Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-07, 17:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här talar Trump live i Sarasota, Florida

Florida är nyckeln.
2016-11-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
fast det är han ju inte direkt först eller ensam om, eller hur?
har ex. funnits en rörelse som kallas Occupy wall street rätt länge.
Går heller inte säga att det finns en "vänster" i USA, den är försvinnande liten i sånt fall.
Clinton är enligt skandinaviska mått extremt mycket höger.

Och för att göra detta mycket förenklat, (är det vad jag har tid med just nu) så handlar allt i stort om fördelningspolitik. USA har ett system, man länge dyrkat, "den amerikanska drömmen" där det är meningen att alla ska kunna nå "paradiset" bara de jobbar tillräckligt hårt, detta har ju för länge sen visat sig inte fungera. Resultatet är ett samhälle där ytterligt få skor sig fett på en absolut majoritet som får smulor.
Skandinavien har kört med ett mellanläge av kapitalism och hög fördelningspolitik, det fungerar faktiskt avsevärt bättre. Vi lever i ett samhälle med relativ trygghet för de flesta, vilket är ett betydligt gynnsamare klimat för att skapa socialt lugn, trygghet och ekonomiskt välstånd som i sin tur leder till gynnsam plattform för utveckling av olika slag, inga resurser behöver slösas på att skjuta ner folk på gator ex.

Trumpen och konservativas politik är att dra det ännu längre och minska fördelningspolitik drastiskt ( dvs skatter), demokraternas att öka fördelningen, sen får man ju tycka vad man vill om detta är tillräckligt eller inte, men det är enligt all logik åtminstone rätt håll av endast 2 alternativ. Obama har ju också via demokratisk politik de senaste 8 åren lyckas vända den ekonomiska krisen, USA rullar på rätt bra just nu. hade han också fått möjlighet att sätta sin politik utan att ständigt förhindras av kongress och senat etc…så hade det troligen blivit ännu bättre resultat.
Ingen vänster i USA, men vad är då Black-Lives -Matter-rörelsen om inte ett afrocentrisk-marxistiskt gäng som har för syfte att samordna det utbredda våldet mot vita till en sammanhållen aktion mot samtliga euroamerikaner?
2016-11-07, 17:51
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Varför skriver Aftonbladet att "bara ett mirakel kan rädda Trump", och "Trump har fortfarande en liten chans kvar"?? Det är ju extremt jämnt i nästan alla stater, och då räknar jag inte med att han är underskattad i pollarna...

Vad har Aftonbladet för information som inte någon annan har?

Vanligt enkelt önsketänkande. CNN, MSNBC, ABC och andra Clintonmedier har blivit något mindre tvärsäkra och kaxiga. Men alla håller dom tummarna
2016-11-07, 17:53
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ojdå, där lägger du faktiskt orsaken till hur de röstar, pga avsaknaden av svarta i R.
Och när jag såg hur det såg ut med hus och senat, så är det riktigt skrämmande siffror för D och katastrofalt illa hos R och antalet svarta som representerat i hus och senat.
2016-09-25,
Bortse det där identitetspolitiska tramset klyban pratar om, men hur ser det ut idag om senatracen?? Om R leder mycket där så gynnar det Trump med. Talas inte mkt om det här.

Jag hade blivit kränkt om jag vore svart, och på förhand antas vara helt blåst och dum-i-huvudet-Clinton supporter.
Se alla svarta som finns högst upp och alla mängder som finns längst ner, vad har de hjälpt till med mer än food-stamps?
Senast redigerad av heis 2016-11-07 kl. 18:00.
2016-11-07, 17:59
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindanzaren
Den amerikanska medelklassen och arbetarklassen vill till skillnad från dig inte leva på bidrag.

Jag lever inte på bidrag. Naturligtvis vill alla vettiga människor försörja sig på egen hand om detta är möjligt.

Citat:
Däremot vill det inte att lågkvalificerade arbetare strömmar in i landet och sätter press på lönerna.

Fast det är mer komplicerat än så. Låt oss börja med att konstatera att Trump har ju ingen speciell politik här. Han kör samma stuk som t.ex. Bush. Att rösta på Trump i tron att politiken är något nytt är lite yrvaket. Men det händer aldrig något och kommer inte göra det under Trump heller. De illegala invandrarna hjälper USA behålla sitt jordbruk, de tar lågavlönade skitjobb ingen vill ha, osv.

