2016-11-08, 08:07
Medlem
udons avatar
Det blir nog en lätt seger för Clinton i slutändan. Amerikaner röstar med plånboken när det verkligen gäller. Finns väl knappt en enda jordbrukare i mellanvästern som egentligen vill bli av med illegal arbetskraft

För att inte tala om alla mindre företagare och alla familjer som använder sig av latinos.
2016-11-08, 08:09
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ja så går det med alla som använder Facebook som källa
Fast hans siffror stämmer ju?

(Eftersom det var mitt inlägg han svarade på: vi pratade om olika byar bara.)
2016-11-08, 08:11
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det blir nog en lätt seger för Clinton i slutändan. Amerikaner röstar med plånboken när det verkligen gäller. Finns väl knappt en enda jordbrukare i mellanvästern som egentligen vill bli av med illegal arbetskraft

För att inte tala om alla mindre företagare och alla familjer som använder sig av latinos.
Eller tala om alla arbetare som påverkas av lönedumpning?
2016-11-08, 08:12
Avslutad
Kommer finnas vid valvakan. Trogen sen 2000. Jag tror att Trump vinner. Varför? Hillary är för hård och högljudd på scen. Hennes sätt att vara bland publiken höjer för många ögonbryn. Trump höjer rösten men skriker inte. Också för den delen att folket har tröttnat på D.C:s elitism. Så ja. Brexit 2.0.
2016-11-08, 08:13
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati4Real
Nej han vinner och får längre fram Nobels fredspris. Surprise.
Change we really can't believe in.

"In the good old days..."
2016-11-08, 08:16
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kommer finnas vid valvakan. Trogen sen 2000. Jag tror att Trump vinner. Varför? Hillary är för hård och högljudd på scen. Hennes sätt att vara bland publiken höjer för många ögonbryn. Trump höjer rösten men skriker inte. Också för den delen att folket har tröttnat på D.C:s elitism. Så ja. Brexit 2.0.
Glöm att Trump vinner, lovar att käka upp min kepa. Hillary har haft övertaget i 97% av alla opinionsundersökningar. Säger allt tycker jag!
2016-11-08, 08:16
Medlem
Jag lägger in förra veckans prognos här också. Ser aningen tuffare ut i North Carolina, men samtidigt verkar Nevada hitta rätt enklare än jag trodde. Så jag låter prognosen så ”as is”…

(FB) Presidentvalet 2016 (USA)

De x-faktorer som jag tror kan bli intressera att medvetandegöra, och identifiera tendenser från, är följande:

#1: El Vote Silencio (sic)?
Kanske blir det en vit och manlig monsterröst som så många starka, vita och super-alfa män här hoppas. Men jag tror Trump har nått sin cut-off redan. Istället verkar latinos de som överträffar alla prognoser.

De verkar redan ha vunnit Nevada genom – alert: obetalbar, gudomlig ironi! – det kulinariska fackförbundet i Vegas. Latinos har dessutom, enligt bl.a. Steve Schale och Daniel Smith, nästintill redan avgjort Florida.

Valet kan mycket väl vara avgjort snabbare än gemene landsortsnassen hinner ropa ZOG! Om så blir fallet kan vi nog dra två slutsatser;

1) Trump har fuckat upp GOP för lång tid framåt; både internt genom ideologisk splittring, och genom att alienera latinos för överskådlig tid framåt.

2) Trump, genom sina många och korkade uttalanden mot en väljargrupp som potentiellt vore konservativt lutande, har själv förlorat valet. Inte media. Inte judiska rymdödlor och hemliga handslagskonspirationer. Utan Donald själv genom ett strategiskt kardinalmisstag.

#2: Kärnväljarnas instinktiva röstning vs. partiöverskridande rörelser?
Det finns många republikaner som hatar Trump. Det finns många demokrater som hatar Hillary. Jag tror villigheten – med handen på knappen/spaken/whatever i röstbåset – att verkligen byta parti kan bli en avgörande faktor. För många sitter partitillhörigheten jävligt djupt i ryggmärgen.

Trump bör oroa sig för kvinnorna och universitetsutbildade moderata republikaner. Hillary i sin tur riskerar att förlora blåställsdemokrater. Det finns indikationer – åt båda hållen – för rörelser över partigränserna. Detta kan mycket väl avgöra valet.

#3: Vem har den bästa interna analysen? Behövs analys?
Alla vet om att demokraterna, sen Obama 2008, är marknadsledande för analysbaserande kampanjer. De gör det bättre än någon annan. Men samtidigt kan det här valets underliga, ofta absurda omständigheter och oortodoxa kontext, vara en offset för befintliga kampanjmodeller.

