Citat:
Hur får du ihop den, mig veterligen så var väl just slavägarna mer Rep. inriktade i sin politiska tro.Det går inte att få ett vettigt svar när man konfronterar folk om varför de avskyr Trump. Det enda man hör är att han är rasist, sexist, fascist, (insert any ist) eller att han har ett stort ego och därför kommer skicka atombomber kors och tvärs. Helt befängda argument.
Folk är nog påverkade av Stockholmsyndromet, man älskar sina slavägare och blir rädda när det dyker upp någon som vill ge folket mer frihet.
Folk är nog påverkade av Stockholmsyndromet, man älskar sina slavägare och blir rädda när det dyker upp någon som vill ge folket mer frihet.
Visst du försöker dig med en liknelse, men liknelsen bottnar i att du inte kan se nått bra med Dem.
Om man utgår ifrån den synvinkeln så kan den liknelsen funka, men nu är det bara rappakalja och kalla Dem. för slavägare.
Så nått Stockholmsyndrom antingen existerar inte, eller går applicera lika bra på Rep(Dock får man utgå ifrån att alla Rep. är kräk(vilket jag inte villig att göra)).
Sen för ta upp nått av de du tar upp, så har väl Trump sagt varför kan vi inte använda atombomber.
Och spekulera vidare på den är ju inte direkt svårt.
Och visst har han uttalanden som gränsar på fascism och rasism, det är heller det inte råder någon tvekan om.
Så man undrar om det handlar om förnekelse, själv är jag på det klara med att Hillary har en massa skit också.
Sen berätta gärna om denna friheten som du pratar om, och hur denna går ihop att man anser att man har rätt att äga andras kroppar genom att säga ni får inte använda droger.
Så kom inte med någon frihet när det är så uppenbart att det är bara frihet när de själva vill.
Samma som hyckleriet om mindre stat, men sen har man militären som man bara öser in mer och mer pengar på.
Så det är rätt mycket tomma ord när det kommer till detta område, och EXTREMT selektivt.
Enda friheten de vill ha, det är för företag och att de kan få göra precis vad de vill fast andra människor kommer till skada.