2016-11-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ja han har några vuxna söner (3 st?). Kanske tur att de är vuxna, i skolan hade de kanske blivit retade för att vara "Mr P's" barn...Rasterna hade blivit svåra.
Två barn
Citera
2016-11-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Två barn
Har inte följt med detta fall så noga och har inte heller läst speciellt många inlägg, men konstaterar hur tragiskt det är att detta fall inte är löst.
Polisen tycktes ändå ganska snart misstänka Sture och koncentrerade sig på honom. Märkligt egentligen för jag kan inte tänka mig att han skulle kunna locka till sig hunden och inte heller ens kunna ha tanken på detta.
När Hagamannen härjade som värst i Umeå kommer jag ihåg att man gjorde en gärningsmannaprofil och menade att man sökte någon som man sade var "lite eljest". Tips kom tidigt in om rätt man men avfärdades med att det var otänkbart att en tvåbarnsfar kunde vara gärningsman. Vad gäller Carina mordet i Ö-vik 1985 var det sambon som var skyldig och det löstes ganska snabbt sedan erfarna mordutredare kom på plats. Efter att ha tittat på filmen och där kunde höra den misstänkte säga att han inte minns någonting från mordkvällen och vilka samtal han ringt är ytterst konstigt. Om något traumatiskt händer även om det skulle vara hur många år som helst glömmer man det inte. Den mänskliga hjärnan fungerar så.
Citera
2016-11-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Har inte följt med detta fall så noga och har inte heller läst speciellt många inlägg, men konstaterar hur tragiskt det är att detta fall inte är löst.
Polisen tycktes ändå ganska snart misstänka Sture och koncentrerade sig på honom. Märkligt egentligen för jag kan inte tänka mig att han skulle kunna locka till sig hunden och inte heller ens kunna ha tanken på detta.
När Hagamannen härjade som värst i Umeå kommer jag ihåg att man gjorde en gärningsmannaprofil och menade att man sökte någon som man sade var "lite eljest". Tips kom tidigt in om rätt man men avfärdades med att det var otänkbart att en tvåbarnsfar kunde vara gärningsman. Vad gäller Carina mordet i Ö-vik 1985 var det sambon som var skyldig och det löstes ganska snabbt sedan erfarna mordutredare kom på plats. Efter att ha tittat på filmen och där kunde höra den misstänkte säga att han inte minns någonting från mordkvällen och vilka samtal han ringt är ytterst konstigt. Om något traumatiskt händer även om det skulle vara hur många år som helst glömmer man det inte. Den mänskliga hjärnan fungerar så.
Helt klart, alla ni som skriver om honom här ska veta att det är en man som kommer ihåg detaljer som andra skulle se som omöjliga att komma ihåg. Oturligt nog har han glömt allt om Eva och vad som hände den kvällen. Otroligt, tror han verkligen att människor är så jävla dumma att de går på det?. Jag har mycket god kännedom om honom.
Citera
2016-11-07, 23:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nu kan jag absolut ha missat information här (då jag inte alls är lika inläst på detta fall som jag brukar vara innan jag ger mig in i debatter) men finns det verkligen information om vad som var skrivet i dagboken? Vet man ens om Eva skrev i sin dagbok fortfarande, om hon inte gjorde det så talar det väl snarast för att polisen hade dagboken då de som kontaktades som du skriver var bekanta från tidigare i hennes liv.

Jag upplever att mycket av det du skriver är spekulation, sånt du förutsätter att det skulle stå där men det är inget vi har en aning om.

Sammanfattningsvis:
Varifrån kommer uppgiften att hon, till att börja med, ö.h.t. hade en dagbok?
Om hon hade en, varifrån kommer uppgiften om att hon fortfarande skrev i den?

Ja det är klart jag spekulerar jag har inte läst hennes dagbok, hon kanske bara skrev om sin favorithäst sida upp och sida ner. Vad tror du själv att tjejer skriver om i sina dagböcker? Eva skrev väl om privata saker som alla andra tjejer som har en dagbok gör, om kärlek, hur man mår, om hur dagen har varit, om vänner och om PAJ givetvis som var som en igel och aldrig gav sig, eller menar du att Eva skulle vara ett undantag och inte skriva om vanliga saker som tjejer gör? Det om något är väl en udda spekulation.

