2016-11-08, 17:47
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag är inte så kunnig inom politik, men är Trump som Åkesson är i Sverige?

Är Clinton som Löfven eller Batra, eller ingen av dem?

Jag tycker att trump bara kan jämföras med Bert Karlsson, ND.
Och Hillary kan jämföras med Mona Sahlin, S.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Skulle säga att Trump är mycket värre än Åkesson

Ja, han är mycket bättre.
Till skillnad från Åkesson kommer Trump få saker gjort, även om även Åkesson är okej.

Fast å andra sidan så är dom slavar under Israel och nwo allihop så egentligen spelar det ingen som helst roll vem som vinner.

Vi, fotfolket, bönderna, skräpet, peasants kommer aldrig ha något att säga till om ändå.

Men gott att du gillar Trump!
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ser mycket bra ut.
Rep har en mycket större andel som röstar på valdagen.

Jag har hört detta påstående många gånger och det stämmer förhoppningsvis. Men finns det någon tyngd bakom detta?
Medlem
fishANDchipss avatar
Nu är Marcus Oscarsson tillbaka i rutan på tv4play, för er som gillar att lyssna på honom.
Medlem
Holgersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag tror Clinton tar hem detta med rätt så goda marginaler.

Många Bernie röstare som hotade med att gå över till trump och mobiliserade nätkampanjer har idag förstått att det står mellan en galning men dock proffs-politiker i Hilary och en Narcissistisk företagsledare med många trasiga liv och företag på sina händer.

Trump kommer förlora och aldrig mer kommer republikanerna tillåta en liknande figur ta över kandidaturen.

Sen måste jag erkänna att det finns viss skadeglädje i att se trump förlora och alla dessa nättroll på alla höger forum gråta och skrika om fusk och judar.

För att citera en viss presidentkandidat... "It's gonna be fantastic".
2016-11-08, 17:48
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Latinos har röstat i Florida kan jag säga.

Fast många av dessa är kubaner.

Kubaner röstar alltid rött i Florida.
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag är inte så kunnig inom politik, men är Trump som Åkesson är i Sverige?

Är Clinton som Löfven eller Batra, eller ingen av dem?

Skulle man plantera in demokraterna och republikanerna som partier här i Sverige så skulle båda betraktas som högerpartier. Dock finns det falanger inom tex demokraterna som ligger nära S och V i ekonomiska frågor liksom det finns falanger hos republikanerna som är socialkonservativa (Mitt Romney tex) och alltså tror på ett grundläggande välfärdssystem.

Trump själv är dock mer att likna vid den gamle Le Pen i Frankrike och Berlusconi i Italien tack vare hans utpräglade storkäftade populistiska framtoning.
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Sen måste jag erkänna att det finns viss skadeglädje i att se trump förlora och alla dessa nättroll på alla höger forum gråta och skrika om fusk och judar.
I synnerhet när dessa har satt X antal tusen kronor i pant på frågan... För de kan ju inte ha gjort en felbedömning eller bara blundat för uppenbara tecken!

Det egna perspektivet är ofelbart, det måste vara juden/ödlemänniskorna/ufo-frimurare som ligger bakom! Inte att mer människor helt enkelt röstade på Clinton.
2016-11-08, 17:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Tycker snarare att Trump är som Hitler. De har ett par likheter, om man säger så.

Fast Hitler hade karisma.
Medlem
Beethovanias avatar
Enligt Aftonslasken så har Guam nu röstat, och det visar sig att Clinton vann stort. De menar också att ön fungerat som en fingervisning i alla val sedan 1980. Dock är ju detta inte ett normalt val.
Medlem
Citat:
Hahaha skulle Clinton vara som Sahlin. Beskriv gärna var du drar dessa paralleller

Tänker mest på hur hon uppfattas och beskrivs av motståndare Mona muslim, crocked Hillary... Och att hon är sosse vilket i relativa termer är demokraterna, typ, om republikanerna är moderater/SD.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Fast många av dessa är kubaner.

Kubaner röstar alltid rött i Florida.

Varför rösta de inte på Romney då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem