.a. Steve Schale och Daniel Smith, nästintill redan avgjort Florida.

Valet kan mycket väl vara avgjort snabbare än gemene landsortsnassen hinner ropa ZOG! Om så blir fallet kan vi nog dra två slutsatser;

1) Trump har fuckat upp GOP för lång tid framåt; både internt genom ideologisk splittring, och genom att alienera latinos för överskådlig tid framåt.

2) Trump, genom sina många och korkade uttalanden mot en väljargrupp som potentiellt vore konservativt lutande, har själv förlorat valet. Inte media. Inte judiska rymdödlor och hemliga handslagskonspirationer. Utan Donald själv genom ett strategiskt kardinalmisstag.

#2: Kärnväljarnas instinktiva röstning vs. partiöverskridande rörelser?
Det finns många republikaner som hatar Trump. Det finns många demokrater som hatar Hillary. Jag tror villigheten – med handen på knappen/spaken/whatever i röstbåset – att verkligen byta parti kan bli en avgörande faktor. För många sitter partitillhörigheten jävligt djupt i ryggmärgen.

Trump bör oroa sig för kvinnorna och universitetsutbildade moderata republikaner. Hillary i sin tur riskerar att förlora blåställsdemokrater. Det finns indikationer – åt båda hållen – för rörelser över partigränserna. Detta kan mycket väl avgöra valet.

#3: Vem har den bästa interna analysen? Behövs analys?
Alla vet om att demokraterna, sen Obama 2008, är marknadsledande för analysbaserande kampanjer. De gör det bättre än någon annan. Men samtidigt kan det här valets underliga, ofta absurda omständigheter och oortodoxa kontext, vara en offset för befintliga kampanjmodeller.

Fungerar den demokratiska analysen, och den nödvändiga maskinen för GOTV, så vinner man. Punkt slut.

Trump å andra sidan kör sitt narcissistiska känslospel. Enligt uppgifter så skiter han totalt i interna polls (skiter även i att betala analysföretaget), eller analyser som går djupare än ”känns bra”, och många anekdoter vittnar om verklighetsförnekelse där medarbetare inte ens törs komma med dåliga nyheter. Men likförbannat – och trots alla sjuka skandaler och faux pas – har det funkat för Trump hittills.

Så jag räknar inte ut honom ännu. Men förr eller senare blir hans patologiska narcissism hans fall… och jag tror valnatten kommer att erbjuda en brutal verklighetscheck för Donald.

#4: Vem litar du på?
Önsketänkande räcker bara så långt… Förr eller senare krävs det intelligens, utbildning och lämplig erfarenhet. Det finns inget ”sunt förnuft” eller någon alt-right bondepraktika som ersätter verklig kunskap och relevant professionell erfarenhet.

På ena sidan har vi nobelprisvinnare, belönade och beprövade matematiker, modeller som bevisats i verkligheten. De har – om än till olika sannolikhetsgrad – en nästintill unison fördel för Clinton (nej, modeller som har beteendemönster från Lincoln som aktiva parametrar räknar jag inte in).

Motståndarsidan består av en brokig samling serietecknare, Twitter-populister och allsköns patrask från de alternativa ytterkanterna. De är autodidakta, ofta helt utan utbildning eller relevant kompetens, och primärargumenten baseras på känslor, antal mötesdeltagare (cue: Obama vs Romney), körsbärsplockade av antal likes i social media, konspirationsteorier och allmänt nonsens (sorry, menar inte att vara dryg, men jag förstår verkligen inte någon som ser exempelvis Alex Jones som trovärdig).

Rationell och god analys av läget.

Tyvärr verkar många här på forumet och uppenbarligen i staterna se presidentposten som något vem som helst kan hantera. Så är det självklart inte. Trump har väl dessutom inga ambitioner att föra någon politik överhuvudtaget. Det tåls att påpekas igen; Trump vill ha fria händer för sina affärer, politiken kommer han i praktiken överlåta till "bättre" lämpade.

Oavsett utgången i valet är det en oroande utveckling där allt fler människor verkar tro att "politisk inkorrekt" räcker för att vara en lämplig ledare.
2016-11-08, 08:26
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/mckaycoppins/status/795808806752178177
Citat:
Trump:
"Tom Brady called today. He said 'Donald I support you, you're my friend, I voted for you."
Says Brady gave him permission to say so
https://twitter.com/KatyTurNBC/status/795818866890993665
Citat:
Radio interview with Tom Brady saying he hasn't voted yet this morning.
Early voting in MA ended yesterday.
http://media.weei.com/device/mobile/a/117352491/k-c-tom-brady-responds-to-reggie-wayne-s-cheating-allegations-and-says-that-he-will-let-his-sons-pla y-football-11-7-16.htm
...människan har nåt tvångstanke-syndrom, eller hur? Eller var det någon sanning i de där demens-ryktena?
2016-11-08, 08:27
Medlem
Neroxxs avatar
En bra bild som visar när vallokalerna stänger i resp stat.
https://twitter.com/CullinaneCarl/status/795550934294265857
2016-11-08, 08:29
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
En bra bild som visar när vallokalerna stänger i resp stat.
https://twitter.com/CullinaneCarl/status/795550934294265857
Finns den här också, http://images.dailykos.com/images/318427/story_image/ClosingEastern.png
2016-11-08, 08:31
Medlem
fredrikdenstores avatar
Ny mätning: 90 procents chans att Hillary Clinton vinner
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23869195.ab
2016-11-08, 08:32
Medlem
Blackslayers avatar
Det här med att Obama kampanjar för Clinton, kan det vara någon form av desperation pga att Trump börjar komma ikapp eller? Nu är inte jag så insatt i valet.

Brukar "nuvarande" president "kampanja" för en president kandidat? Har det hänt förr?
2016-11-08, 08:33
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Krigshöken Hillary Clinton och hennes pedofilring lär knappast vinna. Opinionsundersökningarna är riggade. Trump leder med +5 i verkligheten. När trump har vunnit ska jag citera detta inlägg längre fram i tråden.

Klockan är 08:24 den 8 november 2016.

Och skulle Trump inte vinna så är ju valet riggat, vilket jag antar blir din alternativa post.
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Finns den här också, http://images.dailykos.com/images/318427/story_image/ClosingEastern.png

Den var faktiskt bättre grafiskt , dock visas tiderna i eastern medans den andra visar i GMT.
Visserligen inte det svåraste att räkna om, anser dock att den du länkade är bättre grafiskt vilket för min del är det viktigaste.
Senast redigerad av Neroxx 2016-11-08 kl. 08:35.
Medlem
Finns det något samband mellan SD-röstare och dom som vill att Trump ska vinna?
Känns lite som samma folk?

Ser kul ut hur en del desperat greppar halmstrån när valet redan är klart.

Säger inte att Clinton är så mycket bättre val men det är ju som sagt redan klart.

Kanske lite samma här att man hoppas och vill så mycket men det händer så lite?
Som SD dvs.
2016-11-08, 08:35
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Ny mätning: 90 procents chans att Hillary Clinton vinner
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23869195.ab
Jag förstår inte hur det där mäts eftersom det fortfarande är jämnt på delstatsnivå, hur stor betydelse den nationella mätningen har och hur de kommer fram till den siffran är någon jag inte begriper. Det är ju fortfarande elektorsrösterna i varje delstat som avgör, och där är det fortfarande ingen stor skillnad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in