Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Östersund var en sportsligt sett bra nykomling. Nu minns jag inte det, men när såg vi senaste en nykomling (i meningen aldrig spelat allsvenskt innan) landa så högt i tabellen?
Sedan tror jag ju att laget nu kommer tappa många spelare och få ett betydligt tuffare andraår.
Det jag inte gillar med Östersund är förutom det rent personliga att det är för j-a dryg resa (oavsett färdmedel) dit är ju att man lekte hockey med lasershow (kul för folk med typ epilepsi att vara på den arenan...) mot bajen, att man har plast och sedan att man ville ha trean efter debaclet i Jönköping.
Att laget gjort ojämna resultat är inget konstigt, det gör ju dom flesta mittenlag under en säsong.
Hela diskussionen sker inom parentes så slappna av. Det är inte på riktigt för ingen bryr sig. Allsvenskan handlar om stockholmslagen, Blåvitt, MFF och Helsingborg.
Ja vi vill ha ett bra lag här och där i städer med befolkning och publik som kan fylla en nybyggd arena men ni är sandkorn i en öken. Ni är ingenting och kommer aldrig bli något i fotbollssverige.