Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-12, 23:45
Medlem
EasyJoes avatar
3 Timer med hög party faktor, spela upp nu så grannen bli nöjda haha

Wooohooo det drar ingång nu ordentligt !

https://www.youtube.com/watch?v=W2Sz_fTfr1E
Senast redigerad av EasyJoe 2016-11-12 kl. 23:50.
2016-11-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Man hör från vissa håll hur Trump håller på att gå om Clinton i popular vote, medan andra säger tvärtom att hon drar ifrån. Någon som vet hur det ligger till?

Clinton 60,839,497

Trump ) 60,265,847

Trump kommer inte gå om hon tar det med ganska stor marginal.

Men som sagt CA och NY gör skillnaden Trump utklassa henne i mitten Amerika.
2016-11-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Trump kan lägga fram hur många rapporter han vill, men verkligheten (som vetenskapen studerar) förändras inte för det. Vetenskap har vissa kriterier som gör att din önskan inte kommer att fungera.
Det finns inga lagar för vad vetenskapen ska ha för kriterier. Vad som helst kan kallas för vetenskap. Det innebär inte att man måste tro på det. Forskningsfusk är idag utbrett. Pengar och karriärer betyder mer för många än sanningsenlig vetenskap.
2016-11-13, 00:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det finns inga lagar för vad vetenskapen ska ha för kriterier. Vad som helst kan kallas för vetenskap. Det innebär inte att man måste tro på det. Forskningsfusk är idag utbrett. Pengar och karriärer betyder mer för många än sanningsenlig vetenskap.

Förbud av rapportering av viss forskning för att folk i maktposition inte ville ha det är också något som har skett.

Under Bush administrationen så fick parker och forskare inom prata om klimatändringar så länge som de fick statlig finansiering, men visst välj du att tro på vilken forskning du vill för det spelar ändå inte någon roll i slutändan huruvida du tror eller inte tror på tesen om hur klimatändringarna påskyndas av mänsklighetens långsiktiga påverkan på naturen.
2016-11-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Förbud av rapportering av viss forskning för att folk i maktposition inte ville ha det är också något som har skett.
Var och när?

Citat:
Under Bush administrationen så fick parker och forskare inom prata om klimatändringar så länge som de fick statlig finansiering,
Parker?

Citat:
men visst välj du att tro på vilken forskning du vill för det spelar ändå inte någon roll i slutändan huruvida du tror eller inte tror på tesen om hur klimatändringarna påskyndas av mänsklighetens långsiktiga påverkan på naturen.
Naturligtsvis måste jag välja vad jag ska tro på om jag vill tro på något.

Överhuvud taget förstår jag inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg.
Senast redigerad av OneDoesNotSimply 2016-11-13 kl. 01:16.
2016-11-13, 01:37
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply

Du vet inte vad du pratar om din tomte:

Citat:
Vetenskap är produktionen av ny kunskap med systematiska metoder. Vetenskapliga metoder innefattar

empiri (experiment, observation, mätning och datainsamling i syfte att pröva hypoteser, teorier, modeller och lagar) och
deduktion (formulering av nya hypoteser och prediktioner genom logisk slutledning, matematisk härledning av samband och teoretiskt modellbygge).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskap
2016-11-13, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du vet inte vad du pratar om din tomte:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskap
Jag vet visst vad jag pratar om. Att någon kallar något för vetenskap innebär inte på något sätt att det motsvarar några speciella kriterier. Svenska wikipedia bestämmer på inget sätt vad som kallas för vetenskap. Det finns mycket fusk och tveksamheter som kallas för vetenskap oavsett hur mycket wikipedia och du vill något annat.
2016-11-13, 02:22
Medlem
Han.Jelins avatar
Trump Campaign Manager Discusses Transition
https://www.youtube.com/watch?v=rxReOajYAAE
2016-11-13, 02:25
Medlem
Han.Jelins avatar
http://www.expressen.se/nyheter/nigel-farage-i-mote-med-donald-trump/

Farage och Trump har träffats.
2016-11-13, 02:30
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men vad menar du? Att Soros är kriminell och ska kastas till Gulag? Vad jag vet så är det tvärtom, Soros förtjänar bara medaljer och pris för sina bidrag till mänsklighetens fromma. Du bör förklara dig lite istället för att kasta ur dig tvetydligheter

Fråga Putin och Ryssland eftersom han nästan förstörde den ryska ekonomin på 90talet.

Ser du på länken jag länka i inlägget du fick så ser du att han är den som bidrar ekonomiskt till dessa idioter som håller på med upplopp runtom i USA nu han skall sitta bakom lås och bom... men jag är inte förvånad över att en KD anhängare avgudar honom.
2016-11-13, 02:35
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
http://www.expressen.se/nyheter/nigel-farage-i-mote-med-donald-trump/

Farage och Trump har träffats.
Den där bilden alltså! Snacka om att de strör salt i såret på den blödande vänstern
2016-11-13, 02:38
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Clinton 60,839,497

Trump ) 60,265,847

Trump kommer inte gå om hon tar det med ganska stor marginal.

Men som sagt CA och NY gör skillnaden Trump utklassa henne i mitten Amerika.
550-600k röster är ingenting. När Obama vann Florida förra valet så var det frågan om 150k röster, och de sa att det var en närkamp utan dess like. Vad tror du då 600k röster över hela USA är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in