2016-11-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Varje dag innan du går ut, så ser du till att du ser hyggligt knullbar ut. Du kan kalla det för vad du vill, men om du är ärlig mot dig själv, så bottnar det du gör i precis det.

Problemet du har är att du inte kan välja vilka som tittar och vilka du helst sett lät bli.

nej 10 åringar tänker inte så….äldre över 80 tänker nog absolut inte så.
Och vet du kvinna eller man på väg till jobbet, svettig och stressad som fan, med ungar att lämna på dagis, fullspäckat schema och nyknullade har nog inte en endaste tanke i skallen att hen ska se "knullbar" ut. Så sorry prata för dig själv.
Citera
2016-11-06, 11:55
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Var lite försiktig med "vi". Du kanske identifierar dig med fotomodeller, och säker många andra. Men jag, och mina bekanta, blir bara irriterade på den typen av reklam.

Vad är det för intressant med att se hur tröjan sitter på en atlet, när man själv har en kontorskropp? Och vi är för gamla för att tro att man kommer att se så muskulös ut om man bara köper den rätta tröjan.
Well, tror du undermedvetet hellre vill att tröjan ska sitta på en med atletkropp än på en tjockis med gäddhäng och celluieter. Går du in på Nelly.com vill du inte mötas av modeller från 'murica.
Citera
2016-11-06, 11:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det kan inte vara så då att dessa kvinnor gillar musiken som dessa artister producerar? Och går på deras konserer för att njuta av den och inte för att spana in deras rumpor? Kan det verkligen vara så enkelt?

Det blir svårt att tro på det för den som sett delar av en Miley Cyrus konsert.

De försöker vägledas genom förebilder hur man blir en cool bitch som tidigare nämnts, en cool bitch måste anspela på hennes sexuella värde, för annars är hon inte en cool bitch utan bara en tragisk bitch.
Citera
2016-11-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej 10 åringar tänker inte så….äldre över 80 tänker nog absolut inte så.
Och vet du kvinna eller man på väg till jobbet, svettig och stressad som fan, med ungar att lämna på dagis, fullspäckat schema och nyknullade har nog inte en endaste tanke i skallen att hen ska se "knullbar" ut. Så sorry prata för dig själv.

Men alla dom andra då?
Citera
2016-11-06, 12:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Vad anser feminister om klädkod i skolan:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16901011.ab

Engelska skolan verkar stenhårt kring det, mycket bra tycker jag då vi inte vill ha en miljö där tjejer bara går runt och tävlar om att objektifieras, och killar slutar koncentrera sig på sina arbetsuppgifter.

Jag vet att somliga kommer hoppa in och jämföra med islamister som får deras kvinnor att se ut som spöken, men inom allt behövs balans. Sex hör inte hemma i skolan, och kan förklara till stora delar våra fallande betyg i Västvärlden.

Mår alltid lite illa av att leka konservativ, men i det här fallet är jag 100% för att tjejer inte börjar tävla i att objektifiera sig i för tidig ålder. Det är också 50% av svenska folket ifall man ska tro på undersökningen i aftonbladet. Är feminister också för att avsexualisera skolan med klädkod?
Citera
2016-11-06, 12:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Engelska skolan verkar stenhårt kring det, mycket bra tycker jag då vi inte vill ha en miljö där tjejer bara går runt och tävlar om att objektifieras, och killar slutar koncentrera sig på sina arbetsuppgifter.

Jag vet att somliga kommer hoppa in och jämföra med islamister som får deras kvinnor att se ut som spöken, men inom allt behövs balans. Sex hör inte hemma i skolan, och kan förklara till stora delar våra fallande betyg i Västvärlden.

Mår alltid lite illa av att leka konservativ, men i det här fallet är jag 100% för att tjejer inte börjar tävla i att objektifiera sig i för tidig ålder. Det är också 50% av svenska folket ifall man ska tro på undersökningen i aftonbladet. Är feminister också för att avsexualisera skolan med klädkod?

1) Jag gick i en skola med klädkod och det är bullshit.

2) Det bidrar till att de flesta tjejer är oskulder när de går ut gymnasiet.

