2016-10-31, 02:51
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Och jag tycker tvärtom. Det ser inte speciellt öppet ut.
Så du tror alltså att man kan se en kropp som ligger platt på marken i högt gräs och lite snår 25 meter in från vägen?
OM kroppen hade legat synlig borde den ha hittats betydligt tidigare än dagen efter på eftermiddagen.
Det fanns ju någon anledning till att mördaren släpade Eva så pass långt in från vägen och det var för att förhindra att kroppen upptäckes för snabbt och att han själv upptäcktes under sitt makabra dåd.

Frågan är hur kunde PAJ veta att kroppen låg just där när han kom dit dagen efter då det har påpekats gång på gång att kroppen inte gick att se från vägen och folk stod en bit från den längre bort på vägen. Men PAJ gick rakt in i skogen på exakt rätt ställe. Väldigt underligt...

Nej, det är klart att man inte kan se en platt liggande kropp så långt in som 25 m, blev bara så jäkla överraskad och häpen över hur öppet det faktiskt är ut mot parkeringen på bilden.
Givetvis hade kroppen hittats direkt på morgonkvisten om den var synlig.
Ja det säger ju allt om PAJ, han avslöjade sig själv där.
Citera
2016-10-31, 02:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Nej, det är klart att man inte kan se en platt liggande kropp så långt in som 25 m, blev bara så jäkla överraskad och häpen över hur öppet det faktiskt är ut mot parkeringen på bilden.
Givetvis hade kroppen hittats direkt på morgonkvisten om den var synlig.
Ja det säger ju allt om PAJ, han avslöjade sig själv där.
Från det hållet och från vägen kan det kanske se öppnare ut men dom såg ju inte ens kroppen från parkeringen då den låg så pass långt in. Från vägen syntes inget alls.

Jag gjorde en Edit förut som löd så här:
Här finns en bättre bild på själva mordplatsen och i artikeln skrivs det att vännerna böjer sig över bandet som bildar avspärrningen och slänger in blombuketten i lövslyet.
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/AB%2019871010_zpsaaawxokk.jpg.html
Senast redigerad av Timeout 2016-10-31 kl. 02:59.
Citera
2016-10-31, 03:01
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Från det hållet och från vägen kan det kanske se öppnare ut men dom såg ju inte ens kroppen från parkeringen då den låg så pass långt in. Från vägen syntes inget alls.

Jag gjorde en Edit förut som löd så här:
Här finns en bättre bild på själva mordplatsen och i artikeln skrivs det att vännerna böjer sig över bandet som bildar avspärrningen och slänger in blombuketten i lövslyet.
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/AB%2019871010_zpsaaawxokk.jpg.html

Jag har aldrig riktigt förstått när PAJ ska ha gått rakt in i skogen och direkt fram till mordplatsen, vilken tid gjorde han detta?
Citera
2016-10-31, 03:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag har aldrig riktigt förstått när PAJ ska ha gått rakt in i skogen och direkt fram till mordplatsen, vilken tid gjorde han detta?
Lite trött nu men som jag minns det är det strax efter att kroppen har hittats och någon har ringt honom om det och han kör raka vägen dit. Han stannar sin bil på exakt rätt ställe och springer rakt in i skogen där kroppen ligger... men ingen har talat om eller visat honom exakt VAR den ligger och den är absolut inte synlig från vägen han kommer körande på!
Andra som är på plats står på vägen en bit därifrån så det finns absolut INGENTINGsom pekar ut var Evas kropp ligger men av någon underlig anledning vet PAJ EXAKT var den ligger
Det finns med i programmet men orkar inte se om det just nu.
http://www.tv4play.se/program/svenska-fall-f%C3%B6r-fbi?video_id=3501212
Senast redigerad av Timeout 2016-10-31 kl. 03:11.
Citera
2016-10-31, 03:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jo självklart delar jag den, klart att han ska kartläggas och det är grundligt, man ska vända på varenda sten som finns. Men det känns inte som att polisen har något riktigt intresse av att lösa det här fallet, men jag kanske har fel, jag hoppas verkligen det.

Ja, om inte annat fick fallet ett nytt ljus som paj måste leva med, och oavsett så kan han aldrig heller få ro eftersom det när som helst dyker upp något som kan få honom inför skranket. Och möjligen kan Sture fått en viss sorts upprättelse.
Citat:
Tror att det var runt tiden då hon hittades runt 14-15 tiden. Står i blaskorna att systern hittade henne, men man förstår ju att han använde henne också för att kroppen skulle hittas.
Citera
2016-10-31, 04:03
Medlem
Timeouts avatar
Det här fallet ger mig ingen ro mig så jag var tvungen att se om en bit av programmet.

Ca 22 minuter in i programmet börjar utredarna att sammanställa all information och gör en tidslinje för händelseförloppet och PAJ är helt körd! Tidslinjen börjar ca 30 min in.

