Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Varför diskuteras egentligen de här uppgifterna om att Mr.P skulle ha setts på nattklubben Kramm 00:40? Eva mördades väl troligen redan kring 23:00 när hon hade blivit avsläppt, och det tar enligt Pudelfrillan bara en kvart att gå från brottsplatsen till Kramm. Vad är det då som säger att Mr.P inte kan ha först dräpt Eva och sedan gått på nattklubben? Det där är väl inget alibi alls i så fall, eller har jag missat något här?
Vi kan utgå från att Mr P. har fått redogöra för polisen vad han gjorde under mordkvällen/natten och då kan Kramm besöket vara en del av hans alibi, samt att han skjutsade en person. Jag menar, det måste ju vara bättre att hävda att han har varit på Kramm än att han vid denna tidpunkt haft möjlighet att vistas på mordplatsen för att "städa och rigga ett sexmord".
Mr P. kan ju även ha ett alibi för själva tidpunkten för mordet, vilket jag tror att han har för annars skulle han aldrig kunna flyga under radarn i 30 år. P har ju aldrig ens varit misstänkt för Eva-mordet, han ska dessutom enligt BÖ vara mycket noga kartlagd och utredd. Det säger sig ju självt att han måste ha ett vattentätt alibi för tidpunkten för mordet.