Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lösningen för västvärldens skräck för islam eller svarta ex. är inte hat, rasism, förakt, förskjutning utnyttjande eller ignorering.
Dess saker leder enbart ofrånkomligt till någon form av allvarlig kris, om det inte redan har gjort det. Liksom på tiden inse detta.

Du själv har skräck för kristendomen och har helt klart negativa åsikter om kristendomen. Så att anklaga andra för att vara negativa mot islam är därför bara löjligt. Dubbelmoral.

Det är den muslimska världen som just nu uppvisar skräck för kristendomen mer än att västvärlden uppvisar skräck för islam. Det pågår inga folkmord mot muslimer i västvärlden. Däremot folkmord mot kristna i den muslimska världen.

Det vi behöver i USA och världen är politiker som vågar kämpa för kristnas mänskliga rättigheter och mot rasismen mot kristna. Tyvärr är varken Clinton (som finansieras av rasistiska regimer som Saudiarabien) eller Trump vad som behövs.
Senast redigerad av hardstart 2016-11-07 kl. 18:59.
2016-11-07, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Tack, det här ska följas. Alex Jones är en rolig prick!

Gört! Han öppnade sjukt starkt så missa inte resten!
2016-11-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Om man antar att de flesta kommer rösta på dagen den 11/8, så är den förnyade F.B.I inblandningen en riktigt avtändande sak för henne, och inte har det varit en jätteskillnad i pollsen.

Har du abstinens från hans tweets?? Var det ett stort mellanrum eller vad pratar du om egentligen??
Och Cheney är också en sådan, ja.

Vem bryr sig, nu är Trump också en annan femma än typiska R. Ben Carson, inte minst alla på youtube som är för Trump. P.diddy m.fl säger att svarta borde hålla inne att lägga sin röst på Clinton.

Fast media han inte köra på den nya FBI grejen länge nog för att ändra några väljare.

Idag har media en tystnad som man brukar inför val.
2016-11-07, 18:57
Bannlyst
Bill Mitchell på twitter säger att Trump leder förtidsröstningen i CO, ser dock ingen poll som går att länka till
2016-11-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Du själv har skräck för kristendomen och har helt klart negativa åsikter om kristendomen. Så att anklaga andra för att vara negativa mot islam är därför bara löjligt. Dubbelmoral.

Det är den muslimska världen som just nu uppvisar skräck för kristendomen mer än att västvärlden uppvisar skräck för islam. Det pågår inga folkmord mot muslimer i västvärlden. Däremot folkmord mot kristna i den muslimska världen.

jag har ingens skräck för kristendom eller islam direkt. Jag vill dock absolut inte tvingas leva under dem, eller tvingad följa något av vad jag anser vara idiotiska och bitvis direkt tramsiga "regler".
Vill andra göra det däremot så fine, men det ska vara frivilligt och inget tvång.

kanske inte går kalla det folkmord, men hur många muslimer tror du USA hunnit med att döda sen 11 september 2001?
Är du medveten om att du har drönarattacker som ständigt pågått och pågår i islamska delar av världen med amerikaner bakom spakarna?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/usas-dronarkrig-har-dodat-over-tusen-oskyldiga/
2016-11-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Bill Mitchell på twitter säger att Trump leder förtidsröstningen i CO, ser dock ingen poll som går att länka till

35-35 står det.

Var 37-35 2012 till republikanerna.

Så demokraterna står på samma plats som 2012 medan republikanerna sjunkit 2%

Jag tror att 70% förtidsröstar i Colorado så den som leder förtidsröster vinner oftast.

Bill Mitchell vet inte vad folk röstat på så han snackar skit.
2016-11-07, 19:03
Medlem
Felstavarens avatar
Det här kanske redan har postats i tråden. MEN!

https://www.youtube.com/shared?ci=2U1HkwFQ9ZU

Den här kampanjvideon från Trump är nog tamejfan bland det bästa jag sett i en valrörelse. Och då tyckte jag att Hillarys "Role Models" var bra, men den bleknar ju bort i jämförelse.

Vad som stod i brevet och bakgrunden till det hela står att läsa här:

http://www.breitbart.com/big-government/2016/11/05/exclusive-american-comeback-story-watch-unbelievable-story-trump-changed-boxer-campudonis-life/
2016-11-07, 19:04
Medlem
Citat:
jag har ingens skräck för kristendom eller islam direkt. Jag vill dock absolut inte tvingas leva under dem, eller tvingad följa något av vad jag anser vara idiotiska och bitvis direkt tramsiga "regler".
Vill andra göra det däremot så fine, men det ska vara frivilligt och inget tvång.

kanske inte går kalla det folkmord, men hur många muslimer tror du USA hunnit med att döda sen 11 september 2001?
Är du medveten om att du har drönarattacker som ständigt pågått och pågår i islamska delar av världen med amerikaner bakom spakarna?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/usas-dronarkrig-har-dodat-over-tusen-oskyldiga/

Snicksnack. Du har producerat massa inlägg där du uttrycker dig negativt om kristendomen.