3) Om sex inte hör hemma i skolan varför ha gemensam undervisning?
Citera
2016-11-06, 12:34
Medlem
Citat:

Det känns väl som något friskolor kan få syssla med om de vill, men knappast särskilt lyckat att genomdriva på politisk väg i ett land som har noll tradition av det sedan tidigare. Aftonbladets webbenkäter är nog inget bra opinionsmått. Medan slagord om jämlikhet och skolanda klingar bra så finns det inga som helt indikationer på att uniformer skulle öka elevers välmående eller prestationer.

Och nej, att tjejer skulle "objektifiera sig själva" bara för att de tar på sig en kort kjol till skolan är bara ett antiintellektuellt påhitt. Som sagt, skaffa er grundläggande begreppsförståelse innan ni ger er på att försöka diskutera sådant här.
Citera
2016-11-06, 12:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det känns väl som något friskolor kan få syssla med om de vill, men knappast särskilt lyckat att genomdriva på politisk väg i ett land som har noll tradition av det sedan tidigare. Aftonbladets webbenkäter är nog inget bra opinionsmått. Medan slagord om jämlikhet och skolanda klingar bra så finns det inga som helt indikationer på att uniformer skulle öka elevers välmående eller prestationer.

Och nej, att tjejer skulle "objektifiera sig själva" bara för att de tar på sig en kort kjol till skolan är bara ett antiintellektuellt påhitt. Som sagt, skaffa er grundläggande begreppsförståelse innan ni ger er på att försöka diskutera sådant här.

Urringning, kort kjol och så vidare är ju sådant vi alla killar älskade att titta på i högstadiet, men jag kan försäkra att det inte betydde goda skolresultat. Tror inte heller att tjejer som gick runt och tävlade i att vara sexobjekt hade bästa betygen. Du måste vara tokig ifall du tror att det här är en bra miljö att lära sig för hormonpumpande pojkar eller flickor:

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/p480x480/12717105_962086077201373_1252434389_n.jpg?ig_cache _key=MTE4OTEyMTc1NDI5MjIzMTUyNg%3D%3D.2

En bättre wiki definition där olika åsikter kommer till tals:

https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_objectification

Citat:
The concept of sexual objectification and, in particular, the objectification of women, is an important idea in feminist theory and psychological theories derived from feminism. Many feminists regard sexual objectification as deplorable and as playing an important role in gender inequality. However, some social commentators argue that some modern women objectify themselves as an expression of their empowerment.

Återigen försöker jag ge konstruktiv handling för att stoppa objektifieringen som sker från ung ålder, som jag anser vara deterministisk utfall från sexuella revolutionens frihet.

Att åtminstone låta tjejer vara barn längre tid genom att sätta regler så att de inte håller på att tävla om den manliga blicken vore ju mycket konstruktivt, feminister borde väl tycka att det är ok, eller? Vill ni bara babbla på om hur hemska killarna är som vanligt?

Så förändras inget alls (ifall ni inte sätter igång Solanas planer om att utrota manliga släktet snart). Tänk nu på att klädkod ska gälla både killar och tjejer, så att ingen jämställdist går och känner sig kränkt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-11-06 kl. 12:54.
Citera
2016-11-06, 12:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag gick i en skola med klädkod och det är bullshit.

2) Det bidrar till att de flesta tjejer är oskulder när de går ut gymnasiet.

3) Om sex inte hör hemma i skolan varför ha gemensam undervisning?

Sex hör inte hemma i skolan, men jag ska inte argumentera mot dig Babianen. Jag vet att du sätter sex som den högsta meningen med livet, varje person ser livet från sin egen vinkel.

Ifall du vill att barn ska lära sig att ha sex i skolan så kan vi fortsätta ha det som vi har- ifall du vill att barn ska lära sig allt annat än sex, då måste förändring ske.
Citera
2016-11-06, 12:54
Medlem
Citat:
Urringning, kort kjol och så vidare är ju sådant vi alla killar älskade att titta på i högstadiet, men jag kan försäkra att det inte betydde goda skolresultat. Tror inte heller att tjejer som gick runt och tävlade i att vara sexobjekt hade bästa betygen.

Återigen försöker jag ge konstruktiv handling för att stoppa objektifieringen som sker från ung ålder, som jag anser vara deterministisk utfall från sexuella revolutionens frihet.

Att åtminstone låta tjejer vara barn längre tid genom att sätta regler så att de inte håller på att tävla om den manliga blicken vore ju mycket konstruktivt, feminister borde väl tycka att det är ok, eller? Vill ni bara babbla på om hur hemska killarna är som vanligt?

Så förändras inget alls (ifall ni inte sätter igång Solanas planer om att utrota manliga släktet snart). Tänk nu på att klädkod ska gälla både killar och tjejer, så att ingen jämställdist går och känner sig kränkt.

jag ser logiska problem med åsikten att folk skulle knalla runt och "objektifiera sig själva".
Liksom inte görbart och motsäger sig självt direkt.
Objekt kan inte agera/ "göra något själv" utan objektifiering ligger enbart i hjärnan på den som just objektifierar och ingen annanstans.

Tjejer som tar på sig kort kjol eller uringat i skolan, eller ex. burkor gör detta säkerligen för "tillhörighet" till grupp hon, eller andra, vill att hon ska tillhöra.
Och inget annat.

Mode för unga tjejer idag ser ut som den gör….(och detta av anledningar) mode för unga killar ser också ut som den gör (också det av anledningar).
Citera
2016-11-06, 12:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag ser logiska problem med åsikten att folk skulle knalla runt och "objektifiera sig själva".
Liksom inte görbart och motsäger sig självt direkt.
Objekt kan inte agera/ "göra något själv" utan objektifiering ligger enbart i hjärnan på den som just objektifierar och ingen annanstans.

Tjejer som tar på sig kort kjol eller uringat i skolan, eller ex. burkor gör detta säkerligen för "tillhörighet" till grupp hon, eller andra, vill att hon ska tillhöra.
Och inget annat.

Mode för unga tjejer idag ser ut som den gör….(och detta av anledningar) mode för unga killar ser också ut som den gör (också det av anledningar).

Vad du än tycker om objektifiering av kvinnor, så är manlig sexualitet vad som den är! Du kan göra kvinnlig sexualitet till något oskyldigt fåraktigt följer mode som söker att framhäva kurvor genom tajt klädsel, nakna ben, halva brösten och naken midja (vilket inte manlig mode gör, då det inte tänder tjejer), men det finns fakta att mode till kvinnor söker få fram just det som får män att tappa hakan (ingen personlighet krävs av kvinnan). Förstår du vad det innebär för hormonpumpande unga pojkar?

Vi kan leka med ord hur mycket som helst, men det här är ingen bra miljö för varesig pojkar eller flickor att lära sig saker:

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/p480x480/12717105_962086077201373_1252434389_n.jpg?ig_cache _key=MTE4OTEyMTc1NDI5MjIzMTUyNg%3D%3D.2

Allt som någonsin kommer ske är att deterministiskt kommer objektifiering fortsätta explodera i kraft, det finns inget som kan stoppa sexualiseringen av samhället. Jag kan inte ens få feminister att acceptera att stoppa det i barnålder, vilket visar att ingenting kan stoppa det.

Återigen så visar det sig att feminister bara vill babbla om problem, ni har ingen aning om vad ni vill göra för att stoppa problem, eller hur?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-11-06 kl. 13:01.
Citera
2016-11-06, 13:03
Medlem
Citat:
Urringning, kort kjol och så vidare är ju sådant vi alla killar älskade att titta på i högstadiet, men jag kan försäkra att det inte betydde goda skolresultat. Tror inte heller att tjejer som gick runt och tävlade i att vara sexobjekt hade bästa betygen.
Ja, fast det betyder ju inte att tjejerna klädde upp sig för din skull, även om du gärna vill drömma. Dina betyg förklaras med all sannolikhet av din bristande intelligens och inte hur tjejerna i din skola klädde sig, för det finns som sagt inga vetenskapliga indikationer på att skoluniformer skulle förbättra någons studieresultat.

Citat:

"Självobjektifiering", medan det är omdebatterat, existerar definitivt som ett psykologiskt begrepp. Fast det handlar inte om hur man klär sig, utan om hur man ser på den egna personen. Det är precis lika möjligt för unga tjejer att självobjektifieras i en skoluniform som i sina vardagskläder.

Citat:
Nej, du är bara en i raden av män som försöker diktera hur kvinnor ska klä sig. Du kan inte stoppa objektifiering - du har ju inte ens förstått vad det är för något.

Citat:
Ja, eftersom lösningen på problemet inte är att förbjuda kvinnor från att klä sig som de vill, utan att få männen att betrakta dem som någonting annat än sexobjekt. För nej, objektifieringen försvinner inte för att alla måste klä sig likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in