2016-11-09, 08:15
Medlem
kostymnisses avatar
Östersund var en sportsligt sett bra nykomling. Nu minns jag inte det, men när såg vi senaste en nykomling (i meningen aldrig spelat allsvenskt innan) landa så högt i tabellen?

Sedan tror jag ju att laget nu kommer tappa många spelare och få ett betydligt tuffare andraår.

Det jag inte gillar med Östersund är förutom det rent personliga att det är för j-a dryg resa (oavsett färdmedel) dit är ju att man lekte hockey med lasershow (kul för folk med typ epilepsi att vara på den arenan...) mot bajen, att man har plast och sedan att man ville ha trean efter debaclet i Jönköping.

Att laget gjort ojämna resultat är inget konstigt, det gör ju dom flesta mittenlag under en säsong.
Citera
2016-11-10, 13:30
Medlem
Jag har följt svensk elitfotboll under många år.

Jag har blivit innerligen trött på: ”det cyniska sparka och spring”, ”dåliga planer som leder till ett uselt passningsspel”, ”långa bollar på Kenneth”, ”målvakter som tjongar iväg bollen och hoppas på det bästa”, ”avsaknaden av uppspelningsidé”, ”att sällan få se mer än tre passningar i följd”, ”att inte få se djupledspassningar”, ”att se fotbollsspelare som aldrig borde ha börjat spela fotboll”.

Och nu spelar ett lag i allsvenskan som spelar fotboll som fotboll ska spelas, man försöker hålla i bollen och rullar runt i laget och slår inte iväg en massa bollar på chans.

Östersund spelar den fotboll som jag har väntat på i 30 år för att se.

Så med detta sagt är Östersund FK det bästa som hänt allsvenskan på väldigt länge.
Citera
2016-11-10, 20:14
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoriman

Jag har blivit innerligen trött på: ”det cyniska sparka och spring”, ”dåliga planer som leder till ett uselt passningsspel”, ”långa bollar på Kenneth”, ”målvakter som tjongar iväg bollen och hoppas på det bästa”, ”avsaknaden av uppspelningsidé”, ”att sällan få se mer än tre passningar i följd”, ”att inte få se djupledspassningar”, ”att se fotbollsspelare som aldrig borde ha börjat spela fotboll”.

Och nu spelar ett lag i allsvenskan som spelar fotboll som fotboll ska spelas, man försöker hålla i bollen och rullar runt i laget och slår inte iväg en massa bollar på chans.

Så med detta sagt är Östersund FK det bästa som hänt allsvenskan på väldigt länge.
Nu vann ju IFK Norrköping SM-guld med en passningsorienterad fotboll förra året.
Citera
2016-11-10, 20:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Vilken jävla dynga du skriver. Då tittar du inte tillräckligt mycket på allsvenskan och har bestämt dig för att det är sådär.
Citera
2016-11-10, 23:12
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Östersund var en sportsligt sett bra nykomling. Nu minns jag inte det, men när såg vi senaste en nykomling (i meningen aldrig spelat allsvenskt innan) landa så högt i tabellen?

Sedan tror jag ju att laget nu kommer tappa många spelare och få ett betydligt tuffare andraår.

Det jag inte gillar med Östersund är förutom det rent personliga att det är för j-a dryg resa (oavsett färdmedel) dit är ju att man lekte hockey med lasershow (kul för folk med typ epilepsi att vara på den arenan...) mot bajen, att man har plast och sedan att man ville ha trean efter debaclet i Jönköping.

Att laget gjort ojämna resultat är inget konstigt, det gör ju dom flesta mittenlag under en säsong.
Hela diskussionen sker inom parentes så slappna av. Det är inte på riktigt för ingen bryr sig. Allsvenskan handlar om stockholmslagen, Blåvitt, MFF och Helsingborg.

Ja vi vill ha ett bra lag här och där i städer med befolkning och publik som kan fylla en nybyggd arena men ni är sandkorn i en öken. Ni är ingenting och kommer aldrig bli något i fotbollssverige.
Citera
2016-11-11, 06:36
Medlem
Keldons avatar
Citat:

Kalmar ff kom femma som nykomling 2004.

Djurgården kom 2a som nykomling 2001.

Är vad jag minns.
Citera
2016-11-11, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

Är vad jag minns.

djurgården bör väl dock inte direkt räknas sett till vad han efterfrågar iofs. senaste säsongen i allsvenskan vid det tillfället var 1999 (dvs en ettårig superettan-session)

annars har vi även AIK med en andraplats 2006
Citera
2016-11-11, 07:07
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
djurgården bör väl dock inte direkt räknas sett till vad han efterfrågar iofs. senaste säsongen i allsvenskan vid det tillfället var 1999 (dvs en ettårig superettan-session)

Heh jag läste lite slarvigt. Sorry.

Östers IF vann som nykomling och allsvensk debutant 1968.
Citera
2016-11-11, 08:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Hela diskussionen sker inom parentes så slappna av. Det är inte på riktigt för ingen bryr sig. Allsvenskan handlar om stockholmslagen, Blåvitt, MFF och Helsingborg.

Ja vi vill ha ett bra lag här och där i städer med befolkning och publik som kan fylla en nybyggd arena men ni är sandkorn i en öken. Ni är ingenting och kommer aldrig bli något i fotbollssverige.

Jag är hur avslappnad som helst. Det finns saker dom gjort bra vilket jag tog upp men mycket är uselt.

Citat:

Är vad jag minns.

Citat:
Ursprungligen postat av M.S

Citat:
Heh jag läste lite slarvigt. Sorry.

Östers IF vann som nykomling och allsvensk debutant 1968.

Det är i stil med Öster jag menar. Att lag som redan spelat i allsvenskan gör en stark comeback är jag fullt medveten om men det är inte samma sak.
Citera
2016-11-11, 09:00
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Det är i stil med Öster jag menar.
Att göra det Öster gjorde var nog svårt och mycket ovanligt redan förr. Numera är det i princip omöjligt utan en oligark skulle jag gissa. 1968 var även den jämnaste allsvenskan någonsin alla de fyra lagen med mest poäng uppnådde endast 27 poäng och öster vann med ett måls målskillnad.
Citera
2016-11-11, 09:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Att göra det Öster gjorde var nog svårt och mycket ovanligt redan förr. Numera är det i princip omöjligt utan en oligark skulle jag gissa. 1968 var även den jämnaste allsvenskan någonsin alla de fyra lagen med mest poäng uppnådde endast 27 poäng och öster vann med ett måls målskillnad.

Sanslöst svårt ja, det kräver ju att laget i princip är av allsvensk mästarklass redan i superettan.
Dock blir det intressant att se om vi får se något helt nytt allsvenskt lag göra om en ÖFK-placering på länge.
Citera
2016-11-11, 15:13
Medlem
Citat:

Du har blivit en fotbollscyniker med åren, det händer dom bästa. Glädjen kommer tillbaka när du går och ser en bra match och när publikfrieriet sätter igång. Ta en öl så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in