2016-11-05, 04:25
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Lirat med honom en del i draften och tycker han är rätt keff. Högrejtade strikers med relativt låg pace brukar suga rätt hårt imo. Higuain, Costa, Lewandowski... Men det kanske bara är jag.

Lewandowski är lika rå som Suarez i Fifa 16. Han sätter allt från alla vinkler med båda fötterna, och hans positionering är för jävlig att handskas med. För att inte nämna alla dueller han vinner. Bäst målsnitt i min club detta året och då har de bästa anfallarna förutom Suarez testats..
Citera
2016-11-05, 08:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Mera tradingdagbok:

Strategin inför veckans MM var att ha grunden för alla potentiella matcher, men inte gå all in. Funkade rätt bra - ansåg endast att North London Derby var värd belöningen, och fick gjort den för 7k. Kanske hade varit värt att vänta på att Arsenal-spelarna skulle sjunka i pris ytterligare, men jag orkade inte vänta.

Dumt att inte investera i Oxlade-Chamberlain. Med tanke på att Overmars-SBCn saknade yttrar borde jag kunnat klura ut att NLD-SBC skulle ha yttrar. Gick för 1.3k före MM, nu kostar han 4.6k.

Spelarna från Argentina och Portugal genererade 3-9k, inköpskostnaden var i det närmaste discardpriser. Några silverargentinare gick för ca 1k eftersom jag "bara" var en vecka före med köpet, men när de sålde för 9k så skrattar jag hela vägen till banken. Gjorde väl 100k profit igår på dem kanske.

Lätt att vara efterklok också - önskar ju såklart jag köpt 100 Huracan-spelare, men att träffa den sortens guldåder kräver sån ohygglig tur.

Köpa non-IF av spelare som kom med i TOTW är ett säkert kort, men det är inga gigantiska vinster vi talar om. Jag köpte spelare i prisklassen 2-50k och upplevde bäst utdelning på ett kort som köptes för 44k och sålde för 52k på fredag kväll. Hade även turen att investera i Gundogan före TOTW och han gick upp 11k, men det var troligen mest pga hans insats mot Barcelona i CL i veckan då uppgången satte fart före TOTW släpptes. Kollade även på Arjen Robben, men han gick "bara" från 110k till 120k ca. En vinst på 4k för en investering på 110k är inte riktigt värt det tycker jag.

IF trading är inte alls samma kassako som det var före "special"-kategorin i sökningen. Men jag tror ändå det kan vara pengar i banken om man investerar medan korten finns i packs, och säljer 1-2v senare. För att slippa sitta på korten alltför länge tror jag på att köpa dem sent (mån-ons fm) och sälja fredag/lördag veckan därpå. Har spanat in några kort denna vecka som jag tror kommer vara attraktiva för lagbyggare och därmed gå upp.

Nu väntar jag likt många andra på Movember SBC. Köpt på mig några kort till hyggliga priser, så skulle den SBC vi väntar på utebli har jag inte gjort någon gigantisk förlust. Men jag hoppas ju på ett paket av SBCs liknande Ultimate Scream så att priserna dubblas.

Har även köpt mycket spelare "för framtiden". PL, Serie A, brassar, billiga spelare som kommer kunna utnyttjas i framtida SBCer.

Har samma strategi inför POTM som jag haft inför MM. Det är ingen vits att gå all in, med tanke på att priserna på Wales/Belgien/Lille sedan länge ökat. Risk att marknaden imploderar av sin egen vikt när det släpps, troligen på fredag om en vecka. Däremot är det klokt att sitta på en bra grund när det väl smäller. En untradable Hazard vill nog alla ha, men untradable Allen kan de flesta leva utan. Så man får helt enkelt utvärdera när det kommer vad som är värt och inte.
Citera
2016-11-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erriik20
Byt andre gomes mot gabi, samt garay mot någon annan mittback som har mer pace då pace är otroligt viktig. Skulle rekommendera varane!

