2016-09-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Nu vet jag inte om du är dum eller bara tramsar, men Kindberg och Östersund säger explicit att de gör detta för "integrationen" i Sverige: http://www.ostersundsfk.se/2015/09/en-helg-for-integration-i-nalden/

Kan du lägga av med tramset nu?

Nu vet jag inte om du är dum eller tramsar, för artikeln du gick bananas över var en helt annan. Antar att jag förväntas ha råkoll på vad dom gör hela tiden? Faktum är ju att jag i stort sett inte bryr mig om Östersunds fotbollslag, bortsett från att jag hoppas att vi krossar dom. Det finns betydligt viktigare och roligare saker för mig att lägga tid på och tid är finit resurs.
Citera
2016-11-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Denna tråden skall kommas ihåg när allsvenskan 2016 summeras. Jag tror att ÖFK kan klara en kvalplats, mer än så blir det inte även om dom gjorde en bra halvlek mot ett lamt lag igår.

Och nu är Allsvenskan 2016 färdigspelad. De gjorde en hygglig säsong ändå. Åttondeplats var mer än vad de flesta förväntade sig, förutom Östersundssupportrarna själva som faktiskt trodde på övre halvan.
Citera
2016-11-06, 20:31
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Och nu är Allsvenskan 2016 färdigspelad. De gjorde en hygglig säsong ändå. Åttondeplats var mer än vad de flesta förväntade sig, förutom Östersundssupportrarna själva som faktiskt trodde på övre halvan.

Tja, åttonde plats är ju faktiskt övre halvan i en serie med sexton lag...

Åttondeplatsen som nykomling får ju anses vara fullt godkänt, lite mer än en hygglig säsong i min bok. Särskilt minns man utspelningen av Malmö i Malmö...
Citera
2016-11-06, 20:37
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Åttondeplatsen som nykomling får ju anses vara fullt godkänt, lite mer än en hygglig säsong i min bok. Särskilt minns man utspelningen av Malmö i Malmö...

Östersund har verkligen blandat och gett denna säsong. Att vinna borta mot Malmö och Örebro med 3-0 och 5-1 för att sedan torska hemma mot Gefle 2-4 borde inte vara möjligt.
Citera
2016-11-06, 20:55
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Dworek påstod inte heller att en åttondeplats inte innebär en placering på övre halvan.
Citera
2016-11-07, 13:21
Medlem
Hunden007s avatar
Gjorde det bra i mina ögon. Spelade även rolig fotboll och inte Defensiv som nykomlingar gjorde. Fattar inte hatet innan säsongen/under.

ni borde hata AFC Husby/Väsby/Solna/Eskinstuna eller va nu dom kommer heta.
Citera
2016-11-08, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Dom gjorde en fantastisk säsong, det är bara att krypa till korset. Nu lär dom dock tappa halva truppen till nästa säsong. Det svåra andra året kommer sluta med direktnedflyttning.
Citera
2016-11-08, 17:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Östersund har verkligen blandat och gett denna säsong. Att vinna borta mot Malmö och Örebro med 3-0 och 5-1 för att sedan torska hemma mot Gefle 2-4 borde inte vara möjligt.

Sista omgången känns ganska irrelevant att ta med i beräkningen för ett lag som inte har ett skit att spela för och redan gjort en enormt överprestation mot ett lag som ned näbbar och klor kämpar för sin existens.
Citera
2016-11-08, 18:32
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Sista omgången känns ganska irrelevant att ta med i beräkningen för ett lag som inte har ett skit att spela för och redan gjort en enormt överprestation mot ett lag som ned näbbar och klor kämpar för sin existens.

Att släppa in fyra mål hemma mot nästjumbon är, oavsett omständigheterna du nämner, en väldigt dålig prestation. Du kan väl försöka övertyga mig om annat, men det är nog döfött.
Citera
2016-11-08, 18:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Att släppa in fyra mål hemma mot nästjumbon är, oavsett omständigheterna du nämner, en väldigt dålig prestation. Du kan väl försöka övertyga mig om annat, men det är nog döfött.

Sant det. Men resultaten i den sista omgången nu var rätt störda här och var och känns som typ hälften av lagen hade checkat ut mentalt. Således lägger iallafall inte jag någon värdering i Östersunds genomklappning mot Gefle även om det givetvis inte är bra.

Men vi släppte ju in 5 mål mot Gefle så jag vet vilket världslag Gefle är.
Citera
2016-11-08, 19:18
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Matcherna mot Sundsvall kanske är mer intressanta att kika på isåfall:

Sundsvall - Östersund 5-0
Östersund - Sundsvall 4-0

Märkliga matcher där uppe i norr.
Citera
2016-11-08, 21:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Matcherna mot Sundsvall kanske är mer intressanta att kika på isåfall:

Sundsvall - Östersund 5-0
Östersund - Sundsvall 4-0

Märkliga matcher där uppe i norr.

Ja, det har man ju märkt med Östersund att det är lite svängdörrar åt båda hållen.
3-0 mot oss hemma och sedan vann vi med 2-0 hemma.

0-4 mot Norrköping i cupen, 3-0 vinst borta mot Malmö, 0-3 torsk borta mot Djurgården. Jävligt få uddamålssegrar för ÖFK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in