Fungerar den demokratiska analysen, och den nödvändiga maskinen för GOTV, så vinner man. Punkt slut.

Trump å andra sidan kör sitt narcissistiska känslospel. Enligt uppgifter så skiter han totalt i interna polls (skiter även i att betala analysföretaget), eller analyser som går djupare än ”känns bra”, och många anekdoter vittnar om verklighetsförnekelse där medarbetare inte ens törs komma med dåliga nyheter. Men likförbannat – och trots alla sjuka skandaler och faux pas – har det funkat för Trump hittills.

Så jag räknar inte ut honom ännu. Men förr eller senare blir hans patologiska narcissism hans fall… och jag tror valnatten kommer att erbjuda en brutal verklighetscheck för Donald.

#4: Vem litar du på?
Önsketänkande räcker bara så långt… Förr eller senare krävs det intelligens, utbildning och lämplig erfarenhet. Det finns inget ”sunt förnuft” eller någon alt-right bondepraktika som ersätter verklig kunskap och relevant professionell erfarenhet.

På ena sidan har vi nobelprisvinnare, belönade och beprövade matematiker, modeller som bevisats i verkligheten. De har – om än till olika sannolikhetsgrad – en nästintill unison fördel för Clinton (nej, modeller som har beteendemönster från Lincoln som aktiva parametrar räknar jag inte in).

Motståndarsidan består av en brokig samling serietecknare, Twitter-populister och allsköns patrask från de alternativa ytterkanterna. De är autodidakta, ofta helt utan utbildning eller relevant kompetens, och primärargumenten baseras på känslor, antal mötesdeltagare (cue: Obama vs Romney), körsbärsplockade av antal likes i social media, konspirationsteorier och allmänt nonsens (sorry, menar inte att vara dryg, men jag förstår verkligen inte någon som ser exempelvis Alex Jones som trovärdig).
2016-11-08, 08:22
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Glöm att Trump vinner, lovar att käka upp min kepa. Hillary har haft övertaget i 97% av alla opinionsundersökningar. Säger allt tycker jag!
Jag hoppas att Trump vinner och att ditt förtroende för mainstream media en gång för alla krossas. Omvälvande saker kan hända ikväll.

Vansinnigt spännande det här. Västerlandets öde står på spel. Världens öde till och med. Ska vi ha globalism eller frihet?
Senast redigerad av PK-befriad 2016-11-08 kl. 08:26.
2016-11-08, 08:22
Medlem
Karembeus avatar
Crooked Hillary kommer att vinna överlägset, tyvärr. De stora mediejättarna/opinionsinstituten har all anledning att få det att framstå som att det är jämnare än vad det är och att Trump har knaprat in, detta för att få alla Hillaryvänliga minoriteter att lyfta sig från sofflocket och gå och rösta....
2016-11-08, 08:23
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/10/28/professor-whos-predicted-30-years-of-presidential-elections-correctly-is-doubling-down-on-a-trump-wi n/

2016-11-08, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
Trump är fortfarande ute och rallar?

https://www.youtube.com/watch?v=pLERzuzgOaY[/url

Hillary hade mycket publik under sin konsert men under 10 000 såg skiten via youtube.
Bara Right side broadcast har över 70 000 som tittar just nu på youtube och antagligen ännu fler via facebook.

Mycket publik?! Läktarna gapade ju tomma, trots världsartister som Beyoncé och Jay-Z mfl. Konserterna var dessutom gratis. Det är ganska anmärkningsvärt. Det säger allt tycker jag.

Anledningen att det såg ut att vara fler folk var för att kamerorna var placerade framför de tomma läktarna. Såg en independent journalist på Youtube som var på plats. Hon tog upp det, intervjuade folk och filmade hela arenan. Det var skrämmande tomt. 90 % av publiken var där pga artisterna.

Sen var det ganska patetiskt när HC står och snackar om ett enat USA, förebyggande av brott, jämlikhet och allas rättigheter när artisterna på scenen rappade om att bryta mot lagar, knulla "hoes" och hur bra det är att vara svart.

Vinner inte Trumpeten detta är det valfusk.
2016-11-08, 08:24
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Trump är hes och trött. Han repeterar sig. Repeterar. I oändlighet. Verkligen. Jag har studerat trump och jag vet vad jag talar om. Tro mig, han repeterar sig. Det har han läst att man ska göra i Göbbels gamla böcker. Fåren kan bara ledas genom upprepningar av lögner om och om igen. Om och om igen. Fåren. Ledas, repetera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in