Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-07, 18:09
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du menar alltså att en satir skriven av en komiker, säger allt om Trumps fans?

Jag menar att ditt inlägg istället säger en hel del om Trump belackare. De är så pass ointelligenta att de inte förstår satir när det så slår dem i ansiktet.

Stackars kretiner. Hur klarar ni er i verkliga livet? Visst, nog vet jag att Trumpsupportrar tjänar mer, har högre utbildning och är mer belästa än Hillaryfanatikerna, men kom igen nu! Så här illa trodde jag inte att det var.

Trumpsupportrar belästa? Tror inte ens de skulle klara av The art of the deal. Han som spökskrev den åt Trump har också komiskt berättat hur hopplös han var att jobba med. "Trots att det handlade om hans favoritämne, honom själv, så kunde han inte koncentrera sig längre än fem minuter."

Skulle fan inte förvåna mig om t.o.m Guiliani röstar på Hillary. Ja NY-röster spelar ju ändå ingen roll.
2016-11-07, 18:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nix, mannen. De är en rätt heterogen grupp, men mycket mindre av naiva och städade "kyrkans söner" än för fyrtio år sedan. Och de är klart medvetna om att Trump och hans kärnväljare ser ner på dem.

https://www.facebook.com/LatinosandHispanicsforDonaldTrump/

Enligt olika polls ligger sympatierna för Trump bland hispanics/latinos runt 30%. Ganska bra siffra, tycker jag.
2016-11-07, 18:11
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Trumpsupportrar belästa? Tror inte ens de skulle klara av The art of the deal. Han som spökskrev den åt Trump har också komiskt berättat hur hopplös han var att jobba med. "Trots att det handlade om hans favoritämne, honom själv, så kunde han inte koncentrera sig längre än fem minuter."

Skulle fan inte förvåna mig om t.o.m Guiliani röstar på Hillary. Ja NY-röster spelar ju ändå ingen roll.

https://i.gyazo.com/7fe9ac15e54398f7a157e26ff7404cac.png

Trumpsupportrar är dumma i huvudet ändå tjänar de bara mer pengar än socialbidragstagarna hos Hillary Clinton
Medlem
2big4yous avatar
I mätning efter mätning pekar allt för Trump i
Florida.

Trefalgar Group Poll:

Trump 50 (+4)
Clinton 46
Johnson 2

https://drive.google.com/file/d/0B4lhKxf9pMitUTc5eVFiWERJRFE/view
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Varför skriver Aftonbladet att "bara ett mirakel kan rädda Trump", och "Trump har fortfarande en liten chans kvar"?? Det är ju extremt jämnt i nästan alla stater, och då räknar jag inte med att han är underskattad i pollarna...

Vad har Aftonbladet för information som inte någon annan har?

Hillarys övertag är ju rätt tydligt i mätningarna. Hans väg till 270 elektorer är knappt en kostig. Förlorar han Florida är det kört, och deras resultat kommer väl rätt tidigt. Det kan bl en väldigt kort valnatt.
2016-11-07, 18:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Ja, belästa, högutbildade och höginkomsttagare. Så ser statistiken ut. Så ser verkligheten ut. Sen att du gärna fantiserar ihop nidbilder som passar dina fördomar är ju jättekul , men knappast något som säger någonting annat än att du har massa fördomar.

Faktum är ju att det är Hillarys supportrar som är i det närmast idioter, freaks och som, enligt Hillary, bor i mammas källare och jobbar som baristas (om de nu jobbar alls). Ja, det är Hillarys egna ord. Basement dwellers, kallar hon er. DET tycker jag är värt ett asgarv
2016-11-07, 18:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Hillarys övertag är ju rätt tydligt i mätningarna. Hans väg till 270 elektorer är knappt en kostig. Förlorar han Florida är det kört, och deras resultat kommer väl rätt tidigt. Det kan bl en väldigt kort valnatt.
Sån tur att alla polls pekar på en storseger i Florida för allas vår hjälte Donald J. Trump.
2016-11-07, 18:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
https://www.facebook.com/LatinosandHispanicsforDonaldTrump/

Enligt olika polls ligger sympatierna för Trump bland hispanics/latinos runt 30%. Ganska bra siffra, tycker jag.

Det är förmodligen den lilla skara som själva är rädda för att deras jobb hotas av framtida immigrerande latin-/sydamerikaner
2016-11-07, 18:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
En erfaren demokratisk opinionsundersökare säger att ha tror att Trump kommer vinna det hela.

De som inte bestämt sig ännu kommer att rösta emot status qou vilket är Hillary och för Trump som står för förändring.
2016-11-07, 18:18
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Sån tur att alla polls pekar på en storseger i Florida för allas vår hjälte Donald J. Trump.
Japp, ljuset och godheten skall segra. Han kanske inte är lika fullt heroisk som St. Putin, men med tanke på det amerikanska samhällets nuvarande skick är det här nog det bästa som kan uppbådas. Hell Trump!

Jag tror inte folk som överväger att rösta på Häxan tänker på konsekvenserna: USA:s undergång och världskrig.
2016-11-07, 18:20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ja, belästa, högutbildade och höginkomsttagare. Så ser statistiken ut. Så ser verkligheten ut. Sen att du gärna fantiserar ihop nidbilder som passar dina fördomar är ju jättekul , men knappast något som säger någonting annat än att du har massa fördomar.

Faktum är ju att det är Hillarys supportrar som är i det närmast idioter, freaks och som, enligt Hillary, bor i mammas källare och jobbar som baristas (om de nu jobbar alls). Ja, det är Hillarys egna ord. Basement dwellers, kallar hon er. DET tycker jag är värt ett asgarv

Jag vet att det är svårt för Trumpnissar att läsa och förstå saker. Uttalandet handlade om Sanders fans, inte hennes egna. Vad skulle det vara för fel med att jobba som barista? Det är inte Hillary som offentligt skrikit " I love the poorly educated"
2016-11-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Här har vi en vit man som inte ser sina egna privilegier.

Förresten ett smart grepp att förolämpa sin meningsmotståndare i första meningen. Hoppas du ser ironin i det du skrev.

Din åsna! Är du verkligen så dum?

Oavsett vilken hudfärg du har så kan du vara en rasist.

Hör du hur dumt det låter att inte en gul eller svart kan vara rasist?

Det är du och andra lättlurade med lågt IQ som är lätt manipulerade och låter er styras av PK/media. Ni är så dumma så att det är pinsamt!... 😂

Världen hade varit en bättre plats utan er 😊

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in