Uppgiften om att hon hade en dagbok kommer från boanchga
Ja inte hade hon väl en dagbok för att INTE skriva i den
Citera
2016-11-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
[/b]Ja det är klart jag spekulerar jag har inte läst hennes dagbok, hon kanske bara skrev om sin favorithäst sida upp och sida ner. Vad tror du själv att tjejer skriver om i sina dagböcker? Eva skrev väl om privata saker som alla andra tjejer som har en dagbok gör, om kärlek, hur man mår, om hur dagen har varit, om vänner och om PAJ givetvis som var som en igel och aldrig gav sig, eller menar du att Eva skulle vara ett undantag och inte skriva om vanliga saker som tjejer gör? Det om något är väl en udda spekulation.

Uppgiften om att hon hade en dagbok kommer från boanchga
Ja inte hade hon väl en dagbok för att INTE skriva i den
Ni behöver inte spekulera, ni får bara tro på mig. Systern frågade efter dagboken i flera år efter mordet men ingen hade sett den och polisen har den INTE. Polisen var INTE i Evas lägenhet före den misstänkta.
Citera
2016-11-07, 23:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ni behöver inte spekulera, ni får bara tro på mig. Systern frågade efter dagboken i flera år efter mordet men ingen hade sett den och polisen har den INTE. Polisen var INTE i Evas lägenhet före den misstänkta.

Varför skulle jag inte tro på att Eva hade en dagbok?
Jag har endast tagit upp vad tjejer brukar skriva om i sina dagböcker, kärlek, hur man mår, om hur dagen har varit, om vänner och i Eva's fall finns givetvis även PAJ omnämnd i dagboken konstigt vore det väl annars - Spekulationer menar habet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-07 kl. 23:45.
Citera
2016-11-07, 23:44
Medlem
psflaxs avatar
Citat:

Hur vet du detta?
Citera
2016-11-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Varför skulle jag inte tro på att Eva hade en dagbok?
Jag har endast tagit upp vad tjejer brukar skriva om i sina dagböcker, kärlek, hur man mår, om hur dagen har varit, om vänner och i Eva's fall finns givetvis även PAJ omnämnd i dagboken konstigt vore det väl annars - Spekulationer menar habet.
Ok missförstånd..
Citera
2016-11-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Hur vet du detta?
Ledsen att jag inte kan berätta det. Kan bara säga att det kommer att klarna såsmåningom. Hoppas att ni inte bli allt för frustrerad av mina svar.
Citera
2016-11-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ledsen att jag inte kan berätta det. Kan bara säga att det kommer att klarna såsmåningom. Hoppas att ni inte bli allt för frustrerad av mina svar.
Måste sova nu. Mycket post imorgonbitti med. God natt.
Citera
2016-11-08, 00:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Måste sova nu. Mycket post imorgonbitti med. God natt.

God natt.
Citera
2016-11-08, 05:53
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon

Det är suspekt från "Mr.P":s sida ja. Men som enskilt indicium på "Mr.P":s skuld väger det inte särskilt tungt, enligt min åsikt.

Det stämmer att normalt så fungerar hjärnan så. Men "minnesförlust" kan också vara en förträngning. För att skydda sig själv.

Sture, den perfekta syndabocken för polisen, till exempel; kunde inte minnas vad han hade gjort under morddagen eller natten. Jag kan tänka mig ett scenario där den handikappade stackarn helt enkelt blockerade bort allt han gjort under dagen eftersom han måste ha känt sig ensam, hjälplös och rädd att pressas så hårt av polisen gällandes något så hemskt som ett mord.

Det enskilt starkaste indiciet på "Mr.P" skuld är och förblir enligt mig att:

"Mr.P" stannade sin bil 100m från Anneli som han var på väg att möta efter mordet. Och "Mr.P" hittade därmed mirakulöst till den plats där Evas kropp låg.

Observera: "Mr.P" förnekar inte detta att han stannade bilen. Han har gett två olika förklaringar till detta sitt agerande. Båda förklaringarna har varit lögner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in