Citat:
Ursprungligen postat av
Raxie
Cool! Jag bommade lite, trodde på greklandmatchen och sydney-melbourne.
Men gjorde väl dryga 100k på Argentinamatchen i alla fal.
En slutsats jag tycker det känns som att man kan göra är att EA sprider ut SBC:erna över ligorna så gott dom kan (Undantaget PL med deras specialdeal)
Så Clombianska, Japanska och Brasilianska ligan t.ex kommer jag satsa på om nån intressant match dyker upp.
Har däremot knappt köpt på mig några movemberkort. Magkänslan säger att det blir likt scream-böset som jag tyckte var väldigt ovärt.
Jag duckade för Grekland och Australien. Dels hade jag på känn att belöningen för en eventuell Sbc skulle vara typ gold players pack - ovärt - dessutom var marknaden för de här korten kraftigt överhettad. Marcus Berg kostade väl typ 1.5-2k före Sbc släpptes?
Jag hade nog fyllt på med spelarna om priserna inte stuckit iväg så mycket så tidigt. Men nu luktade det förlust - om de kom med i Sbc skulle marknaden flöda av korten och ev gå ner ändå.
Jag var rätt nöjd med Portugal. Hade köpt alla spelare för nästan discard så jag kunde göra Sbc för under 2k. Räknade dock på det och kunde sälja spelare som Nilsson-lindelöf för nästan 4k, så det var ju inget snack om att sälja istället.
Brasilianska ligan har de väl inga spelare i ännu? Vet inte riktigt vad som händer där.
Det är fullt möjligt att Sbc movember inte blir värt att göra - men när Sbc kommer, vill folk ändå göra dem även om belöningen inte motsvarar investeringen. Bevis - Argentina-spelarna som sålde för 10k igår. Så jag tror ändå det är smart att sitta med några sådana kort. Förhoppningsvis kommer Sbc redan ikväll.