Tackar! Ska byta ut gabi och ta in andre gomes då Samt får jag kolla på mittbacken med
Citera
2016-11-05, 09:32
Medlem
Kör FUT för första gången och undrar lite inför blackfriday. Vad är det som händer då? Blir paketen billigare? Kommer det specialpaket? Blir spelarna billigare att köpa?
Citera
2016-11-05, 09:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne99
Kör FUT för första gången och undrar lite inför blackfriday. Vad är det som händer då? Blir paketen billigare? Kommer det specialpaket? Blir spelarna billigare att köpa?

Specialpaket vilket gör att folk köper packs som fan - marknaden floodas med kort, priserna sjunker.
Citera
2016-11-05, 11:33
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Mera tradingdagbok:

Strategin inför veckans MM var att ha grunden för alla potentiella matcher, men inte gå all in. Funkade rätt bra - ansåg endast att North London Derby var värd belöningen, och fick gjort den för 7k. Kanske hade varit värt att vänta på att Arsenal-spelarna skulle sjunka i pris ytterligare, men jag orkade inte vänta.

Dumt att inte investera i Oxlade-Chamberlain. Med tanke på att Overmars-SBCn saknade yttrar borde jag kunnat klura ut att NLD-SBC skulle ha yttrar. Gick för 1.3k före MM, nu kostar han 4.6k.

Spelarna från Argentina och Portugal genererade 3-9k, inköpskostnaden var i det närmaste discardpriser. Några silverargentinare gick för ca 1k eftersom jag "bara" var en vecka före med köpet, men när de sålde för 9k så skrattar jag hela vägen till banken. Gjorde väl 100k profit igår på dem kanske.

Lätt att vara efterklok också - önskar ju såklart jag köpt 100 Huracan-spelare, men att träffa den sortens guldåder kräver sån ohygglig tur.

Köpa non-IF av spelare som kom med i TOTW är ett säkert kort, men det är inga gigantiska vinster vi talar om. Jag köpte spelare i prisklassen 2-50k och upplevde bäst utdelning på ett kort som köptes för 44k och sålde för 52k på fredag kväll. Hade även turen att investera i Gundogan före TOTW och han gick upp 11k, men det var troligen mest pga hans insats mot Barcelona i CL i veckan då uppgången satte fart före TOTW släpptes. Kollade även på Arjen Robben, men han gick "bara" från 110k till 120k ca. En vinst på 4k för en investering på 110k är inte riktigt värt det tycker jag.

IF trading är inte alls samma kassako som det var före "special"-kategorin i sökningen. Men jag tror ändå det kan vara pengar i banken om man investerar medan korten finns i packs, och säljer 1-2v senare. För att slippa sitta på korten alltför länge tror jag på att köpa dem sent (mån-ons fm) och sälja fredag/lördag veckan därpå. Har spanat in några kort denna vecka som jag tror kommer vara attraktiva för lagbyggare och därmed gå upp.

Nu väntar jag likt många andra på Movember SBC. Köpt på mig några kort till hyggliga priser, så skulle den SBC vi väntar på utebli har jag inte gjort någon gigantisk förlust. Men jag hoppas ju på ett paket av SBCs liknande Ultimate Scream så att priserna dubblas.

Har även köpt mycket spelare "för framtiden". PL, Serie A, brassar, billiga spelare som kommer kunna utnyttjas i framtida SBCer.

Har samma strategi inför POTM som jag haft inför MM. Det är ingen vits att gå all in, med tanke på att priserna på Wales/Belgien/Lille sedan länge ökat. Risk att marknaden imploderar av sin egen vikt när det släpps, troligen på fredag om en vecka. Däremot är det klokt att sitta på en bra grund när det väl smäller. En untradable Hazard vill nog alla ha, men untradable Allen kan de flesta leva utan. Så man får helt enkelt utvärdera när det kommer vad som är värt och inte.

Cool! Jag bommade lite, trodde på greklandmatchen och sydney-melbourne.

Men gjorde väl dryga 100k på Argentinamatchen i alla fal.