USAs papperslösa invandrare är inget nytt problem och Trump har ingen ny lösning här. Men Trump har däremot en ny lösning på hur han ska bli vald, ifall det håller hela vägen.

Citat:
De vill inte heller att deras arbeten flyttas utomlands.

Men då stöttar ni på fel parti. Rep. är för frihandel och globalisering. Vänstertänkaren Chomsky går ju så långt att han hävdar att frihandeln är en konspiration för att kontrollera amerikanen, som hämnd för 60-talets politiska våg i USA. Det är ju faktiskt så här att hela det amerikanska välståndet och framförallt inflytandet i världen är sprunget ur globaliseringen. Ingen amerikan, i synnerhet inte republikaner, kan vara emot detta. Det är irrationellt.

Att rep. presidenter tenderar att vara lite slarviga med sina formuleringar för att få de där extra procenten för att vinna valet, betyder inte att de plötsligt är emot frihandel.

Trump själv köper sitt stål till sina hus i Kina. Trump själv väljer bort amerikanska leverantörer. Trump har också egen importverksamhet där han låter tillverka saker i asien som han sedan importerar.

Citat:
De vill också förbättra småföretagens möjligheter

Absolut. Här har rep. en stor stabil och lojal väljargrupp sedan evigheter tillbaka.

Citat:
att konkurrera mot det multinationella företagen.

Fast inte p.g.a. detta påstående.
Senast redigerad av Hartarbete 2016-11-07 kl. 18:04.
2016-11-07, 18:01
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Vad skall jag bevisa? vad folk skriver runtom på internet? Men fortsätt att klamra dig fast vid dina polls och experter som hade fel om SD som hade fel om Brexit... tills du kan få fram några egna trovärdiga källor som inte har fel varje gång så tycker jag du skall ta och knipa käften okej?

Har väl lagt ut ett antal länkar till allsköns sidor. Problemet, som det verkar i ditt fall, är att när man inte förstår engelska så kan man inte ta åt sig innehållet.
Men fortfarande är det din tur att lägga fram minsta lilla bevis som stöder dina små ynkliga teorier om vad gemene man i USA tänker rösta på.
Plocka fram dina trovärdiga källor som är i sådan mängd att dess svar går att använda i något form av statistisk beräkning.
Skulle dock tro att du ser ett klipp från en Trump-mässa och direkt får du för dig att alla som är där motsvarar folkets tro=röst.

Kom igen nu. Och sluta bete dig som den gnälliga Trumpen.
2016-11-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
rättegången har väl varit inplanerad sedan länge, eller? Det kanske är därför pedis-Trump ställde upp i presidentvalet? Han tror kanske att han kan komma undan, bara han blir vald till president.

"För att få skjuta", yh, fel på översättningsprogrammet eller? Sedan är ju en pedis alltid en pedis, så Trump kan mycket väl ha våldtagit en trettonårig lite flicka tillsammans med sin affärsbekant.

(Självklart har pedisen Trump sett på sin egen dotters lilla kropp och utifrån det siat om att hon skulle bli en vacker kvinna som vuxen. Säg mig, vilken förälder, förutom en incestsugen pedis, skulle säga en sådan sak om sin lilla flickas kropp? )

Nej absolut inget fel på översättningsprogrammet? I folkmun säger man att man ska skjuta när man sprutar med sin penis.

Vad talar det om dig när du tänker så där undrar jag? Jag förstår ej vitsen med dina propganda inlägg som är ständigt återkommande.
2016-11-07, 18:04
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
ABC av alla bekräftar YouGov vad gällande Florida.
Det ser även riktigt bra ut för Trump i andra stater i denna ABC mätning.

Bill Mitchell:
In ABC Poll, Trump leads by 10 in Election day voting in:
1) CO
2) FL
3) NV
4) NH
5) NC
6) OH
Länka till pollarna för helvete! Vilken ABC poll snackar du om? Och vilken YouGov poll bekräftar den?
2016-11-07, 18:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
2016-09-25,
Bortse det där identitetspolitiska tramset klyban pratar om, men hur ser det ut idag om senatracen?? Om R leder mycket där så gynnar det Trump med. Talas inte mkt om det här.

