2016-11-06, 19:48
  #37
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men inget av det gynnar män?

2) Ett matriarkalt samhälle går ut på att kvinnorna jobbar så att männen kan kriga.

3) Män behöver inte äga något därför att det är kvinnor som är ansvariga för att försörja familjen.

1. Hur gynnar det inte män att de kan skilja sig från sina fruar utan att de frånskilda fruarna får nånting, eller byta till sig kvinnor som de vill? Hur gynnar det inte män att de äger allting? Hur gynnar det inte män att de kan vara säkra på att det är deras avkomma om de köper till sig en oskuld?

I matriarkala kulturer så bestämmer väl kvinnor hur många män de vill ha sex med och äger allting? Låter som ett genetiskt och förvirrat kaos.

Och menar du att kristendomen är felbar på den här punkten?

2. Vadå jobbar så att männen kan kriga? Vad ska de jobba med? De "jobbade" även i patriarkala samhällen.

3. Det är fortfarande kvinnorna som har den "formella" makten över ägodelarna (antar jag i.a.f.). Om kvinnan kan knulla runt hur som helst och dessutom "äga" allting så blir det väldigt förnedrande.

Som sagt... Om matriarkat hade gynnat män så hade vi väl sett mer utav det i vita samhällen och Bibeln genom historien?
__________________
Senast redigerad av Durcherrs 2016-11-06 kl. 20:10.
Citera
2016-11-06, 20:12
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad har detta med patriarkat att göra, eller "värde"?

Därför att det har med framväxten av patriarkat att göra.

Citat:

Kvinnor har självklart sin sexualitet/ sexuella taktik, biologisk evolutionärt framodlat genom tiderna för att det ska gynna människan bäst. Och män har sin.

Samhällen så som de starkaste patriarkalt styrda dito idag, tar ju dock absolut noll hänsyn till kvinnors egen sexualitet. Utan all energi går ut på att begränsa just hennes sexuella drive och hennes sexuella val. Hade varit intressant att fråga någon forskare kring detta, vad det ev. gör med vår mänskliga utveckling.
honors val, bör ha en rätt kraftig vikt för vilken riktning arter tar.

Varför tar de noll hänsyn och vill begränsa, just for the hell of it?

Citat:

?? vilken makt? att välja? Finns ingen skillnad mellan denna typ av makt mellan män och kvinnor, även män kan som bekant välja.
Kvinnor har ett övertag iom att vi vet att vi är modern, män vet inte detta, eller har inte vetat i vart fall så den typen av övertag är nog mer det som har styrt gruppen mäns kontrollbehov över kvinnors sexualitet. men som sagt, finns samhällen där detta inte slagit in, så ingen nödvändighet.
Och det övertaget är i grunden makten som inte mannen kunnat kontrollera och som all evolution grundar sig på d v s avkomman. Riter, religioner och normer ger instrument för att kontrollera detta. Samt att en hona är mer värd än en hane.
__________________
Senast redigerad av apjävel 2016-11-06 kl. 20:52.
Citera
2016-11-06, 20:28
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Tror du att kvinnor skulle ge andra kvinnor rättigheter?



1) Därför att man behöver bra avkomma?

2) Förutom för avel är mannen där för att hjälpa dig på olika sätt? En ensam kvinna med barn är väldigt sårbar?


1, Jo det kan behövas

2. Jo fast har en man barn med 5 kvinnor hur ska han lyckas hjälpa alla.

Därför gillar jag den tidigare modellen med 1 kvinna plus en man = en familj. Det var mycket mer praktiskt.

Nu kommer andelen män som får barn sjunka under 50% kanske ner till 40%.

Skulle jag vara bland dessa inte skulle jag jobba fulltid utan gå ner till 50 % arbetstid och resten av tiden skulle jag ägna åt intressen bli en livsnjutare bo i något varmare land och komma hem och jobba ibland. Skulle jag absolut vilja ha ett barn skulle jag leta lite i andra länder efter en partner.


Angående patriarkatet så är det inget att eftertrakta utan det man ska skapa är ett så förnuftigt samhälle som möjligt.
Citera
2016-11-06, 20:29
  #40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
1. Hur gynnar det inte män att de kan skilja sig från sina fruar utan att de frånskilda fruarna får nånting, eller byta till sig kvinnor som de vill? Hur gynnar det inte män att de äger allting? Hur gynnar det inte män att de kan vara säkra på att det är deras avkomma om de köper till sig en oskuld?

1) Ett matriarkat funkar så här till exempel,

a) jag och 2 av mina vänner går ihop och delar på våra män, alltså varje kvinna får ha sex med 3 olika män och varje man får ha sex med 3 olika kvinnor.

b) Idealt bor man typ granne med varandra så att man kan byta partner varje kväll om man känner för det.

c) sen försörjer kvinnorna männen så att de kan typ hänga på gymmet hela dagarna så att de orkar ha mycket sex. Männen ska vara vänner med varandra det är viktigt.

