Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-05, 14:21
Medlem
baggebo1s avatar
Som väntat går Trump bättre bland svarta än någon annan republikansk kandidat i mannaminne:
Citat:
On Friday, a poll of 506 Pennsylvania voters by Harper Polling showed Trump has the support of 18.46 percent of African-Americans. That’s eight points more than Romney’s share of the national vote in 2012, and if it proves true during the ballot, that 18.46 percent African-American support translates into 2 point shift towards Trump. The poll also said another 4.6 percent were undecided.

The Harper poll is small, with an error margin of 4.4 percent, but an Oct. 30 poll of 1,249 likely voters in Pennsylvania showed Trump has 19 percent support among African Americans, while another 7 percent remain undecided. That poll has a error margin of 2.77 percent.

In next-door Michigan, two nights of a tracking poll conducted for Fox 2 of 1,150 likely voters showed Trump with 14 percent support and 19 percent support, leaving Clinton with 83 percent and 79 percent support. That’s equivalent to a two-point shift from Clinton to Trump in the state.

“We’re showing Donald Trump doing far better among African-Americans than any other Republican in modern memory, said John Yob, CEO of a Michigan-based polling firm, Strategic National. Trump “has done an excellent job in campaigning for the votes of African-Americans,” he said, partly by campaigning in Detroit, said Yob, whose automated tracking polls show Trump and Clinton running level in the state.
http://www.breitbart.com/big-government/2016/11/05/trump-gains-african-american-support/
2016-11-05, 14:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Som väntat går Trump bättre bland svarta än någon annan republikansk kandidat i mannaminne:
http://www.breitbart.com/big-government/2016/11/05/trump-gains-african-american-support/
Den svarta, bildade medelklassen inser att dems erbjuder dem reservatliknande livsförhållanden, med socialbidrag, frånvarande fäder, interna strider, avsaknad av polis, massaborter, fängelsestraff och livslångt lidande. Trump erbjuder dem möjligheter som de gä vill ha - arbete, trygghet, brottsbekämpning på sund grund.
Senast redigerad av Japhy 2016-11-05 kl. 14:26.
2016-11-05, 14:26
Medlem
Japhys avatar
Snart talar Trump i Tampa Florida.

https://www.youtube.com/watch?v=8vX9NxNxfeQ
2016-11-05, 14:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vilka "skandaler"? Är det så svårt att vara tydlig med vad du menar? Vad är inte avgjort ännu?
Är emailen avgjorde?
Nä, dock beter sig flertal av er som det är detta.
2016-11-05, 14:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vilken sanning är det som nu kommit?
Om du inte redan vet detta och om slavarna, så finns det inget jag kan säga mer som ändrar detta.
2016-11-05, 14:30
Medlem
Citat:
Den svarta, bildade medelklassen inser att dems erbjuder dem reservatliknande livsförhållanden, med socialbidrag, frånvarande fäder, interna strider, avsaknad av polis, massaborter, fängelsestraff och livslångt lidande. Trump erbjuder dem möjligheter som de gä vill ha - arbete, trygghet, brottsbekämpning på sund grund.

Hur erbjuder Trump dem arbete? Kan du utveckla vad Trump ska göra?
2016-11-05, 14:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är emailen avgjorde?
Nä, dock beter sig flertal av er som det är detta.
Nej, FBI håller på och utreder bäst de kan. Men det var ju inte frågan, eller hur? Du menar att det förekommit liknande skandaler bland reps. Jag bad dig förklara vilka skandaler du menade. Men det fanns kanske inga skandaler. Du kanske bara tramsade, vad vet jag?

Jag upprepar frågan:

Citat:
Alla "skandaler" som inte ens kommit närheten av att vara skandal.
Och det funkar inte att du tar upp de fåtal som kan komma närheten av vara skandal, men är ej avgjorda.
Vilka "skandaler"? Är det så svårt att vara tydlig med vad du menar? Vad är inte avgjort ännu?
2016-11-05, 14:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Om du inte redan vet detta och om slavarna, så finns det inget jag kan säga mer som ändrar detta.
Vad är det du försöker antyda? Försök att använda dina ord. Menar du att republikanerna vill återinföra slaveriet? Vad vill du ha sagt, egentligen? Finns det en gnutta substans här, eller kör du bara på med tomma ord?

Citat:
Och sen kom en ny sanning, som trumfar över den gamla idag.
Så det kan vara ibland
Vilken nya sanning? Vad i hela fridens namn är det du försöker säga?
2016-11-05, 14:34
Medlem
Det här med att bolla "svarta" och "vita", kasta rasistkort etc.. Är det egentligen mest politiska maktmedel?
2016-11-05, 14:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, FBI håller på och utreder bäst de kan. Men det var ju inte frågan, eller hur? Du menar att det förekommit liknande skandaler bland reps. Jag bad dig förklara vilka skandaler du menade. Men det fanns kanske inga skandaler. Du kanske bara tramsade, vad vet jag?

Jag upprepar frågan:

Men varför frågar du då?
Man handlar ju denna som allt är done deal, men att Hillary har ett frikort.
2016-11-05, 14:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Hur erbjuder Trump dem arbete? Kan du utveckla vad Trump ska göra?
Trumps politik för att återindustrialisera USA, med hjälp av tullsystem och lägre företagsskatt borde vara välbekant. Detta i kombination med att återföra 11 miljoner illegala, som nu konkurrerar med svart underklass om arbetstillfällen, kommer innebära att ordentligt lyft för Amerikas svarta befolkning.

I takt med att polisen får fler befogenheter (stop and search), går sannolikt brottsfrekvensen ner, vilket leder till att mindre företag kan etablera sig på orten. Dessa mindre företag ägs ofta av de lokalboende - svarta - vilket ju är positivt.
2016-11-05, 14:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad är det du försöker antyda? Försök att använda dina ord. Menar du att republikanerna vill återinföra slaveriet? Vad vill du ha sagt, egentligen? Finns det en gnutta substans här, eller kör du bara på med tomma ord?

Vilken nya sanning? Vad i hela fridens namn är det du försöker säga?
Om jag säger vad D ändrade sig till, tolkar du som att jag säger att R vill återinföra slaveri idag.
Snacka om oärligt sätt och diskutera på, där man hela tiden måste lägga orden i mun med den man pratar med.

Sen om man ska vara sån, och R motvilja höja minilön till en lön man kan leva på.
Det är ett modernt slaveri, men såklart det är än värre på andra ställen.
Men ska man peka på nått, så varför inte detta.
Men vi får hoppas Trump skickar ut alla invandrare oavsett om de är medborgare eller inte, som han har sagt.
Så kommer ju lönerna öka markant
Och antagligen fastighetsmarknaden kollapsa, åtminstone inom hyresrätter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in