2016-11-04, 23:03
Medlem
afghanen har golat, likt jag misstänkt i tidigare inlägg. Varför skulle de annars dyka just där?

Vidare skulle heller inte fulla restriktioner fortfarande anses såsom behövande i det att bevisning till brottet ansågs säkrad.
Citera
2016-11-04, 23:49
Medlem
Titianas avatar
Detta med att hon även påstår att hon fått en svagare arm på grund av stroke, kan det vara hennes dominanta hand? Ett försök att förebygga att hon inte har kunnat hålla i ett vapen tex...
Detta kan visserligen hända vid stroke och om hon har risk för blodproppar borde hon vara medicinerad för detta. Vet vi om hon är det? Eller är henne utsaga att hon inte är behandlad bara ett tecken på att hon har "diagnostiserat" sig själv? Då borde hon verkligen inte flyga till Thailand...ökar risken alldeles oerhört....
Citera
2016-11-04, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag har inga problem med mina nerver och inte heller något problem med att du anser mig sämre än dig för att jag dubbelciterar och därmed "sjunker i graderna" enligt dig...har ingen betydelse. Vi kommer alla i jord och förblir mat åt mask och maggot och någon högre makt räddar oss inte från detta ....lägger till en till för säkerhets skull

Och som svar på ditt förhör om vad jag läst eller inte....

Poäng eller inte, så fungerar inte en stroke så att den raderar ett språk och lämnat ett annat intakt...det är ett faktum alldeles oavsett vad resten av texten under sekretessmakeringen säger. Hävdar man det är man inte riktigt riktig...skulle det vara en så stor stroke att den drabbade hjärnan så, så skulle inte sjukvården lämna detta obehandlat.

Jag ser hennes uttalanden bara som ett försök att sticka en offerkofta, att allt har någon extern orsak eller kass barndom...så om hon skulle ställas till svars så har hon "förmildrande" omständigheter...

Nog svarat om detta.

Men du, "vännen".

Det är ju just det jag säger . . .

Säger "saker" säger både P7,an och frivårdens utredning att så är fallet i sin "helhet" eller uttrycker du dig endast via "Expressens artiklar" i och med dessa har en mindre aktuell åsikt.

"Nog svarat om detta" säger du

Annars finns jag på # SEX. com o s v

Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
afghanen har golat, likt jag misstänkt i tidigare inlägg. Varför skulle de annars dyka just där?

Vidare skulle heller inte fulla restriktioner fortfarande anses såsom behövande i det att bevisning till brottet ansågs säkrad.

OK. Vem fan bryr sig om inlägg ?

Sista meningen, eller frågan.

Driver du eller fattar du ens vad du undertecknar, kanske full ?
Senast redigerad av LKVN 2016-11-05 kl. 00:03.
Citera
2016-11-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det blir inte riktigt rumsrent detta att du hoppar trådarna emellan och plockar med dig
åsikter/citat gällande JM från en tråd som tar upp ett "asylsexskandalaffär" och
sen klistrar in dessa åsikter i en tråd som berör ett helt annat ämne. Nämligen ett mord och
ett mordförsök på JM,s föräldrar. Det är milsskillnader brotten emellan och vad vi kan se i det
stora hela är att de skribenter med flest negativa åsikter/inlägg gällande JM (och hennes familj)
i den andra tråden har valt att inte delta i denna tråd. Självklart är dessa skribenter medvetna
om denna tråd.

En av anledningarna till det kan vara att mycket från den andra tråden du hämtar info från är
endast "byskvaller" utan större bäring som kanske bättre passar i den "lättsammare" tråden
och inte i denna tråd, en tråd som berör ett mord/mordförsök på JM,s föräldrar tillika hennes barns mormor och morfar.

Citat:
Så nej du kan inte riktigt
tro/bygga upp karaktärer på dessa förflyttningar då inläggen du inhämtar din "fakta" ifrån berör ett helt annat ämne än det som avhandlas i denna tråd och dessa personers inlägg du förflyttar deltar inte frivilligt i denna tråd utan du bjuder in dom ofrivilligt och applicera sedan deras åsikter på ett
mord iställer för en "sexskandal".
Har vi nu alltså en polisutredning grundad på byskvaller?
Citera
2016-11-05, 00:30
Medlem
Citat:
Se där, paret släpptes alltså och därtill påtalar ÅK att paret endast är intressanta för utredningen.
Man hade inte mycket att gå på, motivbilden endast verkar det som och där har media hjälpt till så det bara sprakat i pennorna innan ens någon var anhållen. Därtill har media blandat alla olika "fall" med varann för att få dignitet i artiklarna.

