2016-11-07, 09:48
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ja exakt nu får kvinnor försörja sig själva och sina barn. Därför kan de känna mer kärlek till män för att de är inte tvingade att leva med dem.



1) Varför skulle kvinnors kärlek till män sänkas för att kvinnor får välja sina egna liv?

2) Varför skulle familjen inte ha kärlek till män bara för att föräldrarna är skiljda? Mannen kan fortfarande träffa barnen på helgerna till exempel.

3) Det är kvinnor som har uppfostrat dem.


Kvinnans kärlek till männen sänks inte av att de får välja sina egna liv. Det är negativ propaganda från media som gör detta.

Fast om man tittar på resultatet så fungerar det inte som så som du säger. Kvinnor som väljer bort män lyckas statistiskt sett sämre med att uppfostra pojkar dessutom kräver de en massa support från staten. Vilket män via skatten måste betala



De väljer dessutom bort att ha kontakt med män för att de inte gillar dem och ju mindre feministerna lyckas få kvinnor att gilla män desto mer desto mer avskilda liv mellan kvinnor och män.

Sen får vi MGTOW och det blir vanligare att män lämnar spermie i en spermiebank får lite pengar och lever ett bekvämt liv om de inte har blivit helt förstörda av mammans låga kärlek till honom.
Citera
2016-11-07, 10:01
  #74
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du som man förbjuds en rad rättigheter, landets lagar riktar in sig på att hindra just dig som man massa saker som ger dig fördelar, men tillåta dessa saker till enkom kvinnor ex. i form av vad du ska få rätt göra, äga, säga till om, bestämma över din kropp ex. i det oändliga.
Räkna upp alla rättigheter som män har men kvinnor saknar i Sverige.

Kom igen nu!

Eller är det bara lögner och floskler från dig som vanligt?
Citera
2016-11-07, 10:07
  #75
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Fast om man tittar på resultatet så fungerar det inte som så som du säger. Kvinnor som väljer bort män lyckas statistiskt sett sämre med att uppfostra pojkar dessutom kräver de en massa support från staten. Vilket män via skatten måste betala

Det är deras val. Att betala lite extra skatt är värt det för att slippa ha dem i mäns liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
De väljer dessutom bort att ha kontakt med män för att de inte gillar dem och ju mindre feministerna lyckas få kvinnor att gilla män desto mer desto mer avskilda liv mellan kvinnor och män.

So? Kvinnor är hemska att leva med.

Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Sen får vi MGTOW och det blir vanligare att män lämnar spermie i en spermiebank får lite pengar och lever ett bekvämt liv om de inte har blivit helt förstörda av mammans låga kärlek till honom.

1) Varför ska inte män få leva ett bekvämt liv om de vill?

2) Ju mindre patriarkat desto färre saker som män måste göra för kvinnor.
Citera
2016-11-07, 10:13
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är deras val. Att betala lite extra skatt är värt det för att slippa ha dem i mäns liv.



So? Kvinnor är hemska att leva med.



1) Varför ska inte män få leva ett bekvämt liv om de vill?

2) Ju mindre patriarkat desto färre saker som män måste göra för kvinnor.

Kvinnor är hemska att leva med för män för att de har rättigheter. Man får inte slå eller våldta dem.
Om det inte vore för det hade mannen kunnat uppfostra dem och barnen för att göra livet bekvämare och bättre för honom.

Det hade varit möjligt i ett patriarkat.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-11-07 kl. 10:44.
Citera
2016-11-07, 11:02
  #77
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinnor är hemska att leva med för män för att de har rättigheter. Man får inte slå eller våldta dem.

Nej det är för att de är värdelösa, bortskämda, och sysslar med psykisk misshandel.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om det inte vore för det hade män kunnat uppfostra dem och barnen för att göra livet bekvämare och bättre för honom.

Det hade varit möjligt i ett patriarkat.

1) Det är inte värt ansträngningen.

2) Om kvinnan inte kan göra mannens liv bekvämt från början är han better off utan henne, https://www.youtube.com/watch?v=v1qJrQHFSsc

3) Utan ett patriarkat kan män göra det som gör dem lyckliga istället för att försörja kvinnor eller slösa bort sina liv på att uppfostra dem.
Citera
2016-11-07, 11:16
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Nej det är för att de är värdelösa, bortskämda, och sysslar med psykisk misshandel.



1) Det är inte värt ansträngningen.

2) Om kvinnan inte kan göra mannens liv bekvämt från början är han better off utan henne, https://www.youtube.com/watch?v=v1qJrQHFSsc

3) Utan ett patriarkat kan män göra det som gör dem lyckliga istället för att försörja kvinnor eller slösa bort sina liv på att uppfostra dem.

Men män har testosteron som gör att de vill slåss och knulla.
Citera
2016-11-07, 11:46
  #79
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Räkna upp alla rättigheter som män har men kvinnor saknar i Sverige.

Kom igen nu!

Eller är det bara lögner och floskler från dig som vanligt?
Jag har fortfarande aldrig fått svaret på den frågan.

Tänk om jämställdhet kunde vara så enkelt som lika möjligheter för var och en att sträva efter sina egna mål här i livet!

I stället för det fullständigt godtyckliga snipp och penisräknandet överallt, utan hänsyn till vilka som bär dem och deras kompetenser, som de mest korkade feministerna bygger sina lögner runt..
Citera
2016-11-07, 13:32
  #80
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har fortfarande aldrig fått svaret på den frågan.

Tänk om jämställdhet kunde vara så enkelt som lika möjligheter för var och en att sträva efter sina egna mål här i livet!