2) Behöver män i det här scenariet äga saker? Behöver de anstränga sig för att få sex? Behöver de oroa sig över att det är deras avkomma? Om kvinnan försörjer dig kan du vara säker på att hon vill ha dina gener bro.

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
I matriarkala kulturer så bestämmer väl kvinnor hur många män de vill ha sex med och äger allting? Låter som ett genetiskt och förvirrat kaos.

1) Ja kvinnor äger (ofta) allting men de försörjer mannen också.

2) Man bildar en "social grupp" med andra kvinnor och sen får alla inom gruppen ligga med varandra. Man har inte sex med folk utanför gruppen (generellt).

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Och menar du att kristendomen är felbar på den här punkten?

Jag förklarar bara hur det funkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
2. Vadå jobbar så att männen kan kriga? vad ska de jobba med? De "jobbade" även i patriarkala samhällen.

Om kvinnor gör 100% av jobben då kan du mobilisera 100% av männen i krig eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
3. Det är fortfarande kvinnorna som har den "formella" makten över ägodelarna (antar jag i.a.f.. Om kvinnan kan knulla runt hur som helst och dessutom "äga" allting så blir det väldigt förnedrande.

1) Ja oftast har kvinnan den formella makten över egendomen. Men det behöver inte vara så.

2) Du missar att kvinnan väljer att försörja dig.

3) Man går ihop kanske 3-4 kvinnor sen kan alla knulla alla inom gruppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Som sagt... Om matriarkat hade gynnat män så hade vi väl sett mer utav det i vita samhällen och Bibeln genom historien?

I dunno. Det är bättre för män att slippa jobba + få obegränsat med sex eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
1, Jo det kan behövas

Varför skulle man ge saker till sina konkurrenter?

Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
2. Jo fast har en man barn med 5 kvinnor hur ska han lyckas hjälpa alla.

Varje kvinna har 1 eller flera män.

Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nu kommer andelen män som får barn sjunka under 50% kanske ner till 40%.

Okay. Who cares?
__________________
Senast redigerad av Babianen 2016-11-06 kl. 20:38.
Citera
2016-11-06, 21:03
  #41
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ett matriarkat funkar så här till exempel,

a) jag och 2 av mina vänner går ihop och delar på våra män, alltså varje kvinna får ha sex med 3 olika män och varje man får ha sex med 3 olika kvinnor.

b) Idealt bor man typ granne med varandra så att man kan byta partner varje kväll om man känner för det.

c) sen försörjer kvinnorna männen så att de kan typ hänga på gymmet hela dagarna så att de orkar ha mycket sex. Männen ska vara vänner med varandra det är viktigt.

2) Behöver män i det här scenariet äga saker? Behöver de anstränga sig för att få sex? Behöver de oroa sig över att det är deras avkomma? Om kvinnan försörjer dig kan du vara säker på att hon vill ha dina gener bro.

Okej... Men hur gynnar det männen när de i ett patriarkalt samhälle kan köpa till sig hur många kvinnor de vill ha utan att göra så? Och om du vill ha ett samhälle med mycket krig så behövs polygyni dessutom för att få en tillgång på många manliga krigare till nästa generation.

Hur ska nånting göras i samhället när männen hänger på gymmet hela dagarna? Det är de högsta spirituella värdena i livet? Kriga, knulla och hänga på gymmet?

Jag skiter väl i om hon vill ha mina gener. Jag kan få vilken kvinna jag vill, men jag skiter fortfarande i om hon vill ha mina gener. I ett patriarkalt samhälle så kan jag köpa mig vilken kvinna som helst och få det jag vill. I ett matriarkalt samhälle så måste jag dela ett luder med flera män.

Citat:
1) Ja kvinnor äger (ofta) allting men de försörjer mannen också.

2) Man bildar en "social grupp" med andra kvinnor och sen får alla inom gruppen ligga med varandra. Man har inte sex med folk utanför gruppen (generellt).

Vilket är feministiskt och förnedrande för männen. Det kan funka för töntar (som gulingarna i dokumentären), men inte för vanliga vita män.

Citat:
Jag förklarar bara hur det funkar.


Men varför erkänner du då inte bara att du är "skenkristen"? Den enda acceptabla formen av styrelseskick i Bibeln är ett hyper-patriarkalt samhälle.

De som praktiserade matriarkat, lät sina kvinnor få ha sex med alla olika raser och män, tempelprostitution, feminism, lät sina kvinnor få skilja sig, hade gudinnor, osv var de kanaaneeiska stammarna. Gud sa åt Israels tolv stammar att utrota kanaanerna i Bibeln och att de inte skulle följa i deras fotspår.

