2016-11-06, 22:44
Medlem
Scherings avatar
Tittar på svt play. Trump höll nyss ett bra tal i Michigan tror jag det var. Clinton talar nu. Hon verkar hårdsatsa på att få fler afroamerikaner att rösta.

Edit: Minnesota var det.
Senast redigerad av Schering 2016-11-06 kl. 22:49.
Citera
2016-11-06, 22:48
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja man motsätter sig regler om att de röstande skall ha ID-kort då dessa regler diskriminerar minoriteter; det är inte konstigare än att en mindre andel mörkhyade har ID kort än antalet vita.

Sedan kan man naturligtvis tycka att det rimligaste sättet att lösa detta är att utfärda ID-kort till samtliga medborgare och SEDAN införa regler om ID istället för att ta det hela bakvägen?
Det är självklart orimligt att inte ha ett ID-krav. Utan ett sånt krav kan man inte förhindra valfusk. Hur ska man annars göra? Måla kryss på händerna på de som röstat som i Lucky Luke?
Citera
2016-11-06, 22:48
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja det är antagligen det som gjort att oddsen sprungit iväg.

http://edition.cnn.com/2016/11/06/politics/comey-tells-congress-fbi-has-not-changed-conclusions/, idag

Egentligen tror jag inte det där spelar någon roll. Ifall Trump fortsätter on message in i det sista så har han en chans.

Vad vi ser nu i oddsväg är en rekyl, där folk blir nervösa på slutet och kastar om pengarna på det "säkra" kortet. Ser man på 538 (som ändå ändrar sin prognos hela tiden, var är vitsen med en prognos från första början då?) så har Trump det chanser att vinna som man förväntar sig av en underdog.

C.a. en tredjedels chans, hur man nu mäter det egentligen... Men vi får se på tisdag/onsdag!
Senast redigerad av JoeBiden 2016-11-06 kl. 22:54.
Citera
2016-11-06, 23:09
Medlem
EddieCabots avatar
Måste ju ha kommit upp förut, men jag orkar fan inte leta. När får vi definitivt valresultat i svensk tid? Natten mot onsdag right? När jag vaknar kl 07 den 9/11 och frågar mig vem fan som vann, så finns svaret ett knapptryck bort, eller hur?
Citera
2016-11-06, 23:18
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det är självklart orimligt att inte ha ett ID-krav. Utan ett sånt krav kan man inte förhindra valfusk. Hur ska man annars göra? Måla kryss på händerna på de som röstat som i Lucky Luke?
31 fall av röstfusk, ~250 röster av över en miljard räknade.
Systemet fungerar. Att påstå något annat är att öppet och medvetet ljuga rakt ut.

Och det mesta verkar ju tyda på att så gott som alla de här 250 falskrösterna var republikanska? Men så var det väl inte meningen att det skulle se ut...?

Verkar som det inte räcker med att olagligt utesluta medborgare från röstprocessen, republikaner måste dessutom begå lagbrott för att få sin ståndpunkt representerad? Det ställer inte denna ideologi i någon särskilt ljus dager...
Citera
2016-11-06, 23:21
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Måste ju ha kommit upp förut, men jag orkar fan inte leta. När får vi definitivt valresultat i svensk tid? Natten mot onsdag right? När jag vaknar kl 07 den 9/11 och frågar mig vem fan som vann, så finns svaret ett knapptryck bort, eller hur?

Runt 05:00 våran tid så brukar resultatet var relativt klart, sen är det klart att ju tajtare det är desto längre tid tar det att få ett resultat.
Till skillnad från Sverige så finns det ingen valmyndighet som klargör utan det är de stora mediabolagen som redogör resultatet.
Skulle dock rekommendera att gå upp 02:00 för att följa detta, det är trots allt bara val vart fjärde år.
Senast redigerad av Neroxx 2016-11-06 kl. 23:24.
Citera
2016-11-06, 23:22
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot

06 kommer Alaska och Hawaii. Så 07 borde det vara klart.
Citera
2016-11-06, 23:30
Medlem
Neroxxs avatar
FBI lär få hett om öronen oavsett hur utgången av valet blir.
Från....
Clinton: Upprörda pga att de startade en utredning så tätt inför valet (som vid förlust, kostade valet).
Trump: Hur har ni hunnit gått igenom allt material på så kort tid.
Citera
2016-11-06, 23:32
Medlem
Trump kommer vinna enkelt.

Hillary och Obama glider runt i mörkblåa stater som Michigan, Virginia och New Hampshire bara för de inte har råd att förlora en enda av dessa.

AZ, GA, OH, FL, NC, NV, IA är redan vunna. Eventuellt även CO.

Om CO är vunnen, vilket jag tror till 75% sannolikhet är valet done deal.

Annars räcker det att Trump vinner PA, NH eller MI för att ta hem valet. NH leder han de flesta pollsen. MI och PA är i princip tied.
Citera
2016-11-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker

Hillary och Obama glider runt i mörkblåa stater som Michigan, Virginia och New Hampshire bara för de inte har råd att förlora en enda av dessa.

Annars räcker det att Trump vinner PA, NH eller MI för att ta hem valet. NH leder han de flesta pollsen. MI och PA är i princip tied.

AZ, GA, OH, IA, NC, NH ser jag också som klara. Problemet i FL och NV är alla minoriteter. Estimera att han torskar både FL och NV så räcker det dock med PA och MI för att nå 270. Jag tror ej slaget blir de konventionella battlegrounds utan slaget är i norr med blue collar workers och jag tror de kraftigt överskattar tex detroits svarta turnout vilket skulle leda till en klar chans för Trump i MI.
Citera
2016-11-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
AZ, GA, OH, IA, NC, NH ser jag också som klara. Problemet i FL och NV är alla minoriteter. Estimera att han torskar både FL och NV så räcker det dock med PA och MI för att nå 270. Jag tror ej slaget blir de konventionella battlegrounds utan slaget är i norr med blue collar workers och jag tror de kraftigt överskattar tex detroits svarta turnout vilket skulle leda till en klar chans för Trump i MI.

I NC är valdeltagandet bland blacks -5%, vita +18%. Det spelar ingen roll hur många fler hispanics som röstar då det för varje procentenhet ökat valdeltagande bland vita krävs 4-5 procentenheters ökat valdeltagande bland hispanics i de stater där de är högst andel av befolkningen.

NV är den enda staten jag är minsta lilla orolig för. Om den förloras måste han vinna nån av PA/MI/VA/CO.

I FL har han starkt stöd av kubanerna.
Senast redigerad av Dealbreaker 2016-11-06 kl. 23:50.
Citera
2016-11-06, 23:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker

Trump vinner nog, men inte enkelt. Jag tror att resultatet kommer vara väldigt jämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in