Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
I detta fall är det sant att min länk inte är bra. Jag erkänner. Men att ni skulle erkänna någonting fel i era idéer är omöjligt. Jag hyllar inte Clinton som någon Jesus. Jag hyllar ingen på det viset. Vilket ni gör med Trump.
Det är någonting sjukligt hos Trumps supportrar. Det liknar en sekt. Ni verkar förblindade.

Såg du hur redo Trump var att hoppa in i gröten och slå ihjäl attentatsmannen? Sådant mod ser man inte varje dag. Därför är Trump rätt man för jobbet, han viker inte ner sig.

Vi såg ju hur Clinton frös till is när någon ropade hej på hennes rally. Sedan så vet vi att Clinton viker ner sig så fort någon vinkar till henne med en dollar-sedel.
2016-11-06, 11:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
I detta fall är det sant att min länk inte är bra. Jag erkänner. Men att ni skulle erkänna någonting fel i era idéer är omöjligt. Jag hyllar inte Clinton som någon Jesus. Jag hyllar ingen på det viset. Vilket ni gör med Trump.
Det är någonting sjukligt hos Trumps supportrar. Det liknar en sekt. Ni verkar förblindade.
Jag kan på rak arm erkänna att jag mådde lite dåligt när Trump försvarade water boarding, men samtidigt har jag svårt att jämställa det med tortyr. Det leder inte till några skador, endast kortvarigt obehag. Jag har svårt att se att Trump kommer återupprepa de oerhörda övergrepp som begicks och begås under Bush och Obama.

Jag kan också säga att Trump ofta sagt underliga saker i stil med att kvinnor som begår abort ska bestraffas, men det kanske inte är så otroligt när man tänker på det. Straffet kan handla om böter, eller varför inte samhällstjänst där de får arbeta på en förskola?

Det sista skriver jag under på. Vi är HELT GAAAAAAAAAAALNA!!! Precis som EMPEROR TRUMP. Helt gaaaaalna är vi.
2016-11-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
För en person som alltid flytt från faror är sant mod ofta svårt att känna igen. Din verklighetsuppfattning avslöjar din syltrygg.

Trump är så störtskön när han står och blickar ut över folkmassan, sökandes efter boven som tagit med sig vapen till HANS rally, hotande HANS efterföljare. Det är inget som övermänniskan Trump tänker tåla.

Nej Japhy. Du avslöjar ingen syltrygg men däremot erkänner du att du röstar på übermenschen. Är det för att trycka ner untermenschen? Varför annars delar du upp människor i übermenschen vs untermenschen?
2016-11-06, 11:26
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

I USA är hans väljare arga och besvikna. Antar att det gäller för er med. Trump kommer med löften ni anser att Sverige borde ha kommit med, antar jag.
Bygga en mur mot det otäcka. Sänka skatter. Kasta ut muslimer. Straffa de som parasiterar på systemet.
Vi mot dom. Trumps retorik.
Det är misslyckade individer som är skitskraja för Clinton som är tuff mot nazister, antidemokrater och således Rysslands fiende. De ser Trump som deras fascistiska hopp. Trump tror de ska vara den som hjälper Putin Den flipp-floppande Trump behlver bara en liten ursäkt att ogilla Trump och den skulle han fått ganska omgående.
2016-11-06, 11:27
Medlem
Citat:

De gör det för de är på riktigt för korkade för att förstå bättre. Vinner Trump då har idioterna tagit över systemet. Och hur det kommer att sluta vet ingen.
2016-11-06, 11:28
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Jag kan på rak arm erkänna att jag mådde lite dåligt när Trump försvarade water boarding, men samtidigt har jag svårt att jämställa det med tortyr. Det leder inte till några skador, endast kortvarigt obehag. Jag har svårt att se att Trump kommer återupprepa de oerhörda övergrepp som begicks och begås under Bush och Obama.

Jag kan också säga att Trump ofta sagt underliga saker i stil med att kvinnor som begår abort ska bestraffas, men det kanske inte är så otroligt när man tänker på det. Straffet kan handla om böter, eller varför inte samhällstjänst där de får arbeta på en förskola?

Det sista skriver jag under på. Vi är HELT GAAAAAAAAAAALNA!!! Precis som EMPEROR TRUMP. Helt gaaaaalna är vi.
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Såg du hur redo Trump var att hoppa in i gröten och slå ihjäl attentatsmannen? Sådant mod ser man inte varje dag. Därför är Trump rätt man för jobbet, han viker inte ner sig.

Vi såg ju hur Clinton frös till is när någon ropade hej på hennes rally. Sedan så vet vi att Clinton viker ner sig så fort någon vinkar till henne med en dollar-sedel.

I USA är hans väljare arga och besvikna. Antar att det gäller för er med. Trump kommer med löften ni anser att Sverige borde ha kommit med, antar jag.
Bygga en mur mot det otäcka. Sänka skatter. Kasta ut muslimer. Straffa de som parasiterar på systemet.
Sätta dit de där kvinnorna som tror de kan bestämma själva.
2016-11-06, 11:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Nej Japhy. Du avslöjar ingen syltrygg men däremot erkänner du att du röstar på übermenschen. Är det för att trycka ner untermenschen? Varför annars delar du upp människor i übermenschen vs untermenschen?
Det är inte min uppdelning - det är naturens egen uppdelning. Du kan själv betrakta den genom att lära dig om normalfördelning.

Förstår inte varifrån förtrycket kommer. Menar du att mindre intelligenta förtrycks av mer intelligenta? Att fysiskt svaga förtrycks av fysiskt starka? Att långsamma förtrycks av snabba?

Personligen uppskattar jag att det finns olika typer av människor. Att Trump är exceptionell ser jag inte som underligare än att Bob Dylan är exceptionell. De är däremot duktiga på olika saker.

Klart jag hellre röstar på en övermänniska än en undermänniska. Sån hoppas jag att även du är. Vem vill se en pantad vekling med syltrygg och svimningsanfall på toppen av pyramiden?
2016-11-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
I Sverige är det 3 % som gillar Trump
Det låter lite.
Kom med något som styrker detta.
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Sätta dit de där kvinnorna som tror de kan bestämma själva.
Alternativet är att välkomna det otäcka, skita i konsekvenserna, flyga in islamister, låta medelklassen betala för idiotin, låta män besöka din dotters omklädningsrum, låta militären bekosta könsbytesoperationer, avskaffa rätten till självförsvar, falskt utmåla polisen som rasistisk, hetsa bögar mot hetromän, flator mot heterokvinnor, finansiera ISIS, fucka upp resten av mellanöstern, avveckla industrin helt och hållet.

Jag förstår att du och dina likar gärna röstar för ovanstående och gärna vill att USA ska utvecklas till ett dylikt land. Att väljarna skulle vilja detsamma tvivlar jag på.
Medlem
Citat:
Det är inte min uppdelning - det är naturens egen uppdelning. Du kan själv betrakta den genom att lära dig om normalfördelning.

Förstår inte varifrån förtrycket kommer. Menar du att mindre intelligenta förtrycks av mer intelligenta? Att fysiskt svaga förtrycks av fysiskt starka? Att långsamma förtrycks av snabba?

Personligen uppskattar jag att det finns olika typer av människor. Att Trump är exceptionell ser jag inte som underligare än att Bob Dylan är exceptionell. De är däremot duktiga på olika saker.

Klart jag hellre röstar på en övermänniska än en undermänniska. Sån hoppas jag att även du är. Vem vill se en pantad vekling med syltrygg och svimningsanfall på toppen av pyramiden?

Vilka idioter vi har att diskutera med
Nu är dom arga på oss för att vi hejar på övermänniskan Trump och inte undermänniskan Clinton???
2016-11-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ni trumpeter bräker inte fram annat än USA-hat och hyllningar till fascister och nazister, som en del av Trumpeterna i USA. I Sverige är det 3 % som gillar Trump, det flesta av dessa är den vanliga bunten socialbidragstagande pillertrillande nazister. En bunt Trump knappast har någon nytta av.

I senaste opinion live var det fler svenskar som röstade på Trump än Clinton.

Trump har också stort stöd från FBI.
2016-11-06, 11:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Alltså nu igen går du tillbaka till ditt judehat och antisemitism. Varför? Vad har du emot judar? Varför är det dåligt om Trumps släkt är judar?
Och hur kan en 'putin-hatare' (vilket du inte är egentligen) stöjda att Clinton har sålt uranium och statshemligheter till Ryssland?

Oroa dig inte kungen, jag är här. Men jag måste ge dig beröm för att du har fått mig att skratta mycket idag
Ni fiender till Sverige som i så många inlägg hyllar Putins hot mot Europa och Sverige stödjer Trump enbart på grund av att ni förvirrat tror att USA skulle bli mer ryssvänligt med Trump. Som kandidat har Trump visat att han lätt blir en landsförrädare. En president i USA är rökt om hen yttrar något liknande, du sitter denna i en helikopter och vinkar hejdå till vita huset om några dagar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in