Citat:
Ursprungligen postat av
kramiklon
Har inte följt med detta fall så noga och har inte heller läst speciellt många inlägg, men konstaterar hur tragiskt det är att detta fall inte är löst.
Polisen tycktes ändå ganska snart misstänka Sture och koncentrerade sig på honom. Märkligt egentligen för jag kan inte tänka mig att han skulle kunna locka till sig hunden och inte heller ens kunna ha tanken på detta.
När Hagamannen härjade som värst i Umeå kommer jag ihåg att man gjorde en gärningsmannaprofil och menade att man sökte någon som man sade var "lite eljest". Tips kom tidigt in om rätt man men avfärdades med att det var otänkbart att en tvåbarnsfar kunde vara gärningsman. Vad gäller Carina mordet i Ö-vik 1985 var det sambon som var skyldig och det löstes ganska snabbt sedan erfarna mordutredare kom på plats. Efter att ha tittat på filmen och där kunde höra den misstänkte säga att han inte minns någonting från mordkvällen och vilka samtal han ringt är ytterst konstigt. Om något traumatiskt händer även om det skulle vara hur många år som helst glömmer man det inte. Den mänskliga hjärnan fungerar så.
Det är suspekt från "Mr.P":s sida ja. Men som enskilt indicium på "Mr.P":s skuld väger det inte särskilt tungt, enligt min åsikt.
Det stämmer att
normalt så fungerar hjärnan så. Men "minnesförlust" kan också vara en
förträngning. För att skydda sig själv.
Sture, den
perfekta syndabocken för polisen, till exempel; kunde inte minnas vad han hade gjort under morddagen eller natten. Jag kan tänka mig ett scenario där den handikappade stackarn helt enkelt blockerade bort allt han gjort under dagen eftersom han måste ha känt sig ensam, hjälplös och rädd att pressas så hårt av polisen gällandes något så hemskt som ett mord.
Det enskilt starkaste indiciet på "Mr.P" skuld är och förblir enligt mig att:
"Mr.P" stannade sin bil 100m från Anneli som han var på väg att möta efter mordet. Och "Mr.P" hittade därmed mirakulöst till den plats där Evas kropp låg.
Observera: "Mr.P"
förnekar inte detta att han stannade bilen. Han har gett två olika förklaringar till detta sitt agerande.
Båda förklaringarna har varit lögner!