2016-11-05, 23:40
Medlem
zergrushs avatar
Hoppsan! Det här var intressant!

http://www.thedailybeast.com/articles/2016/11/05/donald-trump-s-billionaire-backed-super-pac-also-paying-rudy-giuliani-s-law-firms.html
Citat:
Donald Trump’s Billionaire-Backed Super-PAC Also Paying Rudy Giuliani’s Law Firms
TL;DR:
  • Donald-försörjande superPAC, vilken hans kampanjmanager var med och drev innan hon hoppade på tåget, gjorde betalningar på över 100,000$ till Giulianis nuvarande advokatbyrå i oktober, och har gett över 500.000$ till både denna och hans gamla firma under hela kampanjen.
  • Båda dessa advokatbyråer är de enda sponsorerna av organisationen "FBI Agents Association", med vilken Giuliani har djupa kontakter då han är lite osunt inblandad i FBIs New York-kontor.
  • PAC:ens ägare är också den som ekonomiskt ligger bakom en annan organisation, ledd av Donalds kampanj-CEO, som skrev konspirationshäftet 'Clinton Cash' vilket genom läckor visat sig vara den enda grund FBI (huvudsakligen nämnda NY-kontor) haft för att jaga Clinton så till den milda jävla grad som gjorts.

Jag tror bestämt hela den här jävla "email"-nothingburger'n precis blev avskriven.
Den här historien kommer det pratas länge om...
Citera
2016-11-05, 23:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Rörande det att dåligt väder vara bra för Trump; hur kommer det sig att republikanerna alltid gagnas av dålig väder på valdag (det är väl typ vetenskapligt bevisat att det varit så i tidigare val?)? Och beror det enbart på att republikaner överlag är mer engagerade eller kan det ha med andra saker också att göra? Tänker väl kanske att fler som röstar på demokraterna inte ha bil och väljer då att inte gå ut i regn och rusk för att rösta. Fast det hänger ju i och för sig i hop med hur engagerad du är... kom jag på.

Får jag fråga vad mer än, om det finns något annat än korruptionen, som får dig att föredra Trump?

Jag vill få bort pk medier som inte alltid rapporterar sanningen utan döljer allt med deras egen agenda.

Jag tycker att vi skall kunna säga radikal islamism och sätta krav på muslimska ledare att ta avstånd från IS etc. Saudi och Qatar finansierar just nu IS och de finansierar också stora delar av Hillarys kampanj.

Sedan att USA inte kan bygga en mur är ju trams. USA kan väll få försvara sin gräns precis som Sveriges idiotregering tillslut tvingades göra. Nu är ju vår gräns lite lättare att försvara då vi inte har något annat än en bro söderut där flyktingar kan komma genom etc.

Men framförallt att vi skall få ett mer vänligt debattklimat världen över. Ryssland skall inte smädas som den störste fienden utan man skall vara vänliga och skapa relationer USA och Ryssland emellan, tillsammans kan man verka för världsfred och utrota all islamistisk extremism. Hillary har en väldigt fientlig tog mot Ryssland och jag är ärligt talat rädd för att med den situation vi är i nu där USA och RUS har sämre relation än under kalla kriget och en potentiell Hillary i Ovala rummet kommer kunna innebära WW3.

Därför vill jag ha Trump. Min morfar(stor företagsledare för ett av Sveriges då största företag som haft besök av dåvarande statsminister och kungen) sa redan när jag var liten att Sverige hade mått bra av någon som kunde driva Sverige framåt med lite go i sig som en företagsledare. I mina ögon är just Trump det. Han inspirerar många amerikaner och han har ju obviously lyckats med sitt eget då han är god för runt 80 miljarder kronor.
Citera
2016-11-05, 23:41
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

http://www.thedailybeast.com/articles/2016/11/05/donald-trump-s-billionaire-backed-super-pac-also-paying-rudy-giuliani-s-law-firms.html

TL;DR:
  • Donald-försörjande superPAC, vilken hans kampanjmanager var med och drev innan hon hoppade på tåget, gjorde betalningar på över 100,000$ till Giulianis nuvarande advokatbyrå i oktober, och har gett över 500.000$ till både denna och hans gamla firma under hela kampanjen.
  • Båda dessa advokatbyråer är de enda sponsorerna av organisationen "FBI Agents Association", med vilken Giuliani har djupa kontakter då han är lite osunt inblandad i FBIs New York-kontor.
  • PAC:ens ägare är också den som ekonomiskt ligger bakom en annan organisation, ledd av Donalds kampanj-CEO, som skrev konspirationshäftet 'Clinton Cash' vilket genom läckor visat sig vara den enda grund FBI (huvudsakligen nämnda NY-kontor) haft för att jaga Clinton så till den milda jävla grad som gjorts.

