2016-11-07, 21:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
inget speciellt, då man inte kan välja och vraka utan får vara nöjd med det som finns.
Naturligtvis är det så

Jag kan bidra med några fler tillverkare:

https://lottusse.com/en/44-woman#

http://www.cheaney.co.uk/collections-c2/ladies-collection-c22

Cartujano har också väldigt fina boots, men än så länge ingen webbutik.

Lycka till med köpet!
Citera
2016-11-07, 23:36
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
fröken min är på jakt efter en "riktig vintersko", en högre känga eller stövel och gärna med en lite bredare läst. gärna brouge.

har kikat runt lite med har inte funnit något direkt bra.
detta är väl dock enda gången inom "mode-industrin" där män har ett extremt bättre utbud att välja bland, alltså bland riktiga kvalitetsskor.

Citat:
Ursprungligen postat av GlasKupa
Jag sitter i samma sits. Lutar mot Loake Chatterley för min flickvän, om hon nu vågar betala så mycket.

Frugan fick ett par Loake, jodhpur-varianten av Chatterley. Tyckte de var skit. Klumpig form, tunga, läckte in vatten över sulkanten (det var väl mitt fel dock som inte smörjt in dem ordentligt just där). Provade Barker också, tyckte inte de var något höjdare heller, har bara sett minimal användning.
Citera
2016-11-07, 23:39
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Naturligtvis är det så

Jag kan bidra med några fler tillverkare:

https://lottusse.com/en/44-woman#

http://www.cheaney.co.uk/collections-c2/ladies-collection-c22

Cartujano har också väldigt fina boots, men än så länge ingen webbutik.

Lycka till med köpet!
ska kika där också, tack!
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Frugan fick ett par Loake, jodhpur-varianten av Chatterley. Tyckte de var skit. Klumpig form, tunga, läckte in vatten över sulkanten (det var väl mitt fel dock som inte smörjt in dem ordentligt just där). Provade Barker också, tyckte inte de var något höjdare heller, har bara sett minimal användning.
aj då! synd då en annan vet hur bra "riktiga skor" är.
Citera
2016-11-07, 23:45
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Ge frugan ett par kängor från Crockett & Jones. Jag har aldrig märkt något vattenläckage när jag burit deras skodon med gummisula trots rejält regn och plask i pölar.
Citera
2016-11-07, 23:58
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ge frugan ett par kängor från Crockett & Jones. Jag har aldrig märkt något vattenläckage när jag burit deras skodon med gummisula trots rejält regn och plask i pölar.
men deras damutbud är verkligen inte roligt.
Citera
2016-11-08, 00:34
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
men deras damutbud är verkligen inte roligt.

Haha Jag håller med om att modellerna är väldigt "klassiska" och alltid lågklackade. I princip modifierade herrmodeller.
För egen del har jag valt chealseaboots och andra tidlösa modeller eftersom det här är skodon som kostar en del och är tänkta att hålla ett par decennier med rätt skötsel. Jag är mer intresserad av stil än av mode.
Synd att du och din fröken inte hittar något ni gillar.
Citera
2016-11-08, 07:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Haha Jag håller med om att modellerna är väldigt "klassiska" och alltid lågklackade. I princip modifierade herrmodeller.
För egen del har jag valt chealseaboots och andra tidlösa modeller eftersom det här är skodon som kostar en del och är tänkta att hålla ett par decennier med rätt skötsel. Jag är mer intresserad av stil än av mode.
Synd att du och din fröken inte hittar något ni gillar.
ja precis, modifierade mäns till en viss grad av "klassisk skolfröken"/tantiga.

så är fallet här också, då jag har sagt åt henne att lägga en slant på en bra sko som håller.

nu har jag dock fått lite mer grepp om vad hon är ute efter, en brouge-känga med 9-10 hålssnörning, likt C&C islay, det visar sig vara ganska svårt då nästan alla kängor är av lite lägre modell.
Citera
2016-11-08, 14:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
ja precis, modifierade mäns till en viss grad av "klassisk skolfröken"/tantiga.

så är fallet här också, då jag har sagt åt henne att lägga en slant på en bra sko som håller.

nu har jag dock fått lite mer grepp om vad hon är ute efter, en brouge-känga med 9-10 hålssnörning, likt C&C islay, det visar sig vara ganska svårt då nästan alla kängor är av lite lägre modell.

Okej. Vill hon själv ha en klassisk kvalitetssko som håller säsong efter säsong? Damskor handlar ju mycket om mode och din fröken kanske vill ha något annat på fötterna nästa vinter.

C&J Islay är väldigt snygga, det håller jag helt med om. Om hon inte har alltför små fötter kan hon ju alltid prova dem. Det finns inget som hindrar att en fröken köper en herrmodell
Ett annat förslag är de här från Purdey:
http://www.purdey.com/clothing-accessories/womens-grain-leather-twin-strap-boots-boot041.aspx
Tillverkas av C&J men är inte brouge och har två spännen. Dock har de ordentligt högt skaft.
Citera
2016-11-08, 14:34
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Okej. Vill hon själv ha en klassisk kvalitetssko som håller säsong efter säsong? Damskor handlar ju mycket om mode och din fröken kanske vill ha något annat på fötterna nästa vinter.

C&J Islay är väldigt snygga, det håller jag helt med om. Om hon inte har alltför små fötter kan hon ju alltid prova dem. Det finns inget som hindrar att en fröken köper en herrmodell
Ett annat förslag är de här från Purdey:
http://www.purdey.com/clothing-accessories/womens-grain-leather-twin-strap-boots-boot041.aspx
Tillverkas av C&J men är inte brouge och har två spännen. Dock har de ordentligt högt skaft.
i detta fall så handlar det inte om mode och andra skor nästa vinter - det har jag bestämt

nej, faktiskt inte och hon har har inte minifötter, det kan ju gå.
purdey var ju lite balla faktiskt.
Citera
2016-11-08, 14:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
i detta fall så handlar det inte om mode och andra skor nästa vinter - det har jag bestämt

nej, faktiskt inte och hon har har inte minifötter, det kan ju gå.
purdey var ju lite balla faktiskt.

Jag gillar verkligen Purdeybootsen. Där kan man också gå all in när det gäller "jaktlooken", om man får lust och har råd. Purdeys priser är höga.
Det är möjligt att en normalbred herrmodell blir för bred i lästen för henne, men det är bara att prova.
Citera
2016-11-08, 17:12
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Alldeles för tantiga, när det gäller både läster, modeller och färger.
Citera
2016-11-08, 17:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Alldeles för tantiga, när det gäller både läster, modeller och färger.

Haha I Sverige har väl tanter Ecco eller sneakers på sig? Utbudet hos tillverkarna av kvalitetsskor speglar vad folk har på sig i andra länder än Sverige. Skomodet här är extremt casual.

Fast jag förstår inte hur säg en chealseaboot typ Cresham är "tantig". Var och varannan vuxen kvinna har ju liknande på sig så här års.
Jag förmodar att du tycker att C&J:s herrkollektion är gubbig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in