2016-11-07, 09:41
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Grattis. Men nu finns det ju mer kvalificerade gissningar och mindre sådana. Skulle han vara ute och cykla om han undrade om han skulle nå 2,0? Vart drar du gränsen? Jag har en ganska bra aning vart han kommer landa ja, sånt är inte så svårt att klura ut om man tänker lite.

En höjning med 0,2 från föregående prov med samma poäng kommer inte att inträffa om svårighetsgraden på provet inte är svårare, och allting verkar tala för att det inte var nämnvärt svårare.

Du är en sån där bisserwesser. Du har gjort det klart för mig och alla andra att du sitter och gissar. Dina "kvalificerade gissningar" om han får 2,0 är helt irrelevant.
Citera
2016-11-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
Du är en sån där bisserwesser. Du har gjort det klart för mig och alla andra att du sitter och gissar. Dina "kvalificerade gissningar" om han får 2,0 är helt irrelevant.
Vänta lite nu... Du vågar själv uttala dig om att han inte är ute och cyklar med 1,65, med stöd av gamla resultat, men när jag använder mig av de resultat som är relevanta så har jag ingen aning och gissar bara utan några som helst grunder...? Lite ironiskt kan tyckas.
Citera
2016-11-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Vänta lite nu... Du vågar själv uttala dig om att han inte är ute och cyklar med 1,65, med stöd av gamla resultat, men när jag använder mig av de resultat som är relevanta så har jag ingen aning och gissar bara utan några som helst grunder...? Lite ironiskt kan tyckas.

Du killgissar bara. Du har inte bättre koll än någon annan här inne.
Till skillnad mot dig så tittade jag på tidigare och fick även ut data som visar att han inte var "ute och cyklade". Se skärmdumpen jag postade igår.

Föreslår att du fortsätter den här diskussionen i PM med mig såvida inte du vill fortsätta befläcka tråden med dina inlägg.
Citera
2016-11-07, 10:34
Medlem
Hur tror ni normeringstabellen blir det här provet. Mer åt vårens prov eller mer åt förra höstens prov?
Citera
2016-11-07, 12:52
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Hur tror ni normeringstabellen blir det här provet. Mer åt vårens prov eller mer åt förra höstens prov?
Omöjligt att svara på den typen av frågor. Den enda som går att säga med säkerhet är att normeringen sällan diffar särskilt mycket, men i vilken riktning det ev. sker är bara vanskligt att försöka sia. Den som lever får se
Citera
2016-11-07, 13:12
Medlem
Fixar ett jämnt resultat ca 1.6 på Verb-delen och ca 1.1 på Matematik-delen som blir ca 1.4.
Behöver ca 1.6 totalt, är det mer värt att träna Matematik eller Verb skulle ni tycka?

Läser dagligen tyngre vetenskapliga artiklar och skönläser både på engelska och svenska, lyckades dock bara tangera mitt Verb resultat men studerade inte specifik för HP.
Citera
2016-11-07, 15:22
Medlem
Discombobulateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Fixar ett jämnt resultat ca 1.6 på Verb-delen och ca 1.1 på Matematik-delen som blir ca 1.4.
Behöver ca 1.6 totalt, är det mer värt att träna Matematik eller Verb skulle ni tycka?

Läser dagligen tyngre vetenskapliga artiklar och skönläser både på engelska och svenska, lyckades dock bara tangera mitt Verb resultat men studerade inte specifik för HP.

Matematiken blir nog ganska enkel att höja om du sätter dig ner och går igenom vad det är som går mindre bra.
Citera
2016-11-07, 22:10
Medlem
vad kan jag tänkas få? fick 45 verb, och 42 kvant.
Senast redigerad av skinnygiraffe 2016-11-07 kl. 22:12.
Citera
2016-11-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinnygiraffe
vad kan jag tänkas få? fick 45 verb, och 42 kvant.

https://i.imgur.com/lj55bBt.png
Citera
2016-11-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
https://i.imgur.com/lj55bBt.png
Vill du fylla i och ta en bild med resultatet kvant 50 verb 62?
Vore tacksamt.
Citera
2016-11-08, 00:06
Medlem
Någon som kan förklara hur man löser en sån här uppgift?

En liten pump fyller en tank på 1 timme. En stor pump fyller samma tank på
15 minuter. Om båda pumparna startas samtidigt, hur lång tid tar det då
att fylla tanken?

A 8 minuter
B 10 minuter
C 12 minuter
D 14 minuter

jag är så trög..
Citera
2016-11-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinnygiraffe
Någon som kan förklara hur man löser en sån här uppgift?

En liten pump fyller en tank på 1 timme. En stor pump fyller samma tank på
15 minuter. Om båda pumparna startas samtidigt, hur lång tid tar det då
att fylla tanken?

A 8 minuter
B 10 minuter
C 12 minuter
D 14 minuter

jag är så trög..

Så här löser jag dessa uppgifter:
Efter 10min har den lilla pumpen fyllt 1/6 av tanken medan den stora har fyllt 2/3. Alltså har båda tillsammans på 10min fyllt 5/6. På två minuter har de då alltså fyllt 1/6. Då kan du räkna ut att det tar 2x6=12minuter att fylla tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in