Du förespråkar alltså samma saker som den gudomen du säger dig tro på hatar.

Citat:
Om kvinnor gör 100% av jobben då kan du mobilisera 100% av männen i krig eller hur?


Eftersom att kvinnor är värdelösa på att jobba så är det dödsdömt.

Citat:
1) Ja oftast har kvinnan den formella makten över egendomen. Men det behöver inte vara så.

2) Du missar att kvinnan väljer att försörja dig.

3) Man går ihop kanske 3-4 kvinnor sen kan alla knulla alla inom gruppen.

1. Förnedrande för mannen

2. Jag vill inte bli försörjd

3. Feminism och genetiskt kaos

Citat:
I dunno. Det är bättre för män att slippa jobba + få obegränsat med sex eller hur?

Det är bättre att vara rik och kunna köpa sig eller skaffa sig vilken kvinna man vill.
Citera
2016-11-06, 21:07
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Därför att det har med framväxten av patriarkat att göra.

nej tror jag inte. Mäns behov av att styra kvinnors reproduktion har med patriarkat att göra, men även ex. samhällens prioriteringar kring erövring och krig i historien och dess övertag över andra mer fredliga och faktumet att ägande och div. hierarkiska system kommer in i bilden, dvs jordbruk. en min förklaringsmodell, finns säkert andra.


Citat:
Varför tar de noll hänsyn och vill begränsa, just for the hell of it?

Är ju inte "for the hell of it"

Citat:
Och det övertaget är i grunden makten som inte mannen kunnat kontrollera och som all evolution grundar sig på d v s avkomman. Riter, religioner och normer ger instrument för att kontrollera detta. Samt att en hona är mer värd än en man.

Fast som sagt släpper du allt fritt, och låter människor knulla runt så som naturen styr dem, och gruppen ta hand avkomman så är det nog lika troligt att män får ungefär samma avkomma som de får i strikt kontrollerade samhällen, kanske t.o.m fler. Du har också som människa andra sätt att sprida dina gener på, du kan ex. satsa på dina syskons ungar, de bär samma genmaterial som du själv gör.
Så som sagt finns fler system lösa mänsklig reproduktion på. men att just patriarkat har tagit över globalt sett, har med 1) människans spridningsförmåga 2) vår förkärlek för att klubba ihjäl varandra för att komma åt resurser och denna aggressiva samhällssystems "naturliga" överläge i historien.
Citera
2016-11-06, 21:16
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej tror jag inte. Mäns behov av att styra kvinnors reproduktion har med patriarkat att göra, men även ex. samhällens prioriteringar kring erövring och krig i historien och dess övertag över andra mer fredliga och faktumet att ägande och div. hierarkiska system kommer in i bilden, dvs jordbruk. en min förklaringsmodell, finns säkert andra.




Är ju inte "for the hell of it"



Fast som sagt släpper du allt fritt, och låter människor knulla runt så som naturen styr dem, och gruppen ta hand avkomman så är det nog lika troligt att män får ungefär samma avkomma som de får i strikt kontrollerade samhällen, kanske t.o.m fler. Du har också som människa andra sätt att sprida dina gener på, du kan ex. satsa på dina syskons ungar, de bär samma genmaterial som du själv gör.
Så som sagt finns fler system lösa mänsklig reproduktion på. men att just patriarkat har tagit över globalt sett, har med 1) människans spridningsförmåga 2) vår förkärlek för att klubba ihjäl varandra för att komma åt resurser och denna aggressiva samhällssystems "naturliga" överläge i historien.

Att våldta är naturligt. Det betyder inte att vi bör släppa det fritt. I djurriket har du typ en gorillahanne eller varghanne som tar alla honor för sig själv. Ej en bra lösning.

Fri sexualitet leder till massa ensamstående mödrar. De flesta kvinnor vill skaffa barn i en relation, inte med ett one night stand.

Om du vill satsa på dina syskonbarn hellre än att skaffa egna barn så får du väl göra det. Jag och en majoritet av mänskligheten vill dock ha egna barn. Ett syskonbarn behöver inte ha några av dina gener.
__________________
Senast redigerad av hardstart 2016-11-06 kl. 21:20.
Citera
2016-11-06, 21:22
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Att våldta är naturligt. Det betyder inte att vi bör släppa det fritt. I djurriket har du typ en gorillahanne eller varghanne som tar alla honor för sig själv. Ej en bra lösning.

Fri sexualitet leder till massa ensamstående mödrar. De flesta kvinnor vill skaffa barn i en relation, inte med ett one night stand.

Om du vill satsa på dina syskonbarn hellre än att skaffa egna barn så får du väl göra det. Jag och en majoritet av mänskligheten vill dock ha egna barn. Ett syskonbarn behöver inte ha några av dina gener.

