Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Är du dum i huvudet? Jag skrev nyss vad folk som bor i dessa stater själva säger så vad fan blandar du in fox youtube osv seriöst att vänstern hade lågpannor visste jag men detta är ju absurt.

Att hoppa runt och se på vad en eller annan upprörd väljare säger på twitter, i olika kommentarfält eller i snabbintervjuer på olika tv-kanaler är ungefär lika upplysande som Aftonbladets "Vi 5"-svep. Och det spelar ingen roll om du har sett tio eller tjugo jeppar som står och säger vad de tycker med egna ord på det sättet, det säger nada om var valet är på väg, vilka tendenser som faktiskt kommer att slå igenom.

Dessutom förmodar jag att de sidor och kanaler du letat på mest är...tja, långt till höger. Alltså för Trump på förhand.

Av samma skäl är det helt ointressant att du tycker dig se "det är ju bara Trump som folk håller upp skyltar för" ifall du kollar på Fox News eller liknande. Det är ju de grupperna Fox väljer att lyfta fram i bild.
Senast redigerad av HepCat-X 2016-11-07 kl. 16:58.
2016-11-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Mycket intressant att Trump la ner krut på Minnesota på sluttampen. Och mycket smart. Fru Clinton kan vara offer för en överraskning här
Jag hoppas verkligen att häxan torskar, men jag tror tyvärr att han har stött sig med för många väljargrupper för att det skall fungera. Många kvinnor bortom lägre arbetarklassen kommer aldrig att ens fundera på att rösta på honom. Muslimer har Clinton låst in till 100% och latinos till säkert 60% och dessa två grupper är dessutom högmotiverade. Lägg dessutom till att Clintons är de demokrater som kanske har de bästa banden till afrisarna (förutom Obama, men där är det snarare hudfärg än verklig relation) och i år har smörjt lokala afroamerikanska ledare för att få deras stöd. Kan man bara få dem till röstbåset så kommer i princip alla att rösta på Clinton. Evangelikanerna och Tea Party kommer han nog att kunna övertyga, men det finns ändå en risk att några här stannar hemma i protest då de säkert inte är så motiverade (vilket de egentligen borde vara med tanke på den plats i HD som står på spel). Om han har riktigt otur så kan han t o m få problem i Utah.
2016-11-07, 16:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
52 timmar livestream här börjar om 30 min http://www.infowars.com/watch-alex-jones-show/
Kommer Alex Jones vara med 52 timmar i sträck, eller är det bara själva streamen?

Han äter ju sina magiska piller, det kanske ger honom lite kraft!
2016-11-07, 16:57
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
3-4% känns rimligt. Frågan nu är hur många procentenheter som kommer vara "shy Trump voters" på valdagen? Kommer det ens vara några?
Hade detta varit Europa hade jag vågat påstå att Brexit-effekten skulle ge Trump vinsten, men jag är osäker på det politiska debattklimatet i de respektive staterna.
Vad är det som tyder på att brexiteffekten är mindre nu än i juni? Eftersom att vi aldrig har varit med om en så smutsig och polariserad valkampanj så vågar jag hävda motsatsen.

Jag tror på över 300 elektorsröster för Donald Trump.
2016-11-07, 16:59
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att hoppa runt och se på vad en eller annan upprörd väljare säger på twitter, i olika kommentarfält eller i snabbintervjuer på olika tv-kanaler är ungefär lika upplysande som Aftonbladets "Vi 5"-svep. Och det spelar ingen roll om du har sett tio eller tjugo jeppar som står och säger vad de tycker med egna ord på det sättet, det säger nada om var valet är på väg, vilka tendenser som faktiskt kommer att slå igenom.

Dessutom förmodar jag att de sidor och kanaler du letat på mest är...tja, långt till höger. Alltså för Trump på förhand.

*Gäsp* Jag skiter I vad du förmodar vi får väl se på valdagen vilka som har rätt dessa personer eller en random person på fb
2016-11-07, 16:59
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vad är det som tyder på att brexiteffekten är mindre nu än i juni? Eftersom att vi aldrig har varit med om en så smutsig och polariserad valkampanj så vågar jag hävda motsatsen.