Jag hade blivit kränkt om jag vore svart, och på förhand antas vara helt blåst och dum-i-huvudet-Clinton supporter.
Se alla svarta som finns högst upp och alla mängder som finns längst ner, vad har de hjälpt till med mer än food-stamps?
Fortfarande lika skrämmande i hur det är total avsaknad av svarta inom R och den nivån.
2016-11-07, 18:06
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Har väl lagt ut ett antal länkar till allsköns sidor. Problemet, som det verkar i ditt fall, är att när man inte förstår engelska så kan man inte ta åt sig innehållet.
Men fortfarande är det din tur att lägga fram minsta lilla bevis som stöder dina små ynkliga teorier om vad gemene man i USA tänker rösta på.
Plocka fram dina trovärdiga källor som är i sådan mängd att dess svar går att använda i något form av statistisk beräkning.
Skulle dock tro att du ser ett klipp från en Trump-mässa och direkt får du för dig att alla som är där motsvarar folkets tro=röst.

Kom igen nu. Och sluta bete dig som den gnälliga Trumpen.

Är väl snarare du som inte förstår engelska*gäsp* vilket inte är förvånande då du verkar tillhöra lågpannorna på vänsterkanten.

Jaså vart är dina sidor du länkat till? du tror som sagt på dessa "experter" och polls som bevisat sig ha fel fel och åter fel hur är det med ditt kritiska tänkande din lågpanna?

Ja du får fortsätta tro att det är ifrån rallys jag tagit informationen som sagt läst vad folk skrivit runtom på internet så som reddit...

Men du som har länkat så många trovärdiga källor nu kan väl ta fram dessa igen då? men jag är rätt säker på att det är samma idioter som sa att Brexit aldrig skulle bli av heller
2016-11-07, 18:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Fantasimuren tar fantasipengar.

Obamas sätt är det enda sättet om man ska ha ut dessa 10miljoner, så berätta nu om hur dåligt det är med stor stat och sen bara öka den.

Är det inte bra att Obama fort bort så många illegala invandrare?
Verkar som du säger det är dåligt att han lyckats bättre än alla andra före.
Eller är det så svårt att säga President nigger gör nått bra?
Då det uppenbart vi har en minus invandring, så bara detta i sig själv säger att det funkar.
Men du gillar ju svart och vitt, så det är bara när man det blir 100% som du blir nöjd.

LoL, själv klart grannen ska betala, kanske i din hjä.
Vi andra betalar för det vi vill ha, och inbillar andra ska göra det åt en.

Du förstår alltså inte att det inte spelar någon roll hur många man utvisar om de bara kommer tillbaka? Det borde väl inte vara så svårt att förstå att men inte bara kan kasta ut folk - man måste också hindra dem från att återvända. Det förvånar mig att du inte förstår ett så enkelt resonemang.

Kanske är det för komplext för dig, men då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Givetvis är det positivt att kasta ut de illegala, men eftersom de bara kommer tillbaks igen, blir det som att ösa vatten med en sil (kanske en svår liknelse, men det börjar kännas som om du helt enkelt har svårigheter med logiska resonemang).

Vi testar: Om du håller i tre studsbollar, kastar en studsboll mot en vägg och fångar upp den när den kommer tillbaka, hur många studsbollar håller du då i?

Kolla nu upp hur Trump ska tvinga Mexiko att betala för muren och så redovisar du det här.
2016-11-07, 18:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Källa?
"Falsk opposition" va säger Bush, McCain och Mitt Romney och deras märkliga beteende om den saken?
Vad håller Soros-betalda John Kasich på med?? Röstar McCain, vilken fjant.

Att du har kört net huvudet i sanden och ignorerat hans twitter är inte mitt probw.

Bush vart styrd av cheney, det är fakta som vi vet då Cheney insåg att bush alltid höll med den sista i rummet vilket även vart varför han gick med på såväl Irak kriget som patriot act.

Att Trump tillåter sin egna stabb att porta honom från hans egna twitter visar tecken på att han kan vara en ny bush.

Men det är som sagt bara om man övertolkar det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in