Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
1) Ett matriarkat funkar så här till exempel,
a) jag och 2 av mina vänner går ihop och delar på våra män, alltså varje kvinna får ha sex med 3 olika män och varje man får ha sex med 3 olika kvinnor.
b) Idealt bor man typ granne med varandra så att man kan byta partner varje kväll om man känner för det.
c) sen försörjer kvinnorna männen så att de kan typ hänga på gymmet hela dagarna så att de orkar ha mycket sex. Männen ska vara vänner med varandra det är viktigt.
2) Behöver män i det här scenariet äga saker? Behöver de anstränga sig för att få sex? Behöver de oroa sig över att det är deras avkomma? Om kvinnan försörjer dig kan du vara säker på att hon vill ha dina gener bro.
Okej... Men hur gynnar det männen när de i ett patriarkalt samhälle kan köpa till sig hur många kvinnor de vill ha utan att göra så? Och om du vill ha ett samhälle med mycket krig så behövs polygyni dessutom för att få en tillgång på många manliga krigare till nästa generation.
Hur ska nånting göras i samhället när männen hänger på gymmet hela dagarna? Det är de högsta spirituella värdena i livet? Kriga, knulla och hänga på gymmet?
Jag skiter väl i om hon vill ha mina gener. Jag kan få vilken kvinna jag vill, men jag skiter fortfarande i om hon vill ha mina gener. I ett patriarkalt samhälle så kan jag köpa mig vilken kvinna som helst och få det jag vill. I ett matriarkalt samhälle så måste jag dela ett luder med flera män.
Citat:
1) Ja kvinnor äger (ofta) allting men de försörjer mannen också.
2) Man bildar en "social grupp" med andra kvinnor och sen får alla inom gruppen ligga med varandra. Man har inte sex med folk utanför gruppen (generellt).
Vilket är feministiskt och förnedrande för männen. Det kan funka för töntar (som gulingarna i dokumentären), men inte för vanliga vita män.
Citat:
Jag förklarar bara hur det funkar.
Men varför erkänner du då inte bara att du är "skenkristen"? Den enda acceptabla formen av styrelseskick i Bibeln är ett hyper-patriarkalt samhälle.
De som praktiserade matriarkat, lät sina kvinnor få ha sex med alla olika raser och män, tempelprostitution, feminism, lät sina kvinnor få skilja sig, hade gudinnor, osv var de kanaaneeiska stammarna. Gud sa åt Israels tolv stammar att
utrota kanaanerna i Bibeln och att de
inte skulle följa i deras fotspår.
Du förespråkar alltså samma saker som den gudomen du säger dig tro på hatar.
Citat:
Om kvinnor gör 100% av jobben då kan du mobilisera 100% av männen i krig eller hur?
Eftersom att kvinnor är värdelösa på att jobba så är det dödsdömt.
Citat:
1) Ja oftast har kvinnan den formella makten över egendomen. Men det behöver inte vara så.
2) Du missar att kvinnan väljer att försörja dig.
3) Man går ihop kanske 3-4 kvinnor sen kan alla knulla alla inom gruppen.
1. Förnedrande för mannen
2. Jag vill inte bli försörjd
3. Feminism och genetiskt kaos
Citat:
I dunno. Det är bättre för män att slippa jobba + få obegränsat med sex eller hur?
Det är bättre att vara rik och kunna köpa sig eller skaffa sig vilken kvinna man vill.