Jag tror på över 300 elektorsröster för Donald Trump.
Jag tänker inte på tidsperspektivet, utan snarare på att det är USA och inte Europa vi talar om. Även om PK-kulturen existerar i USA så är den allmänna kulturen, media och folket annorlunda. Jag är bara osäker på om Brexit-effekten kommer vara lika stark som den var i Sverige och Storbritannien.
2016-11-07, 17:00
Medlem
Citat:
3-4% känns rimligt. Frågan nu är hur många procentenheter som kommer vara "shy Trump voters" på valdagen? Kommer det ens vara några?
Hade detta varit Europa hade jag vågat påstå att Brexit-effekten skulle ge Trump vinsten, men jag är osäker på det politiska debattklimatet i de respektive staterna.
Clinton har nog också ungefär lika många som vägrar att tala om att de röstar på henne. Jag tror inte att det finns en alltför stor Trump-effekt här. Personligen tror jag att det avgörande kommer att bli om Clinton får iväg afrisarna till röstbåset.
2016-11-07, 17:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Med tanke på att du inte vet hur Trump ska få Mexiko att betala för muren, blir det återigen bara svammel från din sida.

Givetvis blir Obamas kostnader högre, eftersom de som utvisas enkelt kan promenera tillbaks över gränsen igen. Det finns exempel på folk som blivit utvisade tio gånger och ändå kommer tillbaks och begår brott.

Obama har alltså inte "koll på gränsen". Det enda han gör är att stoppa in folk i bussar, köra dem över gränsen och släppa av dem där. Eftersom ingen mur finns och eftersom gränskontrollen är obefintlig - de har numera i uppdrag att HJÄLPA invandrarna till en sk. SANCTUARY CITY efter att de tagit sig över gränsen. Detta drar självklart upp kostnaderna även det.

Det är såklart positivt att Obama utvisat så pass många personer, men eftersom de har så lätt att ta sig tillbaks över gränsen igen, blir det hela bara ett spel för gallerierna. Ett mycket kostsamt spel, dessutom.

Om din granne hela tiden kastar över skit in på din gräsmatta, så du blir tvungen att bygga ett högt staket, är det väl ganska självklart att du vill att din granne ska betala. Om du dessutom har förmåga att faktiskt TVINGA din granne att betala, är det ganska självklart att du gör så.

Seså - tag nu reda på HUR Trump ska tvinga Mexiko att betala för muren, redovisa här så kan vi fortsätta diskussionen därefter.
Fantasimuren tar fantasipengar.

Obamas sätt är det enda sättet om man ska ha ut dessa 10miljoner, så berätta nu om hur dåligt det är med stor stat och sen bara öka den.

Är det inte bra att Obama fort bort så många illegala invandrare?
Verkar som du säger det är dåligt att han lyckats bättre än alla andra före.
Eller är det så svårt att säga President nigger gör nått bra?
Då det uppenbart vi har en minus invandring, så bara detta i sig själv säger att det funkar.
Men du gillar ju svart och vitt, så det är bara när man det blir 100% som du blir nöjd.

LoL, själv klart grannen ska betala, kanske i din hjärna.
Vi andra betalar för det vi vill ha, och inbillar andra ska göra det åt en.
2016-11-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tror du på fullaste allvar att Hispanics, som är katoliker och kommer från en machokultur, skulle rösta för Hillarys HBTQ-politik och feminism? Tror du verkligen att de lockas av hennes tankar kring delade badrum?

Klart de röstar på Trump.

Nix, mannen. De är en rätt heterogen grupp, men mycket mindre av naiva och städade "kyrkans söner" än för fyrtio år sedan. Och de är klart medvetna om att Trump och hans kärnväljare ser ner på dem.
2016-11-07, 17:15
Bannlyst
Citat:
Kommer Alex Jones vara med 52 timmar i sträck, eller är det bara själva streamen?

Han äter ju sina magiska piller, det kanske ger honom lite kraft!

Hehe nej inte bara han, det är en massa olika. Joe biggs, David Knight, Owen, Derrin, Lee Ann, Margaret, Roger Stone kommer vara där, Rob Dew. Anthony. Sen kommer det gäster. Börjar om 45 minuter

Här är youtube streamen https://www.youtube.com/watch?v=ErrEOe9Vvow
Senast redigerad av 89Spartan 2016-11-07 kl. 17:17.
2016-11-07, 17:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Jag lägger frågan här eftersom tråden med presidentvalsdebatterna är stängd:

Såg som hastigast på CNN att båda kandidaterna verkar hålla ett kort sista-talet-inför-valet ikväll amerikansk tid? Någon som vet hur man kan se dessa tal? Tid? Hittar inget i svenska tv-tablån...
2016-11-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag lägger frågan här eftersom tråden med presidentvalsdebatterna är stängd:

Såg som hastigast på CNN att båda kandidaterna verkar hålla ett kort sista-talet-inför-valet ikväll amerikansk tid? Någon som vet hur man kan se dessa tal? Tid? Hittar inget i svenska tv-tablån...

Pröva CNN eller thehill.com

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in