Citat:
Ursprungligen postat av
Lee Sterling
Det var inte meningen att låta så hård som det kanske kom ut Men det jag menar är att jag har själv suttit i liknande situation och självmedicinerat mig till hjärtstopp ett antal gånger. Av misstag dock det var inte min mening att dö, för mycket heroin och benso och slutade andas.
Det finns ett ljus i mörkret, det gäller att erkänna för sig själv att man klarar inte av det här på egen hand. Och att man är beroende. Sen får man jobba på att bli bättre och på vägen kommer det bli bättre och bättre.
Lycka till
Ingen fara, det är sätt som du uttryckte dig på som kan få "poletten att trilla ned". Jag valde ju att skriva på Flashback och inte familjeliv

Misstänkte även att du visste vad du snackade om från egna erfarenheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Randomuser123
Starkt att du kan ta till dig! Jag hade förmodligen inte kunnat göra det och blivit förbannad istället.
Något som fungerat bra för mig är att göra AA's 12 steg tillsammans med en sponsor.
Jag finns på PM.
Ta hand om dig!
Tack för de uppmuntrande orden. Jag har varit så inne i mitt "fuck it" tänk i flera år så jag har bara ljugit mig ut från bas/sjukhus etc tidigare efter överdoser. Har frågat personalen om jag är där under tvång och när de sa nej så slet jag av de grejerna som satt på kroppen för att hålla koll på hjärtat etc och ringde gambianen direkt..
Som det ser ut nu så ska jag vidare här ifrån till behandlingshem och/eller in i subprogramet. Det sistnämnda vill jag helst undvika men hellre vara torsk på laglig sub än att hålla på att dö ett par gånger per år..
Vill tillägga att jag var i något maniskt tillstånd när jag startade tråden och hela förra veckan. Kunde inte sluta tänka men kunde inte heller tänka, om ni förstår hur jag menar. Totalt kaos, det som gjorde att jag ville ge upp. Blandar fortfarande ihop dagar, personalen här på sjukhuset också..
Kanske slänger iväg ett PM till dig som skrev att jag fick det.^
För första gången är jag motiverad,
på riktigt, att förändra min livsstil.
Sorry om jag skriver virrigt.