2016-11-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, jag fattar, och jag vet inte säkert om du är ärlig med var du står eller också vill låtsas, men personligen har jag mycket mera respekt för någon som säger att de står för "voter suppression" av svarta eftersom risken är att de annars får för mycket makt än för någon som låtsas att det inte finns.

Det handlar inte om nåt jävla "voter supression", det handlar om att Amerikanska medborgare är de ENDA som ska ha rätt att rösta. Som sagt, detta hade inte varit ett problem ifall det bara funnits ordentliga id-lagar men av nååååågon anledning sätter sig alltid demokraterna emot detta...hm...
Citera
2016-11-06, 21:35
Medlem
Cannabisministerns avatar
Fredrik Reinfeldt kommenterar valet i SVT.
Citera
2016-11-06, 21:36
Medlem
Nate Silver om presidentvalet på ABC news:

http://www.realclearpolitics.com/video/2016/11/06/nate_silver_forecasts_showing_clinton_with_99_chan ce_of_winning_dont_pass_commonsense_test.html

Intressant hur de pressar honom att ge Clinton en större fördel, men han ger sig inte står fast med att det är ett close race.
Citera
2016-11-06, 21:39
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det handlar inte om nåt jävla "voter supression", det handlar om att Amerikanska medborgare är de ENDA som ska ha rätt att rösta. Som sagt, detta hade inte varit ett problem ifall det bara funnits ordentliga id-lagar men av nååååågon anledning sätter sig alltid demokraterna emot detta...hm...

Ja man motsätter sig regler om att de röstande skall ha ID-kort då dessa regler diskriminerar minoriteter; det är inte konstigare än att en mindre andel mörkhyade har ID kort än antalet vita.

Sedan kan man naturligtvis tycka att det rimligaste sättet att lösa detta är att utfärda ID-kort till samtliga medborgare och SEDAN införa regler om ID istället för att ta det hela bakvägen?
Citera
2016-11-06, 21:40
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nate Silver om presidentvalet på ABC news:

http://www.realclearpolitics.com/video/2016/11/06/nate_silver_forecasts_showing_clinton_with_99_chan ce_of_winning_dont_pass_commonsense_test.html

Intressant hur de pressar honom att ge Clinton en större fördel, men han ger sig inte står fast med att det är ett close race.

Lite roligt är att Aftonslaskan går ut med att att FBI inte hittat några nya bevis samt att Trump redan förlorat. Med tanke på alla Tossup stater så kan det bli en väldigt big suprise.
Citera
2016-11-06, 21:53
Medlem
Madagascars avatar
Oddsen på Betfairs oddsbörs på Trump har stigit från ca 4.8 till nu 6. På ett par timmar. Det måste hänt något. Men vad?
Citera
2016-11-06, 21:55
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Oddsen på Betfairs oddsbörs på Trump har stigit från ca 4.8 till nu 6. På ett par timmar. Det måste hänt något. Men vad?

FBI hittade inget av värde i mejlen.
Citera
2016-11-06, 22:02
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja man motsätter sig regler om att de röstande skall ha ID-kort då dessa regler diskriminerar minoriteter; det är inte konstigare än att en mindre andel mörkhyade har ID kort än antalet vita.

Sedan kan man naturligtvis tycka att det rimligaste sättet att lösa detta är att utfärda ID-kort till samtliga medborgare och SEDAN införa regler om ID istället för att ta det hela bakvägen?

Ami Horowitz hade ett inslag om svarta och ID-kort för några dagar sedan. Rätt tankeväckande även om Harlem kanske inte är helt representativt: https://www.youtube.com/watch?v=rrBxZGWCdgs
Citera
2016-11-06, 22:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
FBI hittade inget av värde i mejlen.
Ja det är antagligen det som gjort att oddsen sprungit iväg.

http://edition.cnn.com/2016/11/06/politics/comey-tells-congress-fbi-has-not-changed-conclusions/, idag
Citera
2016-11-06, 22:21
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Jag är jävligt skeptiskt till att FBI redan har kunnat konstatera att mejlen inte innehållit några olagligheter. Demokraterna måste ha tjatat till sig detta från FBI, och hänvisat till myndighetspolicyn om att inte släppa information som kan påverka valet. James Comey måste ha förstått allvaret i att ha brutit mot sin egen policy och kompromissat med Demokraterna för att bevara sitt eget skinn när Hillary kan bli president.

Jag blir sällan konspiratorisk, men när de just hade öppnat upp undersökningen igen så sa de att det skulle ta flera veckor att gå igenom allt noggrant. I sin tweet tackade Comey nu sina arbetare för att intensivt ha gjort arbetet på väldigt kort tid, men ett arbete som ska ta flera veckor är väldigt svårt att göra på ett fåtal dagar.

Hade kanske köpt det mer om det slutfördes kort efter valet, men när deras intensiva arbete har gjort så att Hillarys önskan gått i uppfyllelse så har jag svårt att inte se ett samband däremellan.
Citera
2016-11-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag är jävligt skeptiskt till att FBI redan har kunnat konstatera att mejlen inte innehållit några olagligheter. Demokraterna måste ha tjatat till sig detta från FBI, och hänvisat till myndighetspolicyn om att inte släppa information som kan påverka valet. James Comey måste ha förstått allvaret i att ha brutit mot sin egen policy och kompromissat med Demokraterna för att bevara sitt eget skinn när Hillary kan bli president.

Jag blir sällan konspiratorisk, men när de just hade öppnat upp undersökningen igen så sa de att det skulle ta flera veckor att gå igenom allt noggrant. I sin tweet tackade Comey nu sina arbetare för att intensivt ha gjort arbetet på väldigt kort tid, men ett arbete som ska ta flera veckor är väldigt svårt att göra på ett fåtal dagar.

Hade kanske köpt det mer om det slutfördes kort efter valet, men när deras intensiva arbete har gjort så att Hillarys önskan gått i uppfyllelse så har jag svårt att inte se ett samband däremellan.

Två saker:

1) De ser att hon håller på att förlora order från Obama.

2) FBI chefen försöker rädda sig själv.
Citera
2016-11-06, 22:35
Medlem
Steinarrs avatar
Hur ska sydstaterna och Clinton kunna fungera tillsammans? Är inte hon typ den absolut värsta kandidaten? Antichrist kallas hon väl där?

Finns ju inte en jävla chans att detta kommer att sluta bra.

Nytt inbördeskrig eller drar sydstaterna sig ur unionen nu tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in