Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det har i alla tider gått helfint att ändra runt i kvinnlig sexualitet, än har den funnits och varit "omättbar" och direkt farlig för män, än har den inte funnits alls, än har den varit "fin" och än har den varit "äcklig" etc etc.
Så varför skulle plötsligt inte manlig sexualitet kunna styras socialt, på det sätt man alltid styrt, eller försökt styra kvinnlig dito?
Ifall det ens är möjligt rent teoretiskt att styra manlig sexualitet, vad fan gör ni just nu för att vinna den fighten?
Ifall det här var en boxningsmatch så hade ni blivit knockade i första rounden av porrbranschen och underhållningsbranschen.
Jag har med stor möda försökt hålla mig borta från porr själv, då jag tycker att den gör oss mindre manliga och latare. Men, herregud; dessa är bara intresserade i vad män vill ha, inte vad män "skulle kunna vilja" ha.
Ni kan inte vinna den fighten, så det är bara att ge upp. Problemet är att ni inte ens gjort ett ärligt försök att styra manlig sexualitet socialt, ni bara klagar över porr utan att veta de underliggande mekanismer som gör det oemotståndligt för män.
Ni klagar på objektifiering samtidigt som det exploderar i kraft.
Citat:
Jag tycker heller inte att objektifiering av andra människor/ grupper av människor har ett skit att göra med sexualitet i egentlig mening. Bara för att jag ex. sexuellt åtrår en man så behöver jag inte alls därmed förvandla honom till ett viljelöst "ting" som jag därför ska ha all rätt manövrera med hur jag behagar.
Objektifiering som grundfenomen har med makt att göra.
Nej, objektifiering har inget med makt att göra. Homosexuella objektifierar varandra än mer än heterosexuella av egen erfarenhet, har inget med makt att göra- har att göra med manlig sexualitet som är visuell till sin natur.
Citat:
Världen har ett problem i hur vi idag har utformat manlig sexualitet i ett socialt sammanhang.
Och det ligger just här.
1) Manlig sexualitets överordning av kvinnlig dito, vår värld snurrar runt mäns sexualitet och behov kring den och nästan inte alls kring kvinnors (male gaze), så till den grad så att kvinnor själva, som du iakttagit, men missförstått, också ser sig själva med denna blick.
2) Synen på sexualitet i sig som något negativt, skamligt etc. Och förskjutningen av ansvaret och skambeläggandet från gruppen män till kvinnor. I stora delar av världen så är mäns sexualitet och sexuella agerande kvinnors ansvar. När män agerar fel sexuellt…ex. våldtar, så är detta kvinnans fel och ansvar. Vilket i sin orimlighet faktiskt ofta är helt sjukt. I detta ligger också en mycket märklig syn på manlig sexualitet som en ostoppbar naturkraft….män klarar tydligen inte av att kontrollera sig, rätt nedvärderande synsätt på män och deras mentala kapaciteter, men ses på som "normalt"
Och också rätt märkligt med tanke på allt annat tjaffsande kring just män överlägsna logiska förmågor ex. men just när det kommer till kuken, så funkar tydligen inte detta.
Men det bara SKA funka för kvinnor, annars är de ju "horor".
3) Sex som "straffmetod" också sjuk kulturell sammankoppling mellan sex och då oftast mäns våld och aggressivitet som man borde gräva i varför och hur.
Är det en försvarsmetod? jag ville ha sex med henne alltså hittade jag på något "regel" hon bryter mot så jag kan ta för mig utan att anklagas.
Är det ett behöv av att utöva makt som manifesteras via sexuell kränkning?
Är det en evolutionär reprdouktionsmetod för "misslyckade" hannar?
Är manlig sexualitet helt enkelt socialt elelr biologiskt kopplat till våldsdominans?
etc…
1)Skitsnack. Allt från pop till Justin Bieber och pojkband, till alla romantiska filmer som någonsin gjorts, till sopoperor och tonårsserier cirkulerar helt kring kvinnors sexuella behov. Helt ologiskt ifall marknaden bara skulle anpassa sig efter en konsumentgrupp, när kvinnor är lika stor konsumentgrupp med egna behov. Du förstår dig inte på marknaden heltenkelt. Sedan så är kvinnors tävlan om att vara mest färggranna fågeln därute större än bara "male gaze", hela modebranschen skapar kvinnors besatthet i sin egen utseende. Modebranschen styrs av homosexuella män, och styrs av kvinnors besatthet i varandras utseende (hur ofta kommenteras inte det socialt bland kvinnor?).
2)Det som sker i islamistiska länder får stå för dem. Nu talar jag om moderna fenomen och hur man minskar sexualisering bland barn, jag talar inte om vuxna kvinnor.
När det kommer till kuken så tappar män definitivt logiken, ingen kan fan sitta och fokusera på något när man har stånd. Jag vill bara vara ärlig om manlig sexualitet, naturen har gjort oss sådan då genetiken bara vill överleva kroppen och sex kostar så lite för män (som inte blir gravida), därmed kan de ha sex hela tiden utan att betala för det på något sätt. Att minska sexualiseringen i samhället har faktiskt varit en väsentlig del av alla civilisationsprocess.
3)Du svamlar nu osammanhängande om både ena och andra. Jag talar om den mycket enkla sexuella kraften som får pojkar att inte tänka på annat än sex. Jag talar inte om män som tar för sig det som de vill ha med våld, kan vi diskutera en sak i taget? Herregud, vad du går in i allt möjligt. Ska vi snart tala om vad vikingar gjorde i deras räder och harems i Turkiet? Vafan?
Citat:
Perosnligen är jag övertygad om att det går att ändra de sociala koderna för sexualitet, mäns och kvinnors och i sig och komma ut i en framtid med en sundare synsätt kring dessa saker.
Och nej mäns sexualitet är inget undantag från dessa sociala systems påverkan.
En man kan göra som han vill, men han kan inte vilja vad han vill. Mäns sexualitet kommer bli mer och mer virtuell till naturen, då den kommer grävas under ytan. Samhällets lustinflation (med lättklädda kvinnor, adds, popstjärnor, till och med lättklädda småflickor) kommer fortsätta att öka, men folk kommer ha mindre sex pågrund av att relationen mellan könen kommer försämras allt mer och fler missförstånd kommer inträffa då distansen mellan ideal och verklighet fortsätter växa.
Det är vad som kommer ske, oavsett vad du är övertygad om. Problemet är att du tror att du kan ändra sociala koder genom att MORALISERA, vilket är det absolut löjligaste iden någonsin. Du kan endast skapa sexuell begär genom att förföra.
Lust är omoralisk till själva naturen. Du har ingen aning om hur du kan förföra 15-åriga pojkar, men porrmogulerna vet. Du kommer förlora.