Citat:
Ursprungligen postat av
theSavant
Jag såg programmet nyss. Tyckte det var ojuste att framställa att med sån antydan/säkerthet att Mr P skulle ha gjort det. Vi flyttade till Kramfors när jag var 7år gammal. Jag tyckte alltid att han var så snäll när jag var liten och det låter helt befängt att det skulle vara han, då han är en av de fromaste jag någonsin mött även i vuxen ålder. Håller däremot att han lät suspekt när de intervjuade honom på telefon, då han hamnade på defensiven tämligen omgående.Tilläggas bör så känner jag inte igen bilden som uppmålades av Pia i programmet. Men det har ju hänt förr att män har betett sig helt olikt emellanåt när det kommer till kärlek/mani.
Det jag undrar över är om cykeln hittades efteråt eller inte?. Jag brukade leka bakom stattshotellet när jag var liten, en dag stod det en röd damcykel på bakgården, vilket är väldigt bökigt att ta sig till om man inte går via insidan huset) Man fick klättra över stenar på en halvdan stig för att ta sig dit annars. Den såg dock inte ut som den på bilden som fanns här på forumet utan var mer knallröd och såg ut att vara nästan ny, vilket jag tyckte var väldigt konstigt då den inte hade några defekter men ändå bara stod där undangömd en dag.
Mr P hade en vän som var officer som kallades för "Lampan". Han brukade cykla eller gå, hade en schäfer. Jag såg aldrig han prata med någon annan än just Mr P. "Lampan" brukade ha en mössa som hamnarbetare/lumpare brukar ha och är den enda person jag sett med regnställ utanpå jackan till vardags inne i stan. I tråden har det nämnts regnställ samt tunn grå mössa vagt i någon artikel. Nu vet jag inte vart Lampan bodde men jag såg han oftast vid Edlingsgatan. Om man kommer från Brunne/brottsplatsen så kunde man gena upp för en backe bredvid statt och fortsätta vidare hem till både Mr.P och cykelmannen eller där Lampan brukades ses dagtid. Däremot så var Mr.P och Lampan gäster lite då och då på Statt och gick den vägen ibland.
Min teori har alltid varit att det är Lampan, tränad i militären då han var officer. Det skulle förklara kniven. Han umgicks med Mr.P och det är ganska troligt att han då vet vem Eva är. Han brukade ha regnställ ibland och tunn mössa. Ett av vittnena beskrevs som "hundförare" vilket passar in på honom. Sen har han flyttat därifrån antar jag för såg han aldrig mer sen. Signalementet stämmer väldigt bra bortsett från längden(183cm är väldigt specifikt...). Dock ska väl den tas med en nypa salt när man håller på bli påkörd mitt i natten. Hundföraren/vittnet var denna person eventuellt Lampan?
Mr. P´s senare flickvän som han var ihop med ett hyfsat tag hade även hon en röd damcykel så jag vet inte hur mycket man kan hänga upp sig på den. Kanske var vanligaste damcykeln på den tiden.
Intressant. "Lampan", kniven och militären är eller kan vara ett intressant spår i någon mening. Har du mer detaljer du kan minnas om
Lampan? När (år ungefär) kan ha flyttat från Kramfors, tror du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ett uppenbart trollinlägg med avsikt att få PAJ att framstå som helt oskyldig.
Den här historien och alternativa GM ger jag inte 5-öre för.
Inte alls, tycker jag. "theSavant" kommer med ganska intressant info. Söker du trollinlägg kan du snarast blicka mot användaren boanchga med sitt upprepade svammel och luddiga halvmeningar.
Jag har som sagt ingenting emot teorin att PAJ sannolikt är GM (men det är som mycket annat en spekulation, tills vidare...).
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
För kännedom, han tror att han har bra vänner på fb åtminstone, men från dem läcker det som ett såll vad han skriver

någon av dem eller några? Har i alla fall ringt polisens tipstelefon. Bravo och heja på dig, er
Du skriver mycket flum i den här tråden, som exempelvis detta. Det du nämner här är rätt kontraproduktivt. Du ger signal till PAJ att se över vilka vänner/vänners vänner han har på sin Facebook genom detta inlägg. Hade jag varit PAJ hade jag omedelbart granskat vilka som är vänner och börjat rensa.