Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Betfair oddsbörs är alltså en marknadsplats där vanligt och ovanligt folk slår vad mot varandra. Inget spelbolag är inblandat i oddssättning utan de sätts utifrån vad folk vill spela för i reaktion på all tillgänglig info, t ex opinionsundersökningar. (Betfair erbjuder även fasta odds som klassiskt bettingbolag men det är en annan sak). Hittills har spelet om nästa president spelats för drygt en miljard kronor.
Oddsen för trump på Betfairs oddsbörs har på två dagar ökat från 3.5 till nu 4.6. Dvs bettarna menar att Trumps chans minskat. Jag känner till att Florida flippat från Trump till Hillary i opundersökningarna under den tiden. Jag tänkte att ytterligare något signifikant borde skett för att motivera oddsskiftet. Jag frågade därför tråden om förslag.
Ja, Odds 4.6 motsvarar ca 22% sannolikhet att Trump vinner. Dvs det råder en stor skillnad mellan vad bettarna är villiga satsa sina pengar på och vad fivethirtyeight.com anser Trump har för sannolikhet att vinna (just nu 35%)
Tänkte mer på Bet 365 osv.
Här har du 538 2012 6 Nov 2 dagar innan valet:
http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/fivethirtyeights-2012-forecast/
Är ju nästan 100% korrekt med valresultatet med stater och siffror.
Romney förlorade Florida med 60000 röster bara med 538 på 91-9 för obama, jag tar fan Trumps chanser alltså.