1. Detta är ej folkmord.
2. Jag är inte för Obamas drönarkrig.
3. Jag var emot Obamas och Clintons militära intervention i det muslimska Libyen till exempel.
4. Även om jag är kritisk mot Obamas drönarkrigföring i muslimska länder så går det ju knappast påstå att han bedriver dessa krig för att han hatar islam och muslimer. Medan folkmorden på kristna definitivt beror på hat mot kristendomen och kristna.
2016-11-07, 19:04
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
DU menar att Berniesupportrarna inte kommer rösta på Hillary? Att det inte är en av hennes största väljarbaser? Okej, då vet vi - de röstar naturligtvis på Trump, alternativt stannar hemma, vilket betyder att du nyss förklarat att du förväntar dig en Trumpseger. Det var ju kul! Hoho!

Förenklat resonemang: Utan bernieväljarna - de som Hillary kallar för basement dwellers - har Hillary ingen chans. Det var nästan 50 - 50 i primärvalet mellan Hillary och Bernie.

Menar du fortfarande att Hillary inte kallar sina väljare för basement dwellers? Ha ha. Hon ser ner på och föraktar er. Det är ju uppenbart.

Edit: Vad det skulle vara för fel på baristas får du fråga Hillary om. Det är hon som föraktar sin egen väljarbas. Känns väl härligt att bli pissad på? Ni gillar ju HBTQ och diverse perversioner.

Lite oklart varför du kallar mig för Hillaryväljare. Kopplingen mellan HBTQ och baristas är också oklar. Det som är klart är att Trump är en NY-demokrat som på underliga vägar hamnat där han är nu. Han har inga som helst planer på att bygga någon mur, eller göra något annat av det idiotiska han påstår, som att ta tillbaka skräpjobb till USA. Saker han inte skulle ha någon kontroll över.

Bara det faktum att han tror att ett handelsunderskott innebär att det landet är skyldig USA pengar, visar ju bara vilka korkade saker folk tror på. Jag tror iofs att han inte tror på så mycket av det han säger. En del journalister har berättat att han sagt det till dem när de är ensamma. Fast hans korkade fans tror ju på det dessvärre.
2016-11-07, 19:06
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Hon är definitivt inte den skarpaste kniven i lådan. Kellyanne Conway var dock en smart rekrytering av Trump.

Ja verkligen. Fast det var lite komiskt att se hennes citat om Trump, från tiden när hon jobbade för Ted Cruz. Fast ja, hon är verkligen ett fullblodsproffs. Tyvärr antagligen för proffsig för att skvallra när det hela är över, för jag skulle verkligen vilja veta vad hon innerst inne tycker om vad som pågår.
2016-11-07, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
35-35 står det.

Var 37-35 2012 till republikanerna.

Så demokraterna står på samma plats som 2012 medan republikanerna sjunkit 2%

Jag tror att 70% förtidsröstar i Colorado så den som leder förtidsröster vinner oftast.

Bill Mitchell vet inte vad folk röstat på så han snackar skit.

Det enda han går efter verkar vara hans egna matte, iallafall i det här fallet. Men han brukar vara ganska stabil med polls.
2016-11-07, 19:07
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Här har vi en vit man som inte ser sina egna privilegier.

Förresten ett smart grepp att förolämpa sin meningsmotståndare i första meningen. Hoppas du ser ironin i det du skrev.

Vilka privilegier har vi vita som nu är andra klassens medborgare i vårt eget land?

Citat:
Får jag påminna dig om att det är svarta som blir skjutna i USA av polisen inte vita.
Det är svarta som blir fängslade för olika brott i klart större andel än vit. Begår du brott som vit i USA löper du avsevärt mindre risk att fängslas och dömas än om du är en svart som begår brott.

Svarta som grupp har lägre representation inom politik och makt och tjänar mindre än vita som grupp. klart tydliga signaler kring diskriminering dvs rasism.

Lögn,lögn och förbannad lögn.
Här är statistik på negrernas brottsliga beteende:
https://infogr.am/Black-34991937313
Där vrider man och vänder på siffrorna men varje gång står negrernas våldsamma beteende ut som en varböld.
Titta där och ställ sedan frågan varför negrerna som bara är under 20% av befolkningen står för 50% av brotten?
Ställ dig också frågan om man bör avstå från att fängsla någon för att den tillhör en minoritetsgrupp? Vad händer när minoritetsgruppen blir en majoritetsgrupp i ett område (t.ex Detroit)? Bör man fängsla lika många vita som svarta där för att inte vara rasist?

Vita är fortfarande i majoritet i USA (som helhet även om det finns områden där vita är i kraftig minoritet) så de borde ju rimligtvis också vara representerade inom politiken i större utsträckning, eller bör samhället styras fullständigt av våldsamma negrer?

Ska vi också ge negrerna högre lön bara för att de är negrer och bortse från vilka arbeten de gör?

Det är också jävligt tur att USA för en statistik där man skiljer raserna åt, och man kan se hur bra mångkulturen fungerar. (till skillnad från folkmordslandet Sverige)
Här finns en fin översikt (från seriösa källor):
http://www.bookwormroom.com/wp-content/uploads/2014/12/Black-and-white-crime-statistics.png

Enbart på statistisk grund kan man konstatera att en ordentlig geografisk separation av raserna vore ytterst lämpligt.

Donald Trump har tyvärr inte något förslag i denna riktning men en repatriering av illegala invandrare och en mur mot Mexiko är det minsta man kan kräva.
Och på tiden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in