Jag tror bestämt hela den här jävla "email"-nothingburger'n precis blev avskriven.

Gulligt hur du faktiskt försöker men det är liksom ingen som tror på dig eller dina skitkällor
Citera
2016-11-05, 23:42
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

TL;DR:

Thedailybeast är lika untrustworthy som Aftonbladet.
Citera
2016-11-05, 23:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Ni överdramatiserar detta väldigt just nu. Kurvorna svänger precis som dom har gjort hela tiden, och Donny råkar nu vara i ett lokalt maximum, det finns tydliga tecken på att Donnys derivata går mot noll nu, se kurvornas form. Donny startade från ett lokalt minimum efter debatterna, och då växer man.

Nevada, Florida, och Nort Carolina kommer att flippa fram och tillbaka fram till valdagen, mer blir det inte. Tecken på nollderivata redan nu.

Nevada har fortsatt att flippa, vilket beror på att prognoserna är osäkra pga det höga förtidsröstandet. Florida och framför allt North Carolina är mer stabila nu. Det skulle förvåna mig om inte Trump har åtminstone North Carolina i hamn.

Vad gäller nollderivata och eventuella inflektionspunkter så är det svårt att dra några säkra slutsatser pga den tröghet som finns i modellerna. Det har hänt flera gånger de sista dagarna att 538 haft en rekyl för Clinton på kvällen som varit helt försvunnen dagen därpå. Sannolikt använder de rullande medelvärden som i efterhand suddar ut mindre avvikelser.

Detta sagt, så håller jag med om att den totala vinstchanskurvan planat ut de senaste 24 timmarna. Men den är egentligen mindre intressant än vad som händer i swingstaterna. Det är där som valet avgörs, särskilt i Florida, Nevada och New Hampshire.
Citera
2016-11-06, 00:02
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Jag vill få bort pk medier som inte alltid rapporterar sanningen utan döljer allt med deras egen agenda.

Jag tycker att vi skall kunna säga radikal islamism och sätta krav på muslimska ledare att ta avstånd från IS etc. Saudi och Qatar finansierar just nu IS och de finansierar också stora delar av Hillarys kampanj.

Sedan att USA inte kan bygga en mur är ju trams. USA kan väll få försvara sin gräns precis som Sveriges idiotregering tillslut tvingades göra. Nu är ju vår gräns lite lättare att försvara då vi inte har något annat än en bro söderut där flyktingar kan komma genom etc.

Men framförallt att vi skall få ett mer vänligt debattklimat världen över. Ryssland skall inte smädas som den störste fienden utan man skall vara vänliga och skapa relationer USA och Ryssland emellan, tillsammans kan man verka för världsfred och utrota all islamistisk extremism. Hillary har en väldigt fientlig tog mot Ryssland och jag är ärligt talat rädd för att med den situation vi är i nu där USA och RUS har sämre relation än under kalla kriget och en potentiell Hillary i Ovala rummet kommer kunna innebära WW3.

Därför vill jag ha Trump. Min morfar(stor företagsledare för ett av Sveriges då största företag som haft besök av dåvarande statsminister och kungen) sa redan när jag var liten att Sverige hade mått bra av någon som kunde driva Sverige framåt med lite go i sig som en företagsledare. I mina ögon är just Trump det. Han inspirerar många amerikaner och han har ju obviously lyckats med sitt eget då han är god för runt 80 miljarder kronor.

