2016-10-23, 10:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Wikileaks direktör död. Inget som tyder på något fuffens men har inte läst hur det ska ha gått till, kan ju dock tänka mig att där är en del röster som kommer höjas.

https://twitter.com/wikileaks/status/789987961123188736

Denna var dock lite kul

https://twitter.com/wikileaks/status/789999980652138496

Assanges närmaste vän i London. Risk för att Assange går mental mot allt och alla inom kort? Hans sinne efter dessa år på ambassaden kan ju inte tåla hur mycket som helst.

https://twitter.com/wikileaks/status/789995641338486784

Folk har dock börjat oroa sig enormt över Assange på Twitter nu.

Samma debattör som tror att en förlorad kontakt med en satellit "är en del av en hemsk konspiration", avfärdar att en Wikileaks direktörs död på något sätt skulle kunna vara någonting annan naturligt. Detta trots att nyheten just släppts.

Väldigt intressant är dessutom att samma debattör verkar också vara rädd för Assange skall avslöja något som en konsekvens av sin reaktion på sin förtrognes frånfälle.

Vi vet dock att FSB och andra ryska säkerhetsorgan inte tvekar att mörda potentiellt "farliga" personer. Det ligger givetvs i det ryska piss-imperiets intresse att inte obehagliga vittnesmål om den ryska cyberkrigföringen mot USA och de ryska försöken att påverka valutgången blir allmänt kända.

Men visst kan direktörens död varit naturlig och inte ett resultat av poloniumförgiftning eller, för all del, som ett resultat av ett stick ifrån ett paraply, preparerat med en giftnål.

Den som lever, och inte blir mördad av ryska säkerhetsorgan, får se....
Senast redigerad av Ola Schubert 2016-10-23 kl. 10:38.
Citera
2016-10-23, 11:04
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Hur märker man skillnaden mellan att Trump inte vann men Hillary gjorde det?
Det har jag också försökt få svar på.
Citera
2016-10-23, 12:03
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Hur märker man skillnaden mellan att Trump inte vann men Hillary gjorde det?
Bland annat slipper man sånt här:
http://www.vox.com/policy-and-politics/2016/10/18/13319138/trump-tax-policy-center-gdp
Citat:
Trump: My tax plan would grow the economy. Tax Policy Center: No, it would shrink it by 4%.
Citera
2016-10-23, 12:30
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vi vet dock att FSB och andra ryska säkerhetsorgan inte tvekar att mörda potentiellt "farliga" personer.
Bevis?
Citat:
Det ligger givetvs i det ryska piss-imperiets intresse att inte obehagliga vittnesmål om den ryska cyberkrigföringen mot USA
Bevis?
Citat:
och de ryska försöken att påverka valutgången blir allmänt kända.
Bevis?
Citera
2016-10-23, 13:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Bevis?

Bevis?

Bevis?

Det sistnämnda hävdar 17 Amerikanska säkerhetsorgan att mycket tyder på.

Vad gäller direktörens död så har ja inte uteslutit att den kan ha varit naturlig.

Engelska åklagare hävdar att det var namngivna ryska agenter som mördade avhopparen med polonium.

Att den bulgariska säkerhetstjänsten, på uppdrag av KGB, mördade en person, under det förra kalla kriget, genom att preparera ett paraply med en giftnål är allmänt känt.

Att dissidenter och kritiska journalister bara "råkar" bli mördade i dagens ryska piss-imperie är också känt.

Men eftersom detta inte är topic i denna tråd så avslutar jag denna diskussion med detta inlägg.
Citera
2016-10-23, 17:30
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Du tror alltså att samtliga tidningar och andra medieföretag som publicerat, vad jag förmodar du på fullt allvar tror, "fejkade" opinionsundersökningar, är korrupta, förutom då de som påstår att Trump kommer att vinna?

ÄR DU HELT JÄVLA BLÅST I HUVUDET ?

(Eller är du, av professionella skäl bara ute efter att förvirra och så splitt?)

Du behöver inte svara på det sista, då det ej är topic.

Fast det är ju så att de flesta polls i USA inte är vägda och om det då är 70% demokrater som tillfrågas så kanske det inte är så märkligt att Hillary leder i de flesta polls....

De vägda pollsen visar lika eller +1,+2 % för Trump. På det viset är det riggat.

Citat:
Det sistnämnda hävdar 17 Amerikanska säkerhetsorgan att mycket tyder på.

Vad gäller direktörens död så har ja inte uteslutit att den kan ha varit naturlig.

