Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-05, 15:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Vad har Trump egentligen för kvalifikationer? Vad ska han ta sig till när han slängt bort Obamacare? Klarar han ens av att stoppa Obamacare?
Trumps kvalifikationer torde tala för sig själv och jag orkar inte rapa upp hans enorma framgångar som affärsman och fastighetsägare.

Får han med sig tillräckligt många republikaner är Obamacare borta. Det är en oerhört illa omtyckt reform som kostar skjortan.

Han ersätter Obamacare med en sund och konkurrensutsatt marknad för försäkringar, där medborgarna kan välja mellan många olika bolag och det skydd som för tillfället passar. Det låter väl bra, eller hur?
2016-11-05, 15:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag frågade vilka skandaler du menade. Du vill uppenbarligen inte svara.

Varför vill du så gärna prata om annat än Donald Trump i en tråd som handlar om Donald Trump?

Vilka skandaler har Trump varit inblandad i? Om du inte vill backa upp dina påståenden med fakta tycker jag att du ska lämna tråden. Du tillför ju absolut ingenting.
Du vill så gärna jag ska gå in i sak på denna, finner ingen funktion för detta och det jag vill ha sagt.

Sen är det bara du som pratat om skandaler och R, det jag sagt om skandaler är att de är patetiska i många fall eller inte avgjorde.
Och då detta som R raljerar om.
Har jag nämnt alla skandaler R har?
2016-11-05, 15:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Behövs det uttvecklas om fastighetsmarknaden, när fastighetsmarkanden tappar 10-15miljoner boende?
Låter mer som du ska förklara hur detta inte ska gå undgå att ske.

Finns inget direkt arbetarskydd i USA, och diskutera avtal mellan arbetsgivare och arbetstagare och dessa jobb vi pratar om, som rent löjligt.
Ja, när det försvinner runt 10 miljoner boende, blir de som stannar kvar mindre trångbodda, får lägre hyror, färre sjukdomar, minskad brottslighet, bättre livskvalitet och mycket annat som är oerhört positivt för den genomsnittlige amerikanen. För inte tror du väl att det kommer gråtas blod när hyrorna går ner i fattiga delar av städerna?

Det handlar inte heller om stora summor för fastighetsbranschen. Det är inga rika knösar som kastas ut. De bor i slummen, du vet. Trångt, svettigt och ohygieniskt.
2016-11-05, 15:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Trumps kvalifikationer torde tala för sig själv och jag orkar inte rapa upp hans enorma framgångar som affärsman och fastighetsägare.

Får han med sig tillräckligt många republikaner är Obamacare borta. Det är en oerhört illa omtyckt reform som kostar skjortan.

Han ersätter Obamacare med en sund och konkurrensutsatt marknad för försäkringar, där medborgarna kan välja mellan många olika bolag och det skydd som för tillfället passar. Det låter väl bra, eller hur?
Fylla sina egna fickor, det vet vi redan Trump kan.
Finns inget i att han råkar vara rik och har ett företag, som ens går per automatik säga är bra för ett land.
(Och nu kommer två fel blir till ett rätt, eller kan du stoppa dig nu när jag har förekommit dig? )
2016-11-05, 15:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fylla sina egna fickor, det vet vi redan Trump kan.
Finns inget i att han råkar vara rik och har ett företag, som ens går per automatik säga är bra för ett land.
(Och nu kommer två fel blir till ett rätt, eller kan du stoppa dig nu när jag har förekommit dig? )
"Råkar vara rik", "går per automatik".

Jag förstår inte vad du talar om här. Det är inte en slump att Trump är multimiljardär. Det handlar om hårt arbete, förnuft, intellekt, vilja och mycket annat. Att vara lyckad som affärsman innebär oftast att man har välfyllda fickor. Hur det skulle vara en nackdel förstår jag inte, men det tror jag inte du gör heller.
2016-11-05, 15:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, när det försvinner runt 10 miljoner boende, blir de som stannar kvar mindre trångbodda, får lägre hyror, färre sjukdomar, minskad brottslighet, bättre livskvalitet och mycket annat som är oerhört positivt för den genomsnittlige amerikanen. För inte tror du väl att det kommer gråtas blod när hyrorna går ner i fattiga delar av städerna?

Det handlar inte heller om stora summor för fastighetsbranschen. Det är inga rika knösar som kastas ut. De bor i slummen, du vet. Trångt, svettigt och ohygieniskt.
Menar du på med att dessa 10miljoner är kriminella(då mer än som invandrare), eller för att 10 miljoner försvinner och där statistiskt sett ska en del begår brott?
I så fall varför ta upp detta, då detta måste vara rätt självklart.

Fastighetsmarknaden(Hyresrätter främst) kommer kollapsa om man skickar ut så många.
Givetvis inte föra alla, då jag vet hur du gillar svart och vitt.
2016-11-05, 15:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du vill så gä jag ska gå in i sak på denna, finner ingen funktion för detta och det jag vill ha sagt.

Sen är det bara du som pratat om skandaler och R, det jag sagt om skandaler är att de är patetiska i många fall eller inte avgjorde.
Och då detta som R raljerar om.
Har jag nämnt alla skandaler R har?
Vilka skandaler är det du försöker skriva om, men ständigt misslyckas? Kort sagt: Vilka jävla skandaler är det du svamlar på om som en gammal, gaggig gubbe?
2016-11-05, 15:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
"Råkar vara rik", "går per automatik".

Jag förstår inte vad du talar om här. Det är inte en slump att Trump är multimiljardär. Det handlar om hårt arbete, förnuft, intellekt, vilja och mycket annat. Att vara lyckad som affärsman innebär oftast att man har välfyllda fickor. Hur det skulle vara en nackdel förstår jag inte, men det tror jag inte du gör heller.
Det är vad många tror.

Man är rätt naiv och tror man kan sköta ett land som man sköter ett företag som Trump´s.
2016-11-05, 15:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vilka skandaler är det du försöker skriva om, men ständigt misslyckas? Kort sagt: Vilka jävla skandaler är det du svamlar på om som en gammal, gaggig gubbe?
Jag försöker inte lyfta någon, det är mest du som tjatar om jag ska rada upp skandaler.
Och hur ska jag misslyckas med något som jag inte ens har beslutat mig att försöka göra?
Och så är jag den gamla gaggiga gubben, antar det är ironi.
2016-11-05, 15:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Menar du på med att dessa 10miljoner är kriminella(då mer än som invandrare), eller för att 10 miljoner försvinner och där statistiskt sett ska en del begår brott?
I så fall varför ta upp detta, då detta måste vara rätt självklart.

Fastighetsmarknaden(Hyresrätter främst) kommer kollapsa om man skickar ut så många.
Givetvis inte föra alla, då jag vet hur du gillar svart och vitt.
Ja, jag menar att väldigt många illegala är just kriminella. Det är lite därför som Obama kastat ut c:a 2,5 miljoner illegala. Det är lite därför som c:a 25 procent av alla fängelsekunder i USA är illegala migranter.

http://abcnews.go.com/Politics/obamas-deportation-policy-numbers/story?id=41715661

http://www.politifact.com/punditfact/statements/2016/aug/15/lisa-boothe/republican-strategist-says-25-percent-inmates-are-/

Men det är lugnt. Du behöver inte ändra uppfattning bara för att fakta ser ur som de gör.

Självklart kommer inte någon fastighetsmarknad kollapsa av att några småslantar försvinner ur denna enorma marknad. Tvärt om så kommer det bli toppen.

Varför gillar du inte minskad trångboddhet och lägre hyror? Är du sadist eller bara korkad?
2016-11-05, 15:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är vad många tror.

Man är rätt naiv och tror man kan sköta ett land som man sköter ett företag som Trump´s.
Ja, man är nog bra jävla naiv om man tror att Trump kommer sköta USA som ett av sina företag. Du menar inte att du tror att han kommer göra så?
2016-11-05, 15:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, jag menar att väldigt många illegala är just kriminella. Det är lite därför som Obama kastat ut c:a 2,5 miljoner illegala. Det är lite därför som c:a 25 procent av alla fängelsekunder i USA är illegala migranter.

http://abcnews.go.com/Politics/obamas-deportation-policy-numbers/story?id=41715661

http://www.politifact.com/punditfact/statements/2016/aug/15/lisa-boothe/republican-strategist-says-25-percent-inmates-are-/

Men det är lugnt. Du behöver inte ändra uppfattning bara för att fakta ser ur som de gör.

Självklart kommer inte någon fastighetsmarknad kollapsa av att några småslantar försvinner ur denna enorma marknad. Tvärt om så kommer det bli toppen.

Varför gillar du inte minskad trångboddhet och lägre hyror? Är du sadist eller bara korkad?
Att utvisa fängelsekunder, säger inte mycket om dessa 10miljoner.
Ska man använda sådan retorik, så blir ju alla kriminella som invandrare.

Att fastighetsmarknaden kollapsar, har inget med vad folk tycker om det som sen kommer i svallvågen.
Och så gör du antydan jag är korkad, ironi igen ser vi

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in