2016-11-04, 19:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nå nur tar du väl lite väl i här kan tyckas. Har du öppet mål redan här och nu skulle
kollusionsfaran hävts och i o m att den hävts skulle självklart restriktioner gjort
detsamma. Likaväl begärde åklagarna på nytt i denna häktningsframställan restriktioner,
det betyder alltså att öppet mål icke alls existerar ännu.

Du ser man kan leta mordvapen utan erkännande och att man just letar här efter vapnet
har väl givet med färden hem från Arboga till JM att göra. Någonstans måste man ju börja leta
oavsett erkännande eller inte.

Artar sig till, inte redan existerande.
Skrevs nog i en alltför "optimistisk" anda det där inlägget för övrigt.
Tror nu som du beträffande mordvapnet, ingen "älskling" som man lyckats bearbeta så pass
så att han sitter och berättar vart man slängt det. Eller berättat nånting överhuvudtaget
som har med mordet och mordförsöket att göra.
Det tigs nog fortfarande ordentligt på den kanten.
Liksom det tigs på det andra hållet, hos kvinnan som yttrat att man kan "gå över lik" för
att få vara med och ta del av miljonerna som pumpas ut i asylsvängen
(det föranleder mig förresten att undra vart alla stålar tagit vägen som hon hann dra in
till sig innan det "roliga" var över för hennes del).

Färdvägen, ja. Logiskt att man väljer att söka där man nu söker. Hittas nog inget dock.
Kniven som användes - om det nu verkligen var en kniv - har nog hamnat någon
helt annanstans och lär aldrig påträffas.
Citera
2016-11-04, 19:43
Medlem
Bli inte för överens nu, då blir tråden tråkig och jag blir tvungen att författa ett långt inlägg om varför de häktade nog är oskyldiga. Har flera smaskiga teorier på lager, alla oberoende och därför ingen konspiration.

Innehåller ingredienser som avundsjuka kollegor, svårt kriminellt belastade konkurrenter, förb*nnade fd män, inklusive polisanställda älskare, "ganska arga" släktingar och ny kvinna till drunknad man, blåsta på arvet, mediakåta bonusdrivna försäkringstjänstemän, rasism och kvinnohat och till sist poliser som letar där det är ljusast eller inte alls.

För övrigt hittar de nog ingen kniv och det verkar alltmer som att de börjar bli desperata. Dyker i närmsta bäck och drar sig inte för att gräva upp lik.
Citera
2016-11-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bli inte för överens nu, då blir tråden tråkig och jag blir tvungen att författa ett långt inlägg om varför de häktade nog är oskyldiga. Har flera smaskiga teorier på lager, alla oberoende och därför ingen konspiration.

Innehåller ingredienser som avundsjuka kollegor, svårt kriminellt belastade konkurrenter, förb*nnade fd män, inklusive polisanställda älskare, "