Nja, fri sexualitet behöver inte vara lika med en massa ensamstående mödrar. Det skulle dock krävas bättre information för att undvika det.
Citera
2016-11-06, 21:23
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad har detta med patriarkat att göra, eller "värde"?

Kvinnor har självklart sin sexualitet/ sexuella taktik, biologisk evolutionärt framodlat genom tiderna för att det ska gynna människan bäst. Och män har sin.

Samhällen så som de starkaste patriarkalt styrda dito idag, tar ju dock absolut noll hänsyn till kvinnors egen sexualitet. Utan all energi går ut på att begränsa just hennes sexuella drive och hennes sexuella val. Hade varit intressant att fråga någon forskare kring detta, vad det ev. gör med vår mänskliga utveckling.
honors val, bör ha en rätt kraftig vikt för vilken riktning arter tar.

Det finns redan forskning på de genetiska effekterna av arrangerade äktenskap. Det är därför det finns så många utvecklingsstörda i länder som Saudiarabien dåmajoritet av äktenskapen är arrangerade inom släkten.
Citera
2016-11-06, 21:26
  #46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Okej... Men hur gynnar det männen när de i ett patriarkalt samhälle kan köpa till sig hur många kvinnor de vill ha utan att göra så? Och om du vill ha ett samhälle med mycket krig så behövs polygyni dessutom för att få en tillgång på många manliga krigare till nästa generation.

1) Det kan de inte. Hur många män har råd att,

a) köpa 3 kvinnor.

b) försörja 3 kvinnor.

c) tillfredsställa 3 kvinnor sexuellt.

2) Hur mycket måste han jobba för allt det här?

3) Om du måste försörja en massa barn hur sugen blir du på att skaffa det?

4) Men om kvinnan försörjer barnen och ditt enda jobb är att knulla då är det mycket roligare eller hur? Du får sexet men inte ansvaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Hur ska nånting göras i samhället när männen hänger på gymmet hela dagarna? Det är de högsta spirituella värdena i livet? Kriga, knulla och hänga på gymmet?

1) Kvinnorna jobbar så att männen kan hänga på gymmet.

2) Så medan männen i ditt samhälle sitter på kontor och kommer hem och byter blöjor kan männen i mitt samhälle hänga på VDV guy's hinderbana, https://www.youtube.com/watch?v=0rAHrHd2lcw

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Jag skiter väl i om hon vill ha mina gener. Jag kan få vilken kvinna jag vill, men jag skiter fortfarande i om hon vill ha mina gener. I ett patriarkalt samhälle så kan jag köpa mig vilken kvinna som helst och få det jag vill. I ett matriarkalt samhälle så måste jag dela ett luder med flera män.

1) Nej du kan inte köpa vilken kvinna som helst. Kan du köpa Melania Trump? Kan du ens köpa en Playboy modell? Nope.

2) Men du får dela på andra mäns luder också. Det betyder att du får mer sex totalt sett. Hur länge är det roligt att knulla samma kvinna anyway?

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Vilket är feministiskt och förnedrande för männen. Det kan funka för töntar (som gulingarna i dokumentären), men inte för vanliga vita män.

Vad är det som är förnedrande?

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Eftersom att kvinnor är värdelösa på att jobba så är det dödsdömt.

De kvinnor som inte kan jobba dör ut (de får inga män). Efter några generationer kan alla kvinnor jobba.

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
1. Förnedrande för mannen

2. Jag vill inte bli försörjd

3. Feminism och genetiskt kaos

1) Varför?

2) Okay. Ha så kul på jobbet.

3) Nej det gör att om du har en grupp där det finns typ 2 svaga män och 1 stark då kan kvinnorna avla på den starke mannen och fler kvinnor får bra avkomma.

Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Det är bättre att vara rik och kunna köpa sig eller skaffa sig vilken kvinna man vill.

1) Men du kommer aldrig att bli rik för att din kvinna kommer att spendera alla dina pengar.

2) Även om du var rik skulle du behöva konkurrera med andra rika män vilket driver upp priset på kvinnor.
Citera
2016-11-06, 21:27
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nja, fri sexualitet behöver inte vara lika med en massa ensamstående mödrar. Det skulle dock krävas bättre information för att undvika det.

Vad för information?
Citera
2016-11-06, 21:31
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Vad för information?

Typ, som att om du inte har ett jobb och en fast inkomst så tveka inte att göra abort om du skulle råka bli gravid.

Väldigt enkelt, inga barn= inga ensamma mammor.

Men har man ett jobb kan man försörja en man så att han stannar och ägnar sig åt det som män helst vill göra. Dricka cola och spela dataspel.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-11-06 kl. 21:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in