Engelska åklagare hävdar att det var namngivna ryska agenter som mördade avhopparen med polonium.

Att den bulgariska säkerhetstjänsten, på uppdrag av KGB, mördade en person, under det förra kalla kriget, genom att preparera ett paraply med en giftnål är allmänt känt.

Att dissidenter och kritiska journalister bara "råkar" bli mördade i dagens ryska piss-imperie är också känt.

Men eftersom detta inte är topic i denna tråd så avslutar jag denna diskussion med detta inlägg.

Det finns inga 17 agencies som gått ut med detta. Det är EN som gjort det och sedan har de andra hänvisat till den. Det finns inte ens 17st Intelligence agencies i USA. Dessutom så har de inte presenterat någon form av bevis utan bara hävdar så. Kan ju vara på uppdrag av Obama som det var till FBI och DOJ att inte åtala Hillary

Dessutom så sa dem samma sak om att man hade WMD's innan man gick in i Irak vilket visade sig va helt falskt.

Men som vanligt så utövar makteliten i USA försök till kontroll av info genom att hävda massa saker. Det är väll skitsamma om det ens skulle vara så att Ryssen försökte påverka? Det är ju totalt irrelevant för innehållet!?

Om Ryssland har hackat det så är det en sak. Vad som skrivits i mailen där man hånar Bernie Sander och hävdar massa saker som man inte lovar publikt till allmänheten etc. är en helt annan sak.

Så om ni vill diskutera vad ryssarna har för potentiellt fuffens så föreslår jag att ni håller till i den tråden. I denna tråden diskuteras saker med faktiska bevis och spekulationer om utgången för valet. Vad Hillary och hennes kampanjstab skrivit internt har NOLL med ryssland att göra men det har väldigt mycket att göra med valet om de hävdar en sak publikt men säger något helt annat bakom stängda dörrar.
Citera
2016-10-23, 17:43
Medlem
Är det lönt att följa valet den 7 nov? Alltså sitta uppe o valvaka? Är utgången inte ganska given?

Har planer på att dra en resa utomlands för lite nöje men kanske man ska följa valet istället?

Gör ni avkall på era planer för USA-valet?

Är måttligt intresserad men förstår ju att det är en "big event" som berör en på ett el annat sätt
Citera
2016-10-23, 17:53
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Är det lönt att följa valet den 7 nov? Alltså sitta uppe o valvaka? Är utgången inte ganska given?

Har planer på att dra en resa utomlands för lite nöje men kanske man ska följa valet istället?

Gör ni avkall på era planer för USA-valet?

Är måttligt intresserad men förstår ju att det är en "big event" som berör en på ett el annat sätt

Om det är lönt?
Nej, det är inte lönt att sitta uppe hela natten den sjunde, för valet är den åttonde.
Ja, för utgången är absolut inte given.
Kanske, om man inte har det genuina intresset kan man lika väl ställa klockan tidigt och uppdatera sig på morgonen istället.
Citera
2016-10-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Om det är lönt?
Nej, det är inte lönt att sitta uppe hela natten den sjunde, för valet är den åttonde.
Ja, för utgången är absolut inte given.
Kanske, om man inte har det genuina intresset kan man lika väl ställa klockan tidigt och uppdatera sig på morgonen istället.

Ja, det är lite det jag befarar...man vill ändå hänga med hyfsat i svängarna....och jag hade planer på en liten utflykt bortom rikets gränser....och där o då kanske jag inte kan följa med så bra.

men, men...vi får se vad som händer.
Citera
2016-10-23, 18:09
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Ja, det är lite det jag befarar...man vill ändå hänga med hyfsat i svängarna....och jag hade planer på en liten utflykt bortom rikets gränser....och där o då kanske jag inte kan följa med så bra.

men, men...vi får se vad som händer.

Någon får gärna rätta mig om jag har helt fel här men vallokalerna ska väl stänga runt 6-8 lokalt, så en rimlig tid när spektaklet börjar kan väl vara 3 på natten, kanske.

Att räkna ska väl annars gå fort, då de har elektroniska röstmaskiner, scanningsbara valsedlar etc.
Jag har läst prel. resultat tidig morgon lokal tid men detta kan jag inget om.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-23 kl. 18:11.
Citera
2016-10-23, 18:33
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/Colettod/status/790182715555475457
Citat:
Clinton out to at 12-point lead in first ABC News tracking poll
Citera
2016-10-23, 18:38
Medlem
korvbenkes avatar
Citat: