Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-07, 16:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Läste länken och den sa väl ingenting mer än att brottslingar som suttit i fängelse blir utvisade, och det pysslar vi ju tom i Sverige med.
Men är det inte en bra sak att Obama har koll på gränsen?
För jag förstår inte hur man ena stunden säger Trump är den som ska skicka ut de olagliga invandrarna.
Men när Obama utvisa utvisar en massa, så verkar det som nått dåligt.
Känns bara hur faan ska ni ha det.
Och sen kommer denna IGEN "...The deportation machine costs more than all other areas of federal criminal law-enforcement combined"
Hur går den ihop med minskad stat?
Då man även slänger på en mur och en MASSIV personalstyrka över detta, och sen raljera om minskad stat.
Hur kan man hyckla på detta sättet, och tro ingen märker detta?

Sen undrar jag hur man resonerar när man säger man vill ha en mur för stänga ute invandrare, men att där den invandrande kommer ifrån ska betala muren.
Är det så du säger, om du ska bygga staket/mur mot grannen för hålla ute nått, du vill ha en staket/mur, men du vill grannen ska betala.
Sicka fantasier.
Men och andra sidan, flera delar av Trumps kampanj har varit en enda lång fantasi.
Med tanke på att du inte vet hur Trump ska få Mexiko att betala för muren, blir det återigen bara svammel från din sida.

Givetvis blir Obamas kostnader högre, eftersom de som utvisas enkelt kan promenera tillbaks över gränsen igen. Det finns exempel på folk som blivit utvisade tio gånger och ändå kommer tillbaks och begår brott.

Obama har alltså inte "koll på gränsen". Det enda han gör är att stoppa in folk i bussar, köra dem över gränsen och släppa av dem där. Eftersom ingen mur finns och eftersom gränskontrollen är obefintlig - de har numera i uppdrag att HJÄLPA invandrarna till en sk. SANCTUARY CITY efter att de tagit sig över gränsen. Detta drar självklart upp kostnaderna även det.

Det är såklart positivt att Obama utvisat så pass många personer, men eftersom de har så lätt att ta sig tillbaks över gränsen igen, blir det hela bara ett spel för gallerierna. Ett mycket kostsamt spel, dessutom.

Om din granne hela tiden kastar över skit in på din gräsmatta, så du blir tvungen att bygga ett högt staket, är det väl ganska självklart att du vill att din granne ska betala. Om du dessutom har förmåga att faktiskt TVINGA din granne att betala, är det ganska självklart att du gör så.

Seså - tag nu reda på HUR Trump ska tvinga Mexiko att betala för muren, redovisa här så kan vi fortsätta diskussionen därefter.
2016-11-07, 16:27
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindanzaren
YouGov underskattade Brexit med 6 % och SD med 1,8 % i senaste valet.

Båda dessa val kan också ses som en "kamp" mot etablissemanget.

Båda dessa kan snarare ses som en kamp för sämre förmåner, en kamp för lägre löner, mindre pensioner.

Hur kommer brexit hjälpa arbetare och pensionärer? Hur kan stigande arbetslöshet och sänkta pensioner bli "en kamp mot etablisemanget"? Hur kan Trump's skattesänkningar för sig själv och företag, indragna sjukförmåner och hårdare villkor för människan på gatan bli "en kamp mot etablisemanget?".

Svar: Inte på något sätt alls.

De rika och medelklassen får pengar, prylar, pensioner och trygghet, poliser, m.m...

De fattiga får ordmassor. De får köpa en keps för 30 dollar med några ord på och sen går de runt med denna keps, med ord på, ser sig själv i spegeln, och känner att livet är stort och fantastiskt och fullt av ord.
2016-11-07, 16:29
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Jag går på vad människor som lever i dessa delstater säger själva alla så kallade experter och polls har jämt fel man kan ju undra varför ?

Och vad säger de då ? Människorna som lever där ?
I vilken/vilka undersökningar syns deras svar ?
Eller, är det så att du befinner dig där över och själv går runt på gatorna och frågar folk ?

Annars skulle jag tro att du har en din framtid klar om du startar ett undersökningsinstitut. Fan, du skulle sopa matten med varenda jävla expert och matematiker, när du lägger fram dina egna och korrekta resultat.
Du kan börja här och lägga fram det du har så vi andra får se
2016-11-07, 16:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Och Trump ska ändra på det menar du?

Genom att sänka skatten för den rikaste procenten?
Med tanke på att den rikaste procenten inte betalar skatt överhuvudtaget, trots åtta år med demokrater, kan det ju knappast skada att Trump ger dem en lägre skattesats, men samtidigt trimmar lagstiftningen och täpper igen kryphålen så även den rikaste procenten börjar betala skatt.

Förstår faktiskt inte varför ni Trumpmotståndare så gärna vill att den rikaste procenten ska FORTSÄTTA slippa undan. Varför tycker du det är bra?
2016-11-07, 16:33
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ganska roligt att det inte är någon twitter från Trump längre.

Man är så van med att han kommenterar något under dagarna.

Ja, det där är lite intressant. Han anses inte kunna ta ansvar för sitt Twitterkonto men många amerikaner anser att han borde få ansvar för landet. Säger ju en del om hur många korkade människor det finns i det landet.
Bannlyst
52 timmar livestream här börjar om 30 min http://www.infowars.com/watch-alex-jones-show/
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Här har vi en vit man som inte ser sina egna privilegier.

Förresten ett smart grepp att förolämpa sin meningsmotståndare i första meningen. Hoppas du ser ironin i det du skrev.

Privilegier? Du vet inte ett skit om mig och hur mycket jag fått slita i mitt liv för att komma där jag är idag så dra åt helvete innan du skriver något om privilegier.

I Sverige har alla samma utgångspunkt i form av utbildning etc. att göra något med sitt liv. Jag är fullt medveten om att så inte är fallet i USA men att försöka inbilla folk att lösningen för mörkhyade är att rösta på demokraterna som bara räknar med deras stöd men efter valen inte gör ett piss för att göra något bättre för dem. Man har tillochmed en afroamerikan som president nu och ändå har man det sämre i förorten i USA idag än vad man hade det 2008!

White privilege är en myt, precis som patriarkatet.

Problemet i förorten är att man inte får någonsin kritik och ta ansvar för det som görs. Småpojkar blir av med sina farsor som är kriminella. De växer upp och blir gängmedlemmar och gör inget bra av sina liv överhuvudtaget.

Sedan försöker man justifiera att man själva inte tar ansvar för sitt eget agerande genom att bränna upp sina communitys och riota sönder hela skiten för att "det är helt okej för vi är så utsatta och media tycker synd om oss".

Kom inte snacka om white privilege igen tack!
2016-11-07, 16:34
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Enligt Trumps internals så ligger han på 300+ elektorer. Det kommer bli spännande att se om det stämmer. http://dcwhispers.com/want-know-team-trump-positive-late-heres/

Saker att hålla utkik efter:

False flags
Terrorist attacker
Polis skjuter svart man

ja det vanliga som dom gör när dom vill skifta uppmärksamheten från Clinton maffian. :P

Är ju riktigt seriösa källor. Den korrupta storskojaren Trump lämnar ut sin fejkade information och människor tror på det. Snart kommer han hitta någon mera myndighetsperson att muta för att sprida sina lögner offentligt.
2016-11-07, 16:36
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och vad säger de då ? Människorna som lever där ?
I vilken/vilka undersökningar syns deras svar ?
Eller, är det så att du befinner dig där över och själv går runt på gatorna och frågar folk ?

Annars skulle jag tro att du har en din framtid klar om du startar ett undersökningsinstitut. Fan, du skulle sopa matten med varenda jävla expert och matematiker, när du lägger fram dina egna och korrekta resultat.
Du kan börja här och lägga fram det du har så vi andra får se

Behöver jag vara i USA för att kunna fråga amerikaner jävla pajas?

Räcker med att kunna engelska och ha läsförståelse för att se vad människor i dessa stater säger hur stämningen är... men fortsätt att lita på dessa så kallade "experter" och polls som har haft fel om allt hittills!
2016-11-07, 16:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ja, det säger väl allt som behöver sägas om Trumps fans. Mycket talande.
Du menar alltså att en satir skriven av en komiker, säger allt om Trumps fans?

Jag menar att ditt inlägg istället säger en hel del om Trump belackare. De är så pass ointelligenta att de inte förstår satir när det så slår dem i ansiktet.

Stackars kretiner. Hur klarar ni er i verkliga livet? Visst, nog vet jag att Trumpsupportrar tjänar mer, har högre utbildning och är mer belästa än Hillaryfanatikerna, men kom igen nu! Så här illa trodde jag inte att det var.
2016-11-07, 16:39
Medlem
Clinton nu upp 4% i Fox News mätning. De har ingen anledning att trolla siffrorna då de tycker ännu mer illa om Clinton. Det verkar nu ha stabiliserat sig kring 3-4% i många mätningar vilket i princip var läget tidigare i höst. Om Clinton kan överföra telefonintervjuerna till röster, d v s att människor faktiskt går och röstar så kommer hon att ta detta ganska bekvämt. Med tanke på den organisation hon besitter så är det väl ganska troligt att hon lyckas bussa hopen av afroamerikaner till urnorna. Muslimer, latinos och "soccer moms" springer ju redan benen av sig för att få lägga sin röst.
2016-11-07, 16:41
Medlem
Lindanzarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Båda dessa kan snarare ses som en kamp för sämre förmåner, en kamp för lägre löner, mindre pensioner.

Den amerikanska medelklassen och arbetarklassen vill till skillnad från dig inte leva på bidrag. Däremot vill det inte att lågkvalificerade arbetare strömmar in i landet och sätter press på lönerna. De vill inte heller att deras arbeten flyttas utomlands. De vill också förbättra småföretagens möjligheter att konkurrera mot det multinationella företagen.

Sen trivs också de flesta människor bäst trygga samhällen med hög socialt kapital och tillit. Du tror det skapas med ständig migration?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in