Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Urringning, kort kjol och så vidare är ju sådant vi alla killar älskade att titta på i högstadiet, men jag kan försäkra att det inte betydde goda skolresultat. Tror inte heller att tjejer som gick runt och tävlade i att vara sexobjekt hade bästa betygen.
Ja, fast det betyder ju inte att tjejerna klädde upp sig för din skull, även om du gärna vill drömma. Dina betyg förklaras med all sannolikhet av din bristande intelligens och inte hur tjejerna i din skola klädde sig, för det finns som sagt inga vetenskapliga indikationer på att skoluniformer skulle förbättra någons studieresultat.
Citat:
En bättre wiki definition där olika åsikter kommer till tals:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_objectification
"Självobjektifiering", medan det är omdebatterat, existerar definitivt som ett psykologiskt begrepp. Fast det handlar inte om hur man klär sig, utan om hur man ser på den egna personen. Det är precis lika möjligt för unga tjejer att självobjektifieras i en skoluniform som i sina vardagskläder.
Citat:
Återigen försöker jag ge konstruktiv handling för att stoppa objektifieringen som sker från ung ålder, som jag anser vara deterministisk utfall från sexuella revolutionens frihet.
Nej, du är bara en i raden av män som försöker diktera hur kvinnor ska klä sig. Du kan inte stoppa objektifiering - du har ju inte ens förstått vad det är för något.
Citat:
Att åtminstone låta tjejer vara barn längre tid genom att sätta regler så att de inte håller på att tävla om den manliga blicken vore ju mycket konstruktivt, feminister borde väl tycka att det är ok, eller? Vill ni bara babbla på om hur hemska killarna är som vanligt?
Ja, eftersom lösningen på problemet inte är att förbjuda kvinnor från att klä sig som de vill, utan att få männen att betrakta dem som någonting annat än sexobjekt. För nej, objektifieringen försvinner inte för att alla måste klä sig likadant.