Varför oroar sig PAJ för Eva den natten?
Eva skulle hem och lägga sig, hon skulle upp tidigt och få hjälp av en väninna med en hästtrailer.
PAJ ringer Evas syster 6.30 på morgonen och är orolig för Eva. Varför är han orolig?
Han berättar att han har letat efter Eva hela natten. Hon skulle ju hem och sova.
Varför letar han efter Eva hela natten? Systern förstår inte varför PAJ är så orolig för Eva?
Varför ringer Paj till systern som har lämnat lägenheten tidigare på kvällen?
Det naturliga vore att han skulle ha ringt väninnan Pia som var den som skjutsade hem Eva.

Brottsplatsen ligger 200 m från hemmet och när PAJ åker dit så står systern och en väninna på krönet av backen max 100 meter från brottsplatsen som ligger i början av backen.
Det naturliga vore att PAJ skulle ha kört fram till systern Anneli för att trösta henne och få reda på var kroppen låg, men han stannar bilen precis vid brottsplatsen, hoppar ut och springer rakt in buskarna och gräset fram till där kroppen ligger.

HUR kunde PAJ veta att Evas kropp låg just där?
Ingenting finns som avslöjar var kroppen ligger! Den enda som kan veta det då är mördaren!
Vem är det som springer rakt fram till kroppen? PAJ!

Senast redigerad av Timeout 2016-10-31 kl. 04:26.
Citera
2016-10-31, 07:28
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Lite trött nu men som jag minns det är det strax efter att kroppen har hittats och någon har ringt honom om det och han kör raka vägen dit. Han stannar sin bil på exakt rätt ställe och springer rakt in i skogen där kroppen ligger... men ingen har talat om eller visat honom exakt VAR den ligger och den är absolut inte synlig från vägen han kommer körande på!
Andra som är på plats står på vägen en bit därifrån så det finns absolut INGENTINGsom pekar ut var Evas kropp ligger men av någon underlig anledning vet PAJ EXAKT var den ligger
Det finns med i programmet men orkar inte se om det just nu.

Just det där stämmer bara till en del. Klart att det kan vara svårt att se från bilen.
Men uppenbarligen har minst en kunnat peka ut något från vägen: Den så mystiske "någon" som är i sällskap med systern, varefter de går rakt in på fyndplatsen. Det verkar ju ha varit några stycken i sällskap då, vilket till och med kan sötta spår som gör att paj uppmärksammas på något.
Så avslöjande tycker jag därmed inte det är - inget bevis, men ett indicium.

Jag undrar fortfarande vem denne "någon" är och varför denne åberopas på exakt samma sätt efter 28 år.
Citera
2016-10-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Haha, ja ,nej snälla jag orkar inte tänka på dessa mordutredare något mer!

Jag kan bara skratta åt tomtepoliserna. Jo de fixade dit ett medium då det begav sig!

Ja och då hade mediumet uppgett att den misstänkte mördaren jobbade på en plats med gula bilar tydligen, dvs posten.
Citera
2016-10-31, 10:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Ja och då hade mediumet uppgett att den misstänkte mördaren jobbade på en plats med gula bilar tydligen, dvs posten.
Varifrån kommer den här uppgiften?
Senast redigerad av Draifos 2016-10-31 kl. 10:29.
Citera
2016-10-31, 11:09
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe

Det tror jag inte på, vart har du fått det ifrån? Har du så bra minne att du minns att det skrevs i någon blaska för 20 år sedan? Källa på det uttalandet tack, annars är du inte trovärdig.

Känns mer som att du försöker vända på det, göra dig lustig och ironisera att just PAJ har blivit utpekad. Varför kan man undra?
Senast redigerad av Ron.Frangu 2016-10-31 kl. 11:19.
Citera
2016-10-31, 11:56
Medlem
Men tänk nu att Anneli ringt Paj och sagt att Eva hittats, hon kan ju mycket väl ha gett något slags riktmärkte "typ där skogsbrynet börjar", "i skogen ner där backen börjar" "inne i skogen efter parkeringen" eller vad som helst, eller sa hon bara "Eva har hittats kom hit!".

Det här var ju snart 30 år sedan, ingen kan veta exakt vad systern sa. Pajs kommentar om vad Anneli sagt dementeras ju inte i programmet. Men ett stort problem blir ju att att han tar till ännu ett påstående om en hundförare, som inte verkar stämma. Han inser alldeles säkert vilket stort misstag han gjort 1987 och försöker gripa efter förklaringar/lögner. Eller var första kommentaren sann och den andra en lögn? Det läskigaste är ju att andra kommentaren liknar det GM måste ha upplevt mordnatten. Nej jag börjar också tro att Paj är skyldig.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-31 kl. 12:30.
Citera
2016-10-31, 12:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det tror jag inte på, vart har du fått det ifrån? Har du så bra minne att du minns att det skrevs i någon blaska för 20 år sedan? Källa på det uttalandet tack, annars är du inte trovärdig.

Känns mer som att du försöker vända på det, göra dig lustig och ironisera att just PAJ har blivit utpekad. Varför kan man undra?

Menades väl att om mediet hade beskrivit det rätt så hade den sagt att personen jobbade med gula bilar?
Vilket alltså inte gjordes, så fattade jag det som åtminstone, men jag kan förstås ha fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in