Skräckfyllda grannar, släkt, pensionerade poliser likaså och media tryckte varje berättelse.
Rättsväsendet hade alltså inte mycket att gå på, bara medias skriverier? Aha...
Citera
2016-11-05, 01:59
Medlem
Citat:

Du ser man kan leta mordvapen utan erkännande och att man just letar här efter vapnet
har väl givet med färden hem från Arboga till JM att göra. Någonstans måste man ju börja leta
oavsett erkännande eller inte.

Färden hem från Arboga till JM? Var finns det konstaterat att en sådan färd ägt rum? Berätta mera.
Citera
2016-11-05, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Färden hem från Arboga till JM? Var finns det konstaterat att en sådan färd ägt rum? Berätta mera.

"Från Arboga hem till JM" borde jag väl istället skrivit. Hem hamnade fel där så att säga.

Kan ej berätta mer jag annat än att man antingen kört sträckan eller om inte gjort så tar man sig
en tur via "Google maps" och ser vad det ger om man nu tänker att JM och co är gärningsmän
och skall hem till E- Tuna efter dådet.

Någonstans på vägen kan ju "vapnet" ligga/guppa s a s. Men tror som grandioso här jag, att
utan erkännande blir sökandet mindre lyckat men å andra sidan innebär ju inte heller brist av
vapenf per automatik att ett brott förblir olöst. . .

Tror t o m att en tidning skrev om denna färd men orkar inte söka efter det här och nu,
skall ut på länk i vintervädret men ett tips i alla fall. Jag läser varken Aftonbladet eller
Expressen självmant. SVT eller DN då kanske, kan vara där jag tror mig sett artikeln.
Citera
2016-11-05, 08:55
Medlem
En fundering: hur vet ens MR och JM att dem sitter i "samma" häkte?
Helt galet att så är fallet! Fullt överallt i våra andra häkten?
Senast redigerad av Sommarkubb 2016-11-05 kl. 09:05.
Citera
2016-11-05, 09:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarkubb
En fundering: hur vet ens MR och JM att dem sitter på "samma" häkte?
Helt galet att så är fallet! Fullt överallt på våra andra häkten?

Kan faktiskt inte utläsa någonstans att dom dom sitter på samma häkte..
EDIT
Ursäkta, ser nu att det var Uppsala som gällde här.

(Eller ens satt på samma häkte i samband med att lappar skrivits/utplacerats)

Men om det är så, räcker det att advokaterna sprungit på varann i entrén, eller att FhL tagit ut den svängen i förhör.
Själv tror jag det sistnämnda.
Citera
2016-11-05, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Har vi nu alltså en polisutredning grundad på byskvaller?

Inte längre. Åklagare och utredare är plockade för att undvika de problem som tex kan uppkomma då Johanna har känningar inom poliskåren.

Sedan att ÅK väljer att inte yppa i media i motsats till andra utredningar, i linje med hur yppandeförbud rimligtvis borde fungera enligt advokatkåren, får ses som att man har ett bra case.

De enda som yppar med alldeles för stort munläder är IF.

Jag skulle tro att GW är ganska nöjd med detta om han fick puffa, grymta och harkla sig i fallet.
ÅK verkar också nöjd eftersom det inte läcker ur utredningen, finns säker bra bevisläge.
Citera
2016-11-05, 11:19
Medlem
Kan ha varit med tidigare.
Kammaråklagare hoppas finna avgörande mordbevis i exmakens kropp
http://www.bblat.se/blaljus/brott/kammaraklagare-hoppas-finna-avgorande-mordbevis-i-exmakens-kropp
Citera
2016-11-05, 11:24
Medlem
letsdoits avatar
Mer från sjöpolisens sökande efter ett mordvapen i Arbogaån (fortsätter ev. på måndag):
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4497097-har-dyker-polisen-i-eskilstunaan-efter-bevis-fran-arbogamordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in