2016-11-05, 18:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Kolla tavlan som bygger på Pajs uppgifter
OK, tack. Han skulle alltså kunna ha fått tag i föräldrarna 12:15, och då fått veta att Eva inte hade kommit hem. Det skulle ju kunna förklara varför han ger sig ut och letar 12:30 (om han nu gör det alltså).

En annan sak: Borde inte P ha lämnat uppgifter om att han såg den röda cykeln? Den måste han ju ha sett om han menar att han tagit bilen upp till Evas föräldrars hus vid den tiden.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-05 kl. 18:47.
Citera
2016-11-05, 18:37
Medlem
Al-Saidas-Kulas avatar
Citat:
Google+
https://plus.google.com/102468576747444316555

FB nere efter att han mottog hot som alla vet..
Tack. Google+ hanterar han sparsamt kan ses, bara foton fr 22 dec 2014. Frågan är om han redigerat bort info/bilder, eller om han bara haft det på det sättet. Sedan 3 följare, undrar vilka det är. (Jag har inte Google+ själv.)
Att PAJ fått motta hot har jag missat.
Citera
2016-11-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Saidas-Kula
Tack. Google+ hanterar han sparsamt kan ses, bara foton fr 22 dec 2014. Frågan är om han redigerat bort info/bilder, eller om han bara haft det på det sättet. Sedan 3 följare, undrar vilka det är. (Jag har inte Google+ själv.)
Att PAJ fått motta hot har jag missat.

Hot och hot, någon skrev typ "Mördarsvin hoppas du torskar snart" på hans FB...
Citera
2016-11-05, 18:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Bara för att undanröja eventuellt tvivel så håller jag P som en mycket möjlig gärningsman. Det är självklart att han skall synas i minsta lilla söm. Om det går att göra 28 år efter gärningen är är ytterst tveksamt.
Ja, det lutar ju åt att det kan vara P. Men finns det någon möjlighet alls att bevisa något? Varken några vittnen eller någon teknisk bevisning vad jag förstår. Det borde väl ha läckt ut i så fall?
Senast redigerad av Draifos 2016-11-05 kl. 18:58.
Citera
2016-11-05, 18:50
Medlem
VARFÖR stod MrP som "pojkvän" i artiklarna för snart 30 år sedan...det är vad man läst..."Eva Söderström var hemma hos sin pojkvän och planerade hästhoppning....." Hur kunde det stå så när pojkvännen var någon annan, verkar inte klokt!
Citera
2016-11-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
VARFÖR stod MrP som "pojkvän" i artiklarna för snart 30 år sedan...det är vad man läst..."Eva Söderström var hemma hos sin pojkvän och planerade hästhoppning....." Hur kunde det stå så när pojkvännen var någon annan, verkar inte klokt!

Börje hade ju "noga kartlagt Mr P" så visst är det konstigt..Varför reagerade den riktiga pojkvännen inte under alla år? Kanske var det en väldigt lös relation?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-05 kl. 19:32.
Citera
2016-11-05, 19:13
Medlem
Citat:
Google+
https://plus.google.com/102468576747444316555

FB nere efter att han mottog hot som alla vet..
Då har han gjort polisanmälan då? Det måste man ju göra om man blir hotad. Eller kanske vill han inte vara med polis onödigt mycket?
Citera
2016-11-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om samtalet med P skall kunna tas på allvar är ett minimum att man får ta del av hela deras kontakt från början till slut. Detta för att kunna utesluta kreativ redigering av den reklamfinansierade deckarduon. Men även om man fick det så är det inte en förhörssituation. Dessutom har det gått nästan trettio år. Vad han sa under förhören då det begav sig är mycket mer intressant.

Bara för att undanröja eventuellt tvivel så håller jag P som en mycket möjlig gärningsman. Det är självklart att han skall synas i minsta lilla söm. Om det går att göra 28 år efter gärningen är är ytterst tveksamt. De som skall försöka är kompetent polis och inte billiga TV-produktionsbolag. Tyvärr har vi inte många kompetenta poliser och alldeles för många som oreserverat tror på vad självbelåtna buskissnokare presenterar för dom i ett litet lättsmält paket med röd rosett. Om dom så pekat ut Kalle Anka så skulle en stor del av TV-konsumenterna tro på det.
Du tror verkligen att Mark och Bosse är några småhandlare som fått jobb på tv..löser brott på 40 min. Skulle kalla dig ganska självgod och arrogant. Deras meriter kan väl ingen bortse ifrån om det inte är så att man bara är ute för att smutskasta dem av någon konstig anledning. Konstig anledning. Konstig anledning. Känns som om att du kanske ska sluta att titta på de proffesionella eftersom du uppenbarligen retar dig dig så enormt mycket på dem. De kan ju alltid titta på USA frun Gunilla.
Citera
2016-11-05, 19:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
”Svenska fall för FBI” – så lurar de tittare

Så gick det sen – sanningen om mordgåtorna som Mark och Bosse tog upp:

- Det här hände med utredningarna – när kamerorna slocknat
- Så gick det med de mystiska spåren
- Därför rasar svenska poliser mot programmet
- Detta berättade de inte för tv-tittarna

Dessvärre en betalartikel, men någon kanske kan.... berätta lite mer om vad som skrivs:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/plus/article23825486.ab?teaser=true
Senast redigerad av Draifos 2016-11-05 kl. 19:50.
Citera
2016-11-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Dessvärre en betalartikel, men någon kanske kan citera lite:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/plus/article23825486.ab?teaser=true

Schh....
Citera
2016-11-05, 19:55
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Citat:
Schh....
Merci!
Citera
2016-11-05, 20:00
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Tror ni det skulle tillföra nått att gå igenom alla gamla NyaNorrland och VästernorrlandsAllehanda från -87/-88, finns väl på mikrofilm? Mera "fakta" behövs i tråden för att man ska kunna spåna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in