2016-11-05, 22:07
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Oavsett hur det går i valet kommer alla amerikaner skämmas ögonen ur sig den 9:e nov.

Alt 1. Clinton vinner och Drumpf kommer bitcha om riggat val hur länge som helst efteråt. Inte värdigt en demokrati.

Alt 2. En Idiot vald till president
Instämmer. Båda kandidaterna gör mig ungefär lika spyfärdig. Jag tror detta är ett mycket bra exempel på hur systemet i USA är utdaterat och inte längre fungerar. En ändlös kampanj för enorma summor, och folket måste välja mellan två kandidater. Varför kan inte vicepresidenten utses efter valet? Det är trots allt en vanligtvis meningslös position. Släng istället in att varje parti har två kandidater vardera. Inte perfekt, då vi skulle behöva lyssna på Cruz igen, men ett steg på vägen. Fan, vi har åtta partier exklusive F! att välja på, och alla förefaller mig och många fler som så undermåliga att vi hellre röstar blankt.
Citera
2016-11-05, 22:08
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Det kontot måste vara fejk. Har svårt att Clint Eastwood skulle agera så ovärdigt. Titta på vilka bilder han publicerat.
Clintan är en redig man.

"Donald Trump får oväntat stöd – från Hollywoods tuffing Clint Eastwood.
– Trump är något på spåren. Alla är i hemlighet trötta på den politiska korrektheten och att fjäska, säger skådespelaren i en intervju med Esquire magazine."

http://www.expressen.se/noje/clint-eastwood-forsvarar-trump/
Citera
2016-11-05, 22:08
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Instämmer. Båda kandidaterna gör mig ungefär lika spyfärdig. Jag tror detta är ett mycket bra exempel på hur systemet i USA är utdaterat och inte längre fungerar. En ändlös kampanj för enorma summor, och folket måste välja mellan två kandidater. Varför kan inte vicepresidenten utses efter valet? Det är trots allt en vanligtvis meningslös position. Släng istället in att varje parti har två kandidater vardera. Inte perfekt, då vi skulle behöva lyssna på Cruz igen, men ett steg på vägen. Fan, vi har åtta partier exklusive F! att välja på, och alla förefaller mig och många fler som så undermåliga att vi hellre röstar blankt.

Exakt min tanke!
Citera
2016-11-05, 22:09
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Det kontot måste vara fejk. Har svårt att Clint Eastwood skulle agera så ovärdigt. Titta på vilka bilder han publicerat.

Jag har kollat igenom bilderna, men tycker att några av dem var extremt komiska.

https://twitter.com/EastwoodUSA/media
Citera
2016-11-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Media och vänstern går hårt mot han nu för att han ger Trump stora chanser till segern vilket de är rädda för.

Killen hade ju ändå 50 rätt av 50 2012 och siffrorna rätt också nästan.

Fast han har ju rätt också hur kan de andra ge Clinton en 6% ledning när inte de nationella mätningarna visar det.

Fast om man nu vore rädda för en Trump-seger, speciellt när t.ex. livsviktiga PA inte har förtidsröstning, vore det inte då smartare att övervärdera risken för Trump som vinnare? Ljuga och manipulera analysen för att öka incitamenten för demokratiska valdagsröster?

Godnatt.
Citera
2016-11-05, 22:10
Medlem
Citat:

Det är ett paradigmskifte...
Folket har förstahandsinformation pga internet..
Man behöver inte längre media eller politiker på samma sätt..

Ett nytt system vore på sin plats ja..
Citera
2016-11-05, 22:14
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

Är du verkligen så blåögd och rent ut sagt dum i huvudet att du inte förstår varför du röstar blankt eller varför du blir "ungefär lika spyfärdig" av båda kandidaterna? Du har en kandidat som är under utredning av FEDERAL BUREAU OF INVESTIGATION och det säger dig inget? Du blir bara lite mer spyfärdig så du är lika nära att spy som när du hör Donald Trump? Du ser, hör och citerar det du ser på tvn och tycker du tillför något, du är likt en tumör något som måste bort, din dumhet och naiviet gjorde oss alla precis lite dummare, varför skrev du ditt inlägg? "men men Daniel501.. mina känslor då? jag har väl rätt att yttra mig?"

Fuck Your Feelings - DonaldTrump2016
Citera
2016-11-05, 22:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Påminn mig - innan jag eldar upp din mammma - när du nämnde den demografgiska situationen första gången.

Jag är din far. Eftersom ni rasister är ledsna är du abntagligen förortsbo utanför Hogfors. Jag betalar tåget om du vill ses och slå våra kloka skallar ihop.

Night mr. Mathlete
Ditt långa inlägg när du försökte vara smart, och hade ägnat ganska mycket tid åt att leta info (även om infon var helt fel) var betydligt mer sympatiskt än det här långa och löjliga försöket att verka "smart och nedlåtande". Den stilen passar dig inte alls. Jag tror jag återgår till att betrakta dig som jag gjorde innan du började skicka ointressanta tegelstenar till min ära: Som en förmodligen ganska korkad person jag aldrig läst ett helt inlägg av. Stick nu. Ok?

Ny poll i redan Trumpsäkra Iowa:

Clinton 44
Trump 43
Johnson 3
Stein 3

http://www.loras.edu/news/clinton-trump-tight-race-iowa-grassley-young-blum-leads-loras-college-poll-finds/

De försöker ända in i det sista...
Citera
2016-11-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
Fast om man nu vore rädda för en Trump-seger, speciellt när t.ex. livsviktiga PA inte har förtidsröstning, vore det inte då smartare att övervärdera risken för Trump som vinnare? Ljuga och manipulera analysen för att öka incitamenten för demokratiska valdagsröster?

Godnatt.

De gjorde det bara tvärt om.

Nu måste de ta in jay-z och Co för att få ut folk att rösta.
Citera
2016-11-05, 22:18
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Clintan är en redig man.

"Donald Trump får oväntat stöd – från Hollywoods tuffing Clint Eastwood.
– Trump är något på spåren. Alla är i hemlighet trötta på den politiska korrektheten och att fjäska, säger skådespelaren i en intervju med Esquire magazine."

http://www.expressen.se/noje/clint-eastwood-forsvarar-trump/

Hatten av för Clint Eastwood. Trött på "pussy generation"
Citera
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag har kollat igenom bilderna, men tycker att några av dem var extremt komiska.

https://twitter.com/EastwoodUSA/media

Exakt min tanke. Lite för roliga till och med. Men en gammal gubbe har väl råd att skita i vad folk tycker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ditt långa inlägg när du försökte vara smart, och hade ägnat ganska mycket tid åt att leta info (även om infon var helt fel) var betydligt mer sympatiskt än det här långa och löjliga försöket att verka "smart och nedlåtande". Den stilen passar dig inte alls. Jag tror jag återgår till att betrakta dig som jag gjorde innan du började skicka ointressanta tegelstenar till min ära: Som en förmodligen ganska korkad person jag aldrig läst ett helt inlägg av. Stick nu. Ok?

Ny poll i redan Trumpsäkra Iowa:

Clinton 44
Trump 43
Johnson 3
Stein 3

http://www.loras.edu/news/clinton-trump-tight-race-iowa-grassley-young-blum-leads-loras-college-poll-finds/

De försöker ända in i det sista...

De hade 38-38 i sin förra när andra visade +7% för Trump i iowa vid samma tidpunkt.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/ia/iowa_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_stein-5981.html#polls

Så Clinton 44 Trump 43 från Loras är bra för Trump i Iowa, borde betyda att han är vid 5-6% där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in