Yes, håller mig dig på alla punkter. Men det där om att USA försvarar sin gräns, visst borde varje stat få ha koll på sin gräns men Trump snackar ju om att deportera folk som bott i USA tvärlänge och integrerat (utan papper dock) sig där medan Hillary vill göra det lättare för dem att få stanna legalt. Vad anser du om det?
Senast redigerad av Vallasand 2016-11-06 kl. 00:04.
Citera
2016-11-06, 00:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
En tänkvärd sak att inte glömma är folkomröstningen i Britannien. Den visade en stor övervikt för stanna-sidan. Rätt var det var så samma dag som folkomröstningen så dök en opinionsundersökning upp som visade 10%-enheter ledning för stanna-sidan! Detta val är precis samma val som Britanniens utträde, det är precis samma krafter man röstar för eller emot. För globalism och dess krafter, eller mot globalism och för något nytt som värnar folket istället för eliten.

Det är mest troligt att man kan förvänta sig samma fenomen i detta val. Jag ser ingen anledning till varför det inte skulle vara så. Medias hätska och besinningslösa attacker och smutskastning är precis likadan, så effekten torde bli likadan.

Helt enig med dig på den punkten. Jag har följt Sandersanhängarna och andra vänsterliberaler på deras forum jackpineradicals.com, och det är ytterst få som säger att de kommer att rösta på Clinton. Många vänstermänniskor håller för näsan och röstar på Trump, särskilt i swingstaterna.

Det finns en pyrande vrede mot etablissemanget och den globalistiska eliten i hela västvärlden nu, som absolut inte ska underskattas.
Citera
2016-11-06, 00:04
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Kom precis hem från krogen.

Vad säger de senaste pollsen från USA? Vem vinner?

Clinton leder fortfarande. 297 mot 241 i opinionen. Men då räknar man med Florida där hon genomsnitt leder med 1.2%. Skulle Florida gå till Trump istället så har han vunnit med samma scenario.
Citera
2016-11-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nevada har fortsatt att flippa, vilket beror på att prognoserna är osäkra pga det höga förtidsröstandet. Florida och framför allt North Carolina är mer stabila nu. Det skulle förvåna mig om inte Trump har åtminstone North Carolina i hamn.

Vad gäller nollderivata och eventuella inflektionspunkter så är det svårt att dra några säkra slutsatser pga den tröghet som finns i modellerna. Det har hänt flera gånger de sista dagarna att 538 haft en rekyl för Clinton på kvällen som varit helt försvunnen dagen därpå. Sannolikt använder de rullande medelvärden som i efterhand suddar ut mindre avvikelser.

Detta sagt, så håller jag med om att den totala vinstchanskurvan planat ut de senaste 24 timmarna. Men den är egentligen mindre intressant än vad som händer i swingstaterna. Det är där som valet avgörs, särskilt i Florida, Nevada och New Hampshire.

Jag försöker klura ut Nevada.

Just nu leder demokraterna med 40.000 röster över hela staten Obama vann med 70000.

Allt handlar om hur independents röstat. 40.000 röstar tycker jag att Trump borde kunna klara av med independents.
Citera
2016-11-06, 00:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Det där sista är faktiskt jävligt intressant då blir det ju ännu roligare

Vi får väl se vad som händer. Jag misstänker att den gode Satiacum är under hård press just nu. Men det är klart att skulle fler av Clintons elektorer destera kan de alltid söka stöd hos varandra.
Citera
2016-11-06, 00:10
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi får väl se vad som händer. Jag misstänker att den gode Satiacum är under hård press just nu. Men det är klart att skulle fler av Clintons elektorer destera kan de alltid söka stöd hos varandra.

Ja vi får se helt enkelt men väldigt intressant är det ju onekligen.
Citera
2016-11-06, 00:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jag försöker klura ut Nevada.

Just nu leder demokraterna med 40.000 röster över hela staten Obama vann med 70000.

Allt handlar om hur independents röstat. 40.000 röstar tycker jag att Trump borde kunna klara av med independents.

Jag delar den bedömningen. Independents i Nevada har tidigare röstat i större utsträckning på den republikanska än den demokratiska kandidaten.

Detta sagt, så är detta inget normalt val. Valet handlar inte om vilken kandidat väljarna gillar utan om vilken de hatar minst. Svårt att modellera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in