Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-05, 15:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, man är nog bra jävla naiv om man tror att Trump kommer sköta USA som ett av sina företag. Du menar inte att du tror att han kommer göra så?
Det är den retorik man använder, bara för Trump har ett företag som genererat massa pengar är han per automatik rätt för USA.
Han är en 70årig gubbe, dessa lär man inga nya trick.
Utan han kommer försöka sig på det som han gjort innan.
2016-11-05, 15:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag försöker inte lyfta någon, det är mest du som tjatar om jag ska rada upp skandaler.
Och hur ska jag misslyckas med något som jag inte ens har beslutat mig att försöka göra?
Och så är jag den gamla gaggiga gubben, antar det är ironi.
Okej, bra. Då kommer vi överens om att du bara svamlade, alternativt var onykter, alternativt inte förstår svenska tillräckligt väl för att förstå vad du själv skriver.

Kanske du kan förklara vad det är du försöker skriva här:

På frågan: Vilka skandaler menar du att rep. varit inblandade i, svarar du:

Citat:
Alla "skandaler" som inte ens kommit närheten av att vara skandal.
Och det funkar inte att du tar upp de fåtal som kan komma närheten av vara skandal, men är ej avgjorda.

Själv tycker jag det är extremt roande i hur blind man kan vara över sitt eget partis brister och sin egen kandidats brister.

Vilka skandaler pratar du om? Vilka brister pratar du om? Vilka brister ser du hos GOP? Vilka brister ser du hos Trump?
2016-11-05, 15:42
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
dock har Donald större supportrar världen över än pedofilen Hitlary.

I helvete heller. Presentera gärna en källa när du kommer med sådana påståenden
2016-11-05, 15:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej, bra. Då kommer vi överens om att du bara svamlade, alternativt var onykter, alternativt inte förstår svenska tillräckligt väl för att förstå vad du själv skriver.

Kanske du kan förklara vad det är du försöker skriva här:

På frågan: Vilka skandaler menar du att rep. varit inblandade i, svarar du:

Vilka skandaler pratar du om? Vilka brister pratar du om? Vilka brister ser du hos GOP? Vilka brister ser du hos Trump?
Nä, inget svammel dock väljer jag se idiotin i valet, än gå och snöa in mig på enstaka exempel.
Par saker som är solklara, ett äckligt val som jag hoppas jag aldrig ser.
Och en idiot kommer garanterat vinna.

Du svarade rätt bra där, givetvis finns det inga fel på Trump och bara på Hillary.
Och det är min poäng som du så tydligt illustrerar där med ord.
Som blir till = polariserad.
2016-11-05, 15:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Att utvisa fängelsekunder, säger inte mycket om dessa 10miljoner.
Ska man använda sådan retorik, så blir ju alla kriminella som invandrare.

Att fastighetsmarknaden kollapsar, har inget med vad folk tycker om det som sen kommer i svallvågen.
Och så gör du antydan jag är korkad, ironi igen ser vi
Att utvisa illegala kommer leda till att brottsligheten går ner. Illegala är mycket mer kriminella än andra grupper. Det bevisas av att de utgör c:a 25% av fängelsekunderna.

Det borde vi kunna vara överens om.

Varför tror du fastighetsmarknaden kommer kollapsa av att hyrorna går ner och trångboddheten minskar? Har du någon källa som styrker detta?

Att alla blir kriminella som invandrar får stå för dig.
2016-11-05, 15:44
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Härligt hur ni vidriga feminister stöttar en Pedofil kärring endast baserat på hennes kön sen så är ditt påstående om att världen utanför fruktar detta valet så patetiskt överdrivet... dock har Donald större supportrar världen över än pedofilen Hitlary.

Medans häxan backar går Trumpen framåt vad tror du det beror på? Att alla jänkare är dumma i huvudet?
Huruvida jag är feminist eller inte är irrelevant. Att Hilary är pedofil är trams. Den här tråden handlar om Trump. Som verkligen har jämförts med Hitler, Mussolini, etc. Du använder dig av samma knep som din idol. Osakliga personangrepp. Vilken bit av hans s.k politik är genomförbar?

Och alla jänkare röstar inte på Trump, även om det är din uppfattning. Hans väljare är enormt lurade. Som Micahel Moore sa. De kommer må bra i en dag, kanske en vecka, efter att ha röstat fram Trump. Innan de förstår vad de har gjort.
2016-11-05, 15:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
I helvete heller. Presentera gärna en källa när du kommer med sådana påståenden
Om man skriver pedofil och Hitlary, så behöver man inga källor längre.
De är redan för havererade för klara av att hantera fakta som inte till 101% stöder sin kandidat.
2016-11-05, 15:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är den retorik man använder, bara för Trump har ett företag som genererat massa pengar är han per automatik rätt för USA.
Han är en 70årig gubbe, dessa lär man inga nya trick.
Utan han kommer försöka sig på det som han gjort innan.
Okej, så du saknar förståelse för sånt som myndigheter, lagstiftning, senat, högsta domstolen och så vidare. Du anser att Trump kommer styra som en diktator och att det kommer tillåtas. Okej, då vet jag att du är så obildad som du ger intryck av att vara. Bra så.
2016-11-05, 15:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
I helvete heller. Presentera gä en källa när du kommer med sådana påståenden
Källans trovärdighet låter jag vara onämnd, men det är en källa.

https://worldwide.vote/hillary-vs-trump/#/results/

Och ganska kul att rösta också.
2016-11-05, 15:49
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
De kommer må bra i en dag, kanske en vecka, efter att ha röstat fram Trump. Innan de förstår vad de har gjort.
Jag förstår inte när folk säger det där. Kommer folk bli gladare med Hillary? Ännu en politiker som lovar saker likt Obama (2008) som kommer låsa in sig i vita huset utan att åstadkomma någonting. Dessa människor kämpar inte för folkets intressen. Om Trump är seriös med att man inte kan köpa honom så är det väl värt det.
2016-11-05, 15:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Huruvida jag är feminist eller inte är irrelevant. Att Hilary är pedofil är trams. Den här tråden handlar om Trump. Som verkligen har jämförts med Hitler, Mussolini, etc. Du använder dig av samma knep som din idol. Osakliga personangrepp. Vilken bit av hans s.k politik är genomförbar?

Och alla jänkare röstar inte på Trump, även om det är din uppfattning. Hans väljare är enormt lurade. Som Micahel Moore sa. De kommer må bra i en dag, kanske en vecka, efter att ha röstat fram Trump. Innan de förstår vad de har gjort.
Hans skattepolitik, hans löften till veteranerna, muren, avlägsna common core, sänkta företagsskatter i kombination med importtullar, ökad makt till delstaterna är alla exempel på genomförbara delar av hans politik.

Vilka delar tror du är ogenomförbara och varför tror du som du gör?
2016-11-05, 15:51
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:

Säg till NYPD och FBI att de är trams som utreder henne för det de har nog lite mer bäring än en random feminist här på fb.

Vart har jag sagt att alla jänkare röstar på Trump? De enda väljarna som är lurade är de som röstar på pedofilen,satanisten och den korrupta häxan Hillary...

Michael Moore är en pajas som säger en sak ena dagen och en annan nästa dag låter ju som en person man ska lyssna på eller hur?
Senast redigerad av korvbenke 2016-11-05 kl. 15:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in