2016-11-07, 16:15
Medlem
Verkar som Clinton enligt senaste pollen ökar på ledningen i Virginia. Skulle tro det redan är klart även om man får ge Trump en liten eloge för att han försökte i alla fall. Det Trump inte har i vinnarskalle har han ju i envishet. Florida står väl och väger enligt senaste opinionsmätningarna men avgör tydligen inte trots sin storlek valet eftersom Trump måste vinna i stort sett alla osäkra delstater. Hans totala okunnighet om hur FBI arbetar gör ju dessutom att han levererar grodor ända in i kaklet verkar det som, har han inte hört talas om datorer kanske.
Citera
2016-11-07, 16:20
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Resultatet kommer inte vid den tiden om det ligger jämnt (vilket allt pekar på). Jag tror det klarnar tidigast framåt kl. 6-7, svensk tid.
År 2000 dröjde det väl en månad innan slutresultatet var fastställt. Det var ju dock ett extremt undantag så klart.

Om Trump vinner så kommer han vara 78 år om han sitter i åtta år. Ett rekord i sig. Clinton är ju inte direkt purung hon heller.

Bill Clinton blir ju dessutom den enda presidenten som spenderat 16 år i vita huset om Hillary sitter i åtta år. Man tituleras ju president livet ut om jag förstått det rätt.

Det politiska styret i USA är nästan lika familjebaserat som Nordkorea. Först är George Bush president, sedan Bill Clinton, sen George Bushs son, sen Bill Clintons fru (kanske). Vad kan man förvänta sig härnäst? Jeb Bush som president?
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-11-07 kl. 16:22.
Citera
2016-11-07, 16:20
Medlem
Reko45s avatar
clinton vinner. på ett eller annat vis kmr hon göra de då hon är som en kackerlacka å klarar sig alltid oskadd genom krisande situationer.

MEN

kul å se hur trump gör vid förlust. tror de kmr va mkt fuffens kring detta val å trump kan öppna vägarna för de stela sättet usa utför sin "demokrati"
Citera
2016-11-07, 16:22
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar som Clinton enligt senaste pollen ökar på ledningen i Virginia. Skulle tro det redan är klart även om man får ge Trump en liten eloge för att han försökte i alla fall. Det Trump inte har i vinnarskalle har han ju i envishet. Florida står väl och väger enligt senaste opinionsmätningarna men avgör tydligen inte trots sin storlek valet eftersom Trump måste vinna i stort sett alla osäkra delstater. Hans totala okunnighet om hur FBI arbetar gör ju dessutom att han levererar grodor ända in i kaklet verkar det som, har han inte hört talas om datorer kanske.

Virginia är irrelevant. Det är större chans att han tar Nevada, Colorado, Michigan, New Hampshire och Pennsylvania tillsammans än att han tar Virginia.

Där har han ingen chans. Så att du försöker få fram att det är katastrof för Trump att Hillary ökar i en enskild poll i Virginia är flagrant trams.

Visar bara hur oinsatt du är!
Citera
2016-11-07, 16:40
Medlem
Pollmässigt ser jag inga signifikanta förändringar.
Orostecknet är Nevadas förtidsröstning,men jag känner mig lite osäker på exakt hur mycket man skall läsa in av den.Kollar man senaste Nevadapollsen så förefaller det i varje fall mig som om Trump eventuellt skulle kunna vara en viskning före.
Snart får vi se.Många som följer valet på plats i USA verkar understryka att Trump har relativt stort stöd.
En aldrig så liten Bradleyeffekt i vissa nyckelstater och han kan fortfarande vinna.

Skall bli extra intressant att se var Pennsylvania landar.
Citera
2016-11-07, 16:45
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Early voting: Florida

Republikaner: 2,403,202

Demokrater: 2,435,738

Demokrater +32 536

2012 Demokrater +250 000

Det här blir spännande på valdagen.

Var har du hittat de siffrorna, tidigare stod det att Florida stängde förhandsrösntning med Dem +88k.

Edit:
Förändringar i röstningsbeteende i FL.
Citat:
Afr-Am +70.6K (+9.2%)
Hisp +453.8K (+86.9%)
White +900K (+27.2%)
Other +121.5K (+48.3%)
Senast redigerad av Ostrobothnia 2016-11-07 kl. 16:54.
Citera
2016-11-07, 16:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Pollmässigt ser jag inga signifikanta förändringar.
Orostecknet är Nevadas förtidsröstning,men jag känner mig lite osäker på exakt hur mycket man skall läsa in av den.Kollar man senaste Nevadapollsen så förefaller det i varje fall mig som om Trump eventuellt skulle kunna vara en viskning före.
Snart får vi se.Många som följer valet på plats i USA verkar understryka att Trump har relativt stort stöd.
En aldrig så liten Bradleyeffekt i vissa nyckelstater och han kan fortfarande vinna.

Skall bli extra intressant att se var Pennsylvania landar.
Det är kört för Trump i Nevada.
Citera
2016-11-07, 16:55
Medlem
Ända sen Trump började slå ut de andra republikanska kandidaterna så har jag känt att han nog kommer vinna. Men nu ser det onekligen tufft ut. Håller Hillary som knapp favorit.

Jag skiter egentligen i vilket men visst vore det ändå roligt att få känna lite skadeglädje mot svenska medier och alla "korrekta"?
Citera
2016-11-07, 16:55
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Poll based map nu ännu mer till Trumps fördel, endast 239-161 till Clinton.
http://www.270towin.com/maps/clinton-trump-electoral-map
Citera
2016-11-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Poll based map nu ännu mer till Trumps fördel, endast 239-161 till Clinton.
http://www.270towin.com/maps/clinton-trump-electoral-map

Endast? Det är ju en stor ledning väl?
Citera
2016-11-07, 17:00
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Var har du hittat de siffrorna, tidigare stod det att Florida stängde förhandsrösntning med Dem +88k.

Edit:
Gissar att han tog siffrorna härifrån https://countyballotfiles.elections.myflorida.com/FVRSCountyBallotReports/AbsenteeEarlyVotingReports/PublicStats men innan de hade uppdaterats för dagen. Det kommer nog att trilla in några fler poströster innan man helt kan fastställa hur förtidsröstningen ser ut.
Senast redigerad av tcfmog 2016-11-07 kl. 17:13.
Citera
2016-11-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia

Edit:

Skrev siffrorna innan de uppdaterade.

Trodde de stängde 5 nov men det verkar trilla in röster ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in