I stället för det fullständigt godtyckliga snipp och penisräknandet överallt, utan hänsyn till vilka som bär dem och deras kompetenser, som de mest korkade feministerna bygger sina lögner runt..
Det lustiga är att världens första feministiska regering är emot att kvinnodominerade företag gör vinst.

Eller ja, lustigt och lustigt. Men jag väljer att skatta åt feminazisternas verklighetsfrånvaro även om det drabbar oss alla.
Citera
2016-11-07, 14:32
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Det lustiga är att världens första feministiska regering är emot att kvinnodominerade företag gör vinst.

Eller ja, lustigt och lustigt. Men jag väljer att skatta åt feminazisternas verklighetsfrånvaro även om det drabbar oss alla.

Ja, jävla nazister som är för vinstbegränsning i välfärdssektorn. Klassisk Hitler-politik.
Citera
2016-11-07, 14:32
  #82
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Um, min mor och min mormor byggde ett hus åt min far när hon var ung. De murade väggarna. Min mor jobbade extra som grovis när hon studerade.

2) Kvinnor är mycket bättre på att jobba än män (om de blir tvingade). Så det makes sense att de (vi) sköter det eller hur?



1) Vad är det som kvinnor inte kan göra? Med undantag för några få jobb.

2) Det är en rättvisefråga också män har gjort de tunga jobben och tagit ansvaret för försörjningen i flera 100 år. Nu är det kvinnors tur.

3) Det här är framtiden brahs, U.S. Women on the Rise as Family Breadwinner







det är dags att män kräver att bli försörjda (eller som minimum att kvinnan tjänar mer än dem) på samma sätt som kvinnor alltid har gjort.



1) Om jag var en man som försörjde en kortväxt, fet, arbetslös kvinna hade ingen klagat.

2) Du är bara avundsjuk för att ingen kvinna älskar dig tillräckligt för att vilja försörja dig.



1) Uh-huh, Varje man tvingas ge kvinnor 1 miljon



2) Jag föder och uppfostrar nästa generation höginkomst-tagare. Jag gör det på min familjs pengar så det påverkar inte någon annan.
Ljug ihop vilka stories du vill. Ingen tror på det ändå.

Du brukar ju säga att kvinnor är fullständigt värdelösa, lata, efterblivna och inkompetenta och att det är därför det blir så dåliga resultat inom sjukvården t.e.x. Du har flera gånger sagt att kvinnor bara sitter och fikar, skvallrar, att de är på arbetsplatser för att ragga män etc. Helt bisarra påståenden.

Ska du med dina 46 kg börja jobba som byggnadsarbetare, asfaltsläggare, betongarbetare, murare, flyttgubbe etc? Lycka till med det tunga arbetet.

Jag är inte intresserad av att bli försörjd eller bo ihop med någon. Jag försörjer mig själv och klarar mig själv alldeles utmärkt.

Du uppfostrar nästa generations våldtäktsmän och kvinnomisshandlare menar du? Men det var ju ingenting nytt.
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2016-11-07 kl. 14:39.
Citera
2016-11-07, 14:40
  #83
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Ja, jävla nazister som är för vinstbegränsning i välfärdssektorn. Klassisk Hitler-politik.
Nja, så långt skulle jag inte dra det. Men visst, stor kommunism-varning på det hela är det ju.

Mest är det oerhört korkat.

För det första så gäller denna vinstbegränsning givetvis ENBART för den kvinnodominerande tjänstedelen till slutkund.

Inte de som hyr ut lokalerna till vårdcentralen. Inte de som forskar fram och tillverkar medicin till vårdcentralen. Inte de som tillverkar maskiner, sängar, bilar eller blöjor som köps in och används av vårdcentralen. Inte de som tvättar vårdcentralens lakan eller lagar deras mat. Inte de som levererar vatten och el till vårdcentralen.

De får gå med vinst, såklart.

För det andra: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/ulf-kristofferson-om-%C3%B6vervinster-i-v%C3%A4lf%C3%A4rden-3612452

För det tredje: "Vinstbegränsning" är så jävla korkat att man måste vara en riktigt korkad kommunist för att inte fatta att det bara medför försämringar. Vem fan vill starta bolag om man inte får göra vinst? Vem fan vill investera om man inte får avkastning på pengarna?

Men gruppen feminister och gruppen riktigt korkade kommunister överlappar i princip 100% så förvånad är man ju inte.
Citera
2016-11-07, 14:43
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nja, så långt skulle jag inte dra det. Men visst, stor kommunism-varning på det hela är det ju.

Mest är det oerhört korkat.

För det första så gäller denna vinstbegränsning givetvis ENBART för den kvinnodominerande tjänstedelen till slutkund.

Inte de som hyr ut lokalerna till vårdcentralen. Inte de som forskar fram och tillverkar medicin till vårdcentralen. Inte de som tillverkar maskiner, sängar, bilar eller blöjor som köps in och används av vårdcentralen. Inte de som tvättar vårdcentralens lakan eller lagar deras mat. Inte de som levererar vatten och el till vårdcentralen.

De får gå med vinst, såklart.

För det andra: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/ulf-kristofferson-om-%C3%B6vervinster-i-v%C3%A4lf%C3%A4rden-3612452

För det tredje: "Vinstbegränsning" är så jävla korkat att man måste vara en riktigt korkad kommunist för att inte fatta att det bara medför försämringar. Vem fan vill starta bolag om man inte får göra vinst? Vem fan vill investera om man inte får avkastning på pengarna?

Men gruppen feminister och gruppen riktigt korkade kommunister överlappar i princip 100% så förvånad är man ju inte.

Menar du att det beror på sexism? Kvinnoförtryck? Eftersom man går efter just de kvinnodominerade bolagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in