En slutsats jag tycker det känns som att man kan göra är att EA sprider ut SBC:erna över ligorna så gott dom kan (Undantaget PL med deras specialdeal)

Så Clombianska, Japanska och Brasilianska ligan t.ex kommer jag satsa på om nån intressant match dyker upp.

Har däremot knappt köpt på mig några movemberkort. Magkänslan säger att det blir likt scream-böset som jag tyckte var väldigt ovärt.
Citera
2016-11-05, 11:35
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Ska aldrig mer lägga energi på weekend league. Känns helt ospelbart med lagg och inget går min väg. Ligger ändå i div2 (gått upp i divisoner varje gång utom en) och har nu 8 raka torsk i weekend league. Hur kan det vara sån skillnad mot säsonger?

Kan man resetta sin custom tactics? Pillade lite där men vill ha det som är standard men vet inte vad det är.
Citera
2016-11-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ska aldrig mer lägga energi på weekend league. Känns helt ospelbart med lagg och inget går min väg. Ligger ändå i div2 (gått upp i divisoner varje gång utom en) och har nu 8 raka torsk i weekend league. Hur kan det vara sån skillnad mot säsonger?

Kan man resetta sin custom tactics? Pillade lite där men vill ha det som är standard men vet inte vad det är.

Du kan göra en ny trupp och kolla igenom custom tacticsen där så ser du vad som är standard. Förmodar jag
Citera
2016-11-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Kan man inte trycka på någon knapp för att återställa till standard? Har för mig att jag har sett det in game när jag har kollat, tror det är X på Xbox. Har inte tillgång till spelet just nu så kan inte dubbelkolla.
Citera
2016-11-05, 12:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Cool! Jag bommade lite, trodde på greklandmatchen och sydney-melbourne.

Men gjorde väl dryga 100k på Argentinamatchen i alla fal.

En slutsats jag tycker det känns som att man kan göra är att EA sprider ut SBC:erna över ligorna så gott dom kan (Undantaget PL med deras specialdeal)

Så Clombianska, Japanska och Brasilianska ligan t.ex kommer jag satsa på om nån intressant match dyker upp.

Har däremot knappt köpt på mig några movemberkort. Magkänslan säger att det blir likt scream-böset som jag tyckte var väldigt ovärt.

Jag duckade för Grekland och Australien. Dels hade jag på känn att belöningen för en eventuell Sbc skulle vara typ gold players pack - ovärt - dessutom var marknaden för de här korten kraftigt överhettad. Marcus Berg kostade väl typ 1.5-2k före Sbc släpptes?

Jag hade nog fyllt på med spelarna om priserna inte stuckit iväg så mycket så tidigt. Men nu luktade det förlust - om de kom med i Sbc skulle marknaden flöda av korten och ev gå ner ändå.

Jag var rätt nöjd med Portugal. Hade köpt alla spelare för nästan discard så jag kunde göra Sbc för under 2k. Räknade dock på det och kunde sälja spelare som Nilsson-lindelöf för nästan 4k, så det var ju inget snack om att sälja istället.

Brasilianska ligan har de väl inga spelare i ännu? Vet inte riktigt vad som händer där.

Det är fullt möjligt att Sbc movember inte blir värt att göra - men när Sbc kommer, vill folk ändå göra dem även om belöningen inte motsvarar investeringen. Bevis - Argentina-spelarna som sålde för 10k igår. Så jag tror ändå det är smart att sitta med några sådana kort. Förhoppningsvis kommer Sbc redan ikväll.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-11-05 kl. 13:11.
Citera
2016-11-05, 12:57
Medlem
KorvkastarNs avatar
Nån mer som lider av nått psykiskt fel?

Jag kan aldrig vinna mer än 1 draft match torskar alltid i andra matchen oftast med 1 mål.. förstår inte hur jag kan ha såna stora jävla problem, och i kval till champions torskar jag alltid finalen
Citera
2016-11-05, 12:59
Medlem
Tjo!
Är det värt att lägga ca 70k extra för Lukaku's scream kort? Då det är flera special abilitys så som poacher, ariel threat och complete forward på det kortet och inte på hans vanliga?
Gör dessa någon skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in