Det här fallet ger mig ingen ro mig så jag var tvungen att se om en bit av programmet.
Ca 22 minuter in i programmet börjar utredarna att sammanställa all information och gör en tidslinje för händelseförloppet och PAJ är helt körd! Tidslinjen börjar ca 30 min in.
Varför oroar sig PAJ för Eva den natten?
Eva skulle hem och lägga sig, hon skulle upp tidigt och få hjälp av en väninna med en hästtrailer.
PAJ ringer Evas syster 6.30 på morgonen och är orolig för Eva. Varför är han orolig?
Han berättar att han har letat efter Eva hela natten. Hon skulle ju hem och sova.
Varför letar han efter Eva hela natten? Systern förstår inte varför PAJ är så orolig för Eva?
Varför ringer Paj till systern som har lämnat lägenheten tidigare på kvällen?
Det naturliga vore att han skulle ha ringt väninnan Pia som var den som skjutsade hem Eva.
Brottsplatsen ligger 200 m från hemmet och när PAJ åker dit så står systern och en väninna på krönet av backen max 100 meter från brottsplatsen som ligger i början av backen.
Det naturliga vore att PAJ skulle ha kört fram till systern Anneli för att trösta henne och få reda på var kroppen låg, men han stannar bilen precis vid brottsplatsen, hoppar ut och springer rakt in buskarna och gräset fram till där kroppen ligger.
HUR kunde PAJ veta att Evas kropp låg just där?
Ingenting finns som avslöjar var kroppen ligger! Den enda som kan veta det då är mördaren!
Vem är det som springer rakt fram till kroppen? PAJ!
http://www.tv4play.se/program/svenska-fall-f%C3%B6r-fbi?video_id=3501212