Citat:
Han ligger väldigt nära där i många polls. Antagligen har dem interna mätningar som säger att han har möjlighet att vinna där. Det är en del av Rust Belt och eftersom Hillary nu helt plötsligt skall dit o kampanja för första gången i general election nu säger ju en hel del. Hon är rädd att hon kan förlora den staten!
Citat:
Har följt denna tråd sedan Trump rullade ned för rulltrappan för mer än ett år sedan. Jag hoppas verkligen att han vinner då det vore ett fett långfinger åt allt vad media heter. Tyvärr så tror jag inte att han har någon chans. Många i denna tråd verkar vara väldigt övertaggade och tro att han ska ta hem med marginal till och med. Finns det verkligen en reell chans till seger? Han är populär på reddit och bibel trash men är det mycket mer?
Det räcker att han vinner en stat där Hillary i mätningarna leder med typ 2% i snitt så vinner han valet så jo han har stor möjlighet att vinna fortf. Men det kan gå hur som helst.
Citat:
Bill Mitchell har ofta bra analyser men 1milj tvivlar jag på ärlig talat. Vinst tror jag definitivt på dock!
Citat:
Störande att läsa Aftonbladet, de säger att nu kan endast ett mirakel rädda Trump, uttalanden baserade på hur förtidsröstningen ser ut i flera vågmästarstater. Ja det är kanske sant att Hillary leder men har Aftonbladet helt glömt bort att de Demokratiska väljarna alltid i högre utsträckning brukar förtidsrösta och att det därför nästan alltid är ledning för den Demokratiske kandidaten från början?
Läs inte den skitblaskan
De har alltid sagt att SD inte kommer kunna växa mer, nästa val fördubblar SD sitt resultat från föregående val. De sa att Brexit inte kommer ske dagen innan, de hade fel och Brexit vann med flera procentenheter.Aftonbladet tror dem är experter men i själva fallet så låter de sina känslor kontrollera istället för att lyssna till fakta. Faktan säger att Trump har stora chanser att vinna även om Hillary har ett pyttelitet övertag i mätningarna. Räcker att Trump presterar 1,5% bättre än mätningarna för att han skall vinna, det är inom felmarginalen och fullt möjligt att han är underestimerad!
Citat:
Nej dessa får inte öppnas innan och exit polls får inte presenteras förrens efter vallokalerna i den staten stängs den 8:e November.
Medier får heller inte kontakta väljare och fråga hur de röstat och presentera detta innan 8:e Nov.
Så de förtidsröster man presenterar som statistik nu i media räknar man ENBART utefter partitillhörighet och inte på något sätt överhuvudtaget med garanti att de faktiskt har röstat på det partiet de tillhör.
Citat:
De börjar runt 01:00 svensk tid (på onsdag då obviously) och vi borde redan ha ett hyffsat resultat om vem som vinner kl 03:00 då de flesta distrikt från hela östkusten presenterat sina siffror då och de är här de flesta swing states ligger. Vid 05:00 borde vi ha ett definitivt besked.
Observera att dessa tider inte stämmer om det är OTROLIGT jämnt i några stater så vi måste ha omräkning etc. Men jag tror att det inte kommer ske i mer än 1 stat och det är isåfall Nevada i mina ögon.
Florida ligger han så mycket bättre till efter förtidsröster än vad Romney gjorde 2012 så jag har svårt att se att han förlorar FL.
Ingen presidentkandidat någonsin har vågat utmana det sittande etablissemanget på ett sådant sätt som Trump. Han vill förändra hela det amerikanska samhället i grunden. Från att ha varit ett samhälle styrt av en globalistisk elit finansierad av Wallstreet till ett samhälle som är till för de amerikanska medborgarna.
. Sen att USA består av minst 40% sinnesslöa är ju känt sedan länge. De som röstar på trump är förmodligen samma personer som inte kan peka ut USA på världskartan.
. Nej jag tror inte han är religiös, men det tror jag inte att Obama är heller. Sedan har du dålig koll på Amerikansk historia. Flera presidenter, speciellt under USA:s bildande var inte speciellt religiösa. Det finns en anledning till att man separerade religion från staten.
Pence, som rent praktiskt kommer bli sittande president vid en högst hypotetisk Donald-grand slam, är ju inte direkt sekulär av sig...