2016-11-02, 15:54
Medlem
Som rubriken lyder. Jag fick 50st 5mg stess utskrivet igår och jag åt upp dem alla på typ 2 timmar, samt en del imovane. Jag gjorde inget dumt eller så men jag ringde folk, planerade saker och massa skit jag har ångest för. Har en del diagnoser som innefattar ångestproblematik.

Jag vill bara få försvinna från verkligheten ett tag, jag har noozinan (stavning) 25mg hemma. Hur många ska jag ta för att få somna nu och sova hela dagen samt natten. Jag har bra weed hemma också, ingen annan substans.

Snälla hjälp mig, jag orkar inte sitta med den här ångesten. Stimulerar min beroendepersonlighet med att spela poker för att hålla den värsta ångesten borta. Har också käkat åtta imovane samt 4st stess 5mg och rökt lite weed under dagen.

Jag behöver hjälp!

(La denna i medicinforumet men den blev låst och jag blev hänvisad hit)
Citera
2016-11-02, 16:03
Medlem
Har själv aldrig testat Nozanin, men jag tror den kommer däcka dig. Börja med 1 tablett och fyll på om det inte hjälper.
Citera
2016-11-02, 16:15
Medlem
uh-huhs avatar
Ta med vatten gå ut o motionera gå,jogga,spring,gör lite utav varje.Minst en timme
När du kommer hem så äter du ordentligt
Sen slänger du i dig MAX 3 stycken annars bli man typ speedad

jag lovar dig att detta kommer få dig må så mycket bättre
Skriv inte senare att du gjorde de men de funkade inte när du egentligen bara suttit på din feta röv o gnällt.
Citera
2016-11-02, 16:35
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2016-11-02, 17:37
Medlem
Ska tillägg att jag nu ska få lyrica, två paket. Testar den innan nozin..

Ingen med tips/inputs/erfarenhet?
Citera
2016-11-02, 18:17
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarrn

Testa att gå ut och spring en tur och drick lite vatten, skönare för ångesten.. Sen drar ju i dig 5 ml theralen och några lyrica, kanske nån imovane också så borde du nicka till
Citera
2016-11-02, 19:00
Medlem
Tack för alla tips. Jag stod ut på något sätt, tror att immisarna och de 4 stessen jag tog vid kl 13 gjorde lite av jobbet, trotts den höga toleransen.

Drog i mig en karta 75or på väg hem från apoteken (folk på bussen kollade på miig ) och hoppas att det blir bättre.

Det är med motion vet jag är viktigt. Jag som ofta drabbas av panikångestattacker är dock orolig för pulshöjande träning. När jag börjar känna någon panik i kroppen så ökar pulsen, desto högre puls jag får desto starkare blir paniken och ju starkare paniken blir desto mer höjs pulsen.. Så det är en ond cirkel. Jag försöker vara ute och promenera ca en timme nästan varje dag dock.

Nåon som kan besvara frågan över?
Citera
2016-11-02, 19:05
Medlem
swe-vendors avatar
Citat:

Ännu mera piller?
I din sits skulle jag inte sitta o spela poker. Ring någon god vän, berätta hur du mår. Ärligt exakt hur du mår.. !
Ta en promenad, synd det hunnit bli mörkt för dagsljuset ökar ju välmåendet.
Ta en varm dusch/bad, bädda rent i mjuka mysiga sängkläder.
Om du måste ta Lyrica ta då inte 2 paket bara för att du har. Trots din monstertolerans ta enligt dosering. Två Nozinan. Natti natti hoppas jag.
Var INTE uppe när du tagit dina piller för då lär du inte somna!
Hoppas det går bra!
Citera
2016-11-02, 19:15
Medlem
swe-vendors avatar
Citat:

Det är med motion vet jag är viktigt. Jag som ofta drabbas av panikångestattacker är dock orolig för pulshöjande träning. När jag börjar känna någon panik i kroppen så ökar pulsen, desto högre puls jag får desto starkare blir paniken och ju starkare paniken blir desto mer höjs pulsen.. Så det är en ond cirkel. Jag försöker vara ute och promenera ca en timme nästan varje dag dock.

Nåon som kan besvara frågan över?
Bra där! Ännu ett tips då.
Bor du nära någon sjö, hav eller vatten.
När jag hade mina värsta perioder promenerade jag varvat med jogging varje dag. Dagtid för ljuset.
Bor nära en sjö där jag ofta satt mig ner och bara djupandades. Andades in 6 sekunder håll andan typ 3 sekunder. Andas luuuugnt ut 6-7 sekunder. Kunde sitta så länge och jag lovar pulsen går ner och du blir lugnare.
Att vara livrädd för paniken gör att du kan må ännu sämre och hyperventilera det mår du inte bättre av.
Prova mitt tips iallafall..
Citera
2016-11-02, 19:53
Medlem
Tusen för alla seriösa tips och för att ingen kände något behov av att berätta för mig att det är dumt att ta typ 50 stess på samma gång :P

Ångesten är otrolig nu. Jag orkar inte göra något, jag bara spelar poker. Åkte taxi till apoteket (tar 15 min att gå dit) för att jag inte kunde förmå mig att gå dit.. Har käkat två kartor lyrica nu, vet att det är dumt men ni som själva har upplevt kraftig ångest vet hur pass jobbigt det är, för hela kroppen. Det tär något så fruktansvärt.. Svårt att förklara hur det faktiskt kan kännas för nån som inte har varit md om det.

Jag brukar vara ute och gå (vid en jättefin sjö ) på dagarna. Just idag när jag skapade tråden hade jag en fruktansvärd ångest och jag hade börjat trycka en sax mot min kropp innan min tjej kom....

Verkligen, tack för alla tips och era omtankar!

Om någon vet hur man ska hantera pulsträning när man har "lätt" att få på.attacker så berätta gärna!
Citera
2016-11-02, 20:18
Medlem
Citat:

Om någon vet hur man ska hantera pulsträning när man har "lätt" att få på.attacker så berätta gärna!

Jag får också panikattacker men inte vid träning. Nästan tvärt om att jag kan bryta "början till panik" genom att träna.
Jag antar att du blir orolig av att känna ditt hjärta slå hårt och förknippar det md paniken och därmed startar panik attacken. Man ska inte bry sig om det, försöka att bara köra på.
Viktigt att hålla styr på andningen - hellre andas för lite än för mkt, håll andan ett tag om det behövs.

hoppas din ångest lättar snart. vet hur det kan va
Citera
2016-11-02, 20:29
Medlem
swe-vendors avatar
Åh vad skönt att höra att du har sällskap iallafall. För då har jag ytterligare ett tips och det är massage. Oftast är det väl kanske killen som masserar tjejen men om hon vet vilka fruktansvärda ångestattacker du tampas med kan ganska hård massage hjälpa. Ibland riktigt hårt. Min sambo brukade massera mig i hårbotten och riktigt hårt i nacken och axlarna. Lös massage var obehagligt för mig så han fick ta i.
Kanske värt att prova.
Och så glöm inte djupandas vid sjön imorgon.
Hoppas några av mina råd hjälper dig nu.
Sov gott!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in