2016-09-30, 19:56
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Ge mig styrka! "Att som författare, poet och krönikör flytta från söder till Botkyrka är extremt mycket punk". Den där jävla karln, jag vet ingen som har mindre självdistans.
Mer "punk" än den falska lyxvänstern som sitter på Södermalm och "gillar olika" iaf...
Citera
2016-10-01, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Mer "punk" än den falska lyxvänstern som sitter på Södermalm och "gillar olika" iaf...

Inget av det är väl speciellt punk.

Marcus Birro är verkligen expert på att antingen ignorera eller inte fatta att vissa saker låter bättre om nån annan säger det - typ att han är "punk" eller att det är en skam för mediaklimatet i Sverige att han som är så fantastisk har Facebook som enda plattform att nå ut, osv.
Citera
2016-10-02, 12:31
Bannlyst
Om jag fattar rätt har han flyttat till Tullinge, inte till Norra Botkyrka.
Tullingepartiet har som enda/största fråga att lämna Botkyrka storkommun.

http://www.tullingepartiet.se/
Citera
2016-10-03, 14:55
Medlem
MonkMans avatar
Det som gor Birro sa bisarr i mina ogon ar att han ar sa fruktansvart bakatstravande, nostalgisk och sa flottigt romantiserande. Om man tittar pa vad han delar pa Facebook, forutom de tragiskt illa skrivna "sanningarna" han skriver eller nagonsin har skrivit ( som i Mackans hjarna ar som guldstoff och kan delas om och om igen) - Sa ar det "The Mission", Roma-trojor, Totti-bilder ("broder") och sa ibland ar han pa en bjudfest pa nagot nyoppnat hotell med tjejen och smilar upp sig framfor kameran. Ingen av hans foljare bryr sig ett smack om detta, en totti-bild drar kanske hem 30 likes, en youtube-rekomendation a'la The Mission kanske 16 och man vet, man VET att snart kommer det ett langt utlagg om att alla politiker "saknar ryggrad" och mediaklimatet ar helt uppat vaggarna och man far inte skriva kronikor OM VAD MAN VILL langre!! Nu kan han kan andas ut och skorda likes by the thousands. Man kan nastan hora den lattnadens suck genom skarmen som han maste dra da... "Pewww, de bryr sig faktiskt OM MIG! och jag skriver SA JAVLA BRA! YEY MIG!"

Att en vuxen man kanner att han maste ha en following for sina asikter, som kan heja pa honom, som kan beromma honom pa de 2 plan som ar de enda 2 planen han bryr sig om, sina asikter och hur valformulerat och vackert han kan uttrycka dessa - ar inte friskt. Det kan det omojligt vara.

Han ar sa javla desperat efter ryggdunkar och applader. Det finns 0 nyskapande, absolut inget nytt under Birros sol, han som sa desperat forsoker framsta som en nytankare och en person som for "det vanliga folkets" talan. Det han gor ar istallet att predika for koren av imbicilla rasister som knappt fattar vad han babblar om. Birro ar inte en punkare, han ar en gamal man som brant alla sina broar...i bada andarna.

Edit - Foresten, vem i sina sinnes fulla bruk kommer att kopa hans roman! Haha! Fatta att behova lasa en HEL bok med hans skit!
Senast redigerad av MonkMan 2016-10-03 kl. 15:12.
Citera
2016-10-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Om jag fattar rätt har han flyttat till Tullinge, inte till Norra Botkyrka.
Tullingepartiet har som enda/största fråga att lämna Botkyrka storkommun.

http://www.tullingepartiet.se/

Ja det är ju det också. Har själv bott i Botkyrka - Tumba närmare bestämt - och det finns helt klart Botkyrka och Botkyrka. Fittja, Alby och norsborg är ju mer trista miljonprogram med social utsatthet. Villaområdena i Uttran och Snättran och allt vad det heter är tämligen idyllisk medelklass.

Tillägg: radhus i Tullinge gård startar på 3,5 mille. Stackars Birro som är så utfattig...!
Senast redigerad av Raus_bitte 2016-10-03 kl. 20:26. Anledning: Tillägg
Citera
2016-11-02, 21:31
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Mats Magnusson var briljant på fotbollsplanen. Men livet efter karriären blev inte som det var tänkt. Marcus Birro ska skriva boken om "Masses" uppgång, fall och återuppståndelse.
http://24malmo.se/2016/11/02/marcus-birro-ska-beratta-masses-historia-vi-har-en-del-gemensamt/
Citera
2016-11-07, 21:32
Medlem
Slut mellan Marcus och Michaela!

http://www.hant.se/marcus-birro-bekraftar-for-hant-det-ar-slut-mellan-mig-och-michaela/
Citera
2016-11-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feat
Slut mellan Marcus och Michaela!

http://www.hant.se/marcus-birro-bekraftar-for-hant-det-ar-slut-mellan-mig-och-michaela/

Kontaktar Exmaken för kommentar, lite random kan tyckas. Kan hon ha gått tillbaka till honom, kanske..?
Citera
2016-11-07, 21:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Vad lever karln av? Det stod i artikeln att han budar på lägenheter i innerstan.
Har han verkligen råd med sånt när han inte verkar jobba med något?
Citera
2016-11-08, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vad lever karln av? Det stod i artikeln att han budar på lägenheter i innerstan.
Har han verkligen råd med sånt när han inte verkar jobba med något?

Närmare stan står det i artikeln, vilket innefattar en hel del områden mao.
Citera
2016-11-08, 09:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDrama
Närmare stan står det i artikeln, vilket innefattar en hel del områden mao.

Men lägenheterna runt Stockholm är väl ändå i mångmiljonklassen oavsett i vilken förort man bor i om jag har förstått det rätt?
Citera
2016-11-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Men lägenheterna runt Stockholm är väl ändå i mångmiljonklassen oavsett i vilken förort man bor i om jag har förstått det rätt?

han sålde väl nyss sin lgh på södermalm för att flytta till radshus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in