2016-11-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Var på förhör idag om detta, vart väldigt förvånad när kallelsen kom.

Berätta mer , blev du topsad , fick visa dina händer?
Citera
2016-11-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Berätta mer , blev du topsad , fick visa dina händer?

Jag blev topsad, de ville ej se mina händer. Jag var ej misstänkt men de ville tala med mig om de människor jag umgicks med under den tiden.
Citera
2016-11-02, 23:38
Avslutad
Citat:
Jag blev topsad, de ville ej se mina händer. Jag var ej misstänkt men de ville tala med mig om de människor jag umgicks med under den tiden.

Hur går tankarna efter ett sådan möte? Får du några funderingar mot "tänk om det var jag och jag har förträngt allt?"

Sa de att du får svar sen? Eller är du avförd om du inte hör nåt`?

Kom att tänka på vad någon av utredarna sa tidigt; "Vi har sett otroligt mycket misär när vi besökt misstänkta, att det fanns så mycket elände hade vi inte en aning om".

Eller nåt liknande. Det menar jag var ett dumt uttalande, som kan ha fått de "i misären", som eventuellt visste något, att inte höra av sig.
Citera
2016-11-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Hur går tankarna efter ett sådan möte? Får du några funderingar mot "tänk om det var jag och jag har förträngt allt?"

Sa de att du får svar sen? Eller är du avförd om du inte hör nåt`?

Kom att tänka på vad någon av utredarna sa tidigt; "Vi har sett otroligt mycket misär när vi besökt misstänkta, att det fanns så mycket elände hade vi inte en aning om".

Eller nåt liknande. Det menar jag var ett dumt uttalande, som kan ha fått de "i misären", som eventuellt visste något, att inte höra av sig.

Jag har haft svårt att sova, många tankar som snurrar. Funderingar kring om någon av de jag umgicks med på den tiden som kan ha haft ihjäl dem, eller som du säger; att jag gjort det och förträngt det. Även så är jag nyfiken på person(erna) som ledde dem in på mig, varför jag blev granskad.

De skulle höra av sig och berätta att jag var avfärdad inom ett par veckor.
Citera
2016-11-03, 19:40
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Jag har haft svårt att sova, många tankar som snurrar. Funderingar kring om någon av de jag umgicks med på den tiden som kan ha haft ihjäl dem, eller som du säger; att jag gjort det och förträngt det. Även så är jag nyfiken på person(erna) som ledde dem in på mig, varför jag blev granskad.

De skulle höra av sig och berätta att jag var avfärdad inom ett par veckor.

Det behöver inte vara någon som tipsat om dig. Polisen arbetar även geografiskt och betar av folk. Var bodde du när morden inträffade?
Citera
2016-11-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det behöver inte vara någon som tipsat om dig. Polisen arbetar även geografiskt och betar av folk. Var bodde du när morden inträffade?

De berättade att någo(n/ra) tipsat om mig. Jag bodde i närheten av vart mordet tog plats.
Citera
2016-11-03, 20:50
Avslutad
Polisen borde rikta in sig på yngre män som har bott själv eller haft tillgång till en lägenhet/hus. För jag tror absolut inte att det är en pojke i 13-15 års åldern som bl.a. GW har varit ute och surrat om. Det är en person som har kunnat vara för sig själv efter morden, utan att någon har reagerat nämnvärt över just det.
Citera
2016-11-04, 16:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy

Antingen hittar inte mördaren i stan eller så måste han haft en bil/cykel, moped eller något i anslutning till ICA-butiken ?

Jag har trott på en utomsocknes väldigt länge. Det skulle förklara varför han återvänder i riktning mot brottsplatsen från trädgårdsföreningen.
Det är lätt hänt om man inte kan stan att virra bort sig en aning i parken. Någon med lokalkännedom hade nog gått in i parken och tagit utgången Sandbäcksgatan (Ekoxen) eller utgången mot Klostergatan.
Citera
2016-11-04, 16:59
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Förmodligen någonting åt det hållet iallafall. Men kanske inte spottloska. Det räckte nog med en typiskt blattig attityd. Och det hade han nog, eftersom han beskrevs som busig och alltid försenad till skolan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
"En typiskt blattig attityd" = "busig", "alltid försenad till skolan".

Typ Emil i Lönneberga, med andra ord?

Ett motiv för att göra illa Mohammed skulle kunna vara hämnd för att Mohammed har burit sig illa åt mot något barn i skolan. Mördaren är då storebror till det utsatta barnet.
Jag påstår inte att det är så men det är ett fullt tänkbart motiv eftersom Mohammed tydligen var lite "busig" och det förstår man ju vad det kan betyda i verkligheten.
Citera
2016-11-04, 19:08
Medlem
Citat:
De berättade att någo(n/ra) tipsat om mig. Jag bodde i närheten av vart mordet tog plats.

Hemskt när man inte vet vem som tipsat. Kan va på jävelskap.
Citera
2016-11-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Ett motiv för att göra illa Mohammed skulle kunna vara hämnd för att Mohammed har burit sig illa åt mot något barn i skolan. Mördaren är då storebror till det utsatta barnet.
Jag påstår inte att det är så men det är ett fullt tänkbart motiv eftersom Mohammed tydligen var lite "busig" och det förstår man ju vad det kan betyda i verkligheten.

Jag tycker personligen hela mordet, framförallt att konfrontera en kille på 8-år lutar åt att det är en storebror eller liknande som ligger bakom detta. Jag vet naturligtvis inget om Mohammed men invandrarkillar även väldigt unga sådana kan vara väldigt kaxiga även i låg ålder, dessutom så beskrivs Mohammed som en "emil typ". Jag ser det som troligast åtminstone att Mohammed retat någons lillebror, lillasyster, kusin eller vad som helst som då har skvallrat till sin storebror eller liknande som i sin tur då har gett sig på Mohammed, kanske för att prata till en början bara men bägaren rann uppenbarligen över av någon anledning. Jag skriver mordet då Anna-Lena inte hade med detta att göra utan röjdes undan som vittne bara.

Att det skulle vara en slump är jag övertygad om att det inte är. Det är extremt osannolikt med tanke på mordplatsen, tidpunkten osv.
Citera
2016-11-06, 23:54
Medlem
Känns som det varit 100 inlägg som är precis som det ovanför. Vore kul med nåt nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in