Citat:
Jag försvarar inte Mr P, jag vet inte vem som har gjort detta fruktansvärda, men jag tycker det är märkligt att en polisfru inte tas på mer allvar. Hade det funnits substans i hennes hysteri så hade polisen agerat. Men det tycker inte ni andra här på flashback? Är det bara hennes kompisar som sitter och håller igång tråden?
Och jo, Pudelfrillan, jag tror faktiskt att någon kan göra som P** G, hon tror säkert att hon gjorde det för Eva och de anhörigas skull. Men hat i nästan 30 år förvrider nog verkigheten.
Jag har sagt vad jag ville ha sagt. Jag drar mig tillbaka; så ställ inga fler frågor till mig. Spekulera gärna vad jag menar men jag loggar ut från detta nu för att återgå till ett normalt liv. Det är inte nyttigt för någon medverka till smutskastning och jag känner mig faktiskt lite skitig nu som gör just det.
Jag försvarar inte Mr P, jag vet inte vem som har gjort detta fruktansvärda, men jag tycker det är märkligt att en polisfru inte tas på mer allvar. Hade det funnits substans i hennes hysteri så hade polisen agerat. Men det tycker inte ni andra här på flashback? Är det bara hennes kompisar som sitter och håller igång tråden?
Och jo, Pudelfrillan, jag tror faktiskt att någon kan göra som P** G, hon tror säkert att hon gjorde det för Eva och de anhörigas skull. Men hat i nästan 30 år förvrider nog verkigheten.
Jag har sagt vad jag ville ha sagt. Jag drar mig tillbaka; så ställ inga fler frågor till mig. Spekulera gärna vad jag menar men jag loggar ut från detta nu för att återgå till ett normalt liv. Det är inte nyttigt för någon medverka till smutskastning och jag känner mig faktiskt lite skitig nu som gör just det.
Ditt inlägg var så oerhört långt, jag väljer att kommentera denna intressanta del.
1. Du försvarar visst "Mr.P" Varför kan du inte bara erkänna det? Det är fel inget fel med det - så länge du har argument eller bevis?
2. I ett annat tidigare inlägg moraliserade du över att det är fult att "peka". Jag tror inte att du förstår att genom att framställa Pia som en hysterisk och hämndlysten polisfru så är du DU som är pekaren. Det är bara att titta på programmet, jag ansåg från första gången jag såg det att Pia var trovärdig!
3. Genom att försöka förminska Pias trovärdighet med att skylla på kvinnlig hysteri och hämndlystenhet, är jag övertygad om att du har gjort ett stort misstag. Med en dylik medeltida kvinnosyn lär du inte få den gruppen över till din sida!
4. Du får naturligtvis också Flashbackarna emot dig genom att sprida generella domar över alla användare.
Till sist: Dina inlägg är oerhört moraliserande. Detta faktum, kombinerat med det jag skrivit ovan, leder mig till slutsatsen att du är religiös. Frikyrkopastor? (Ja, jag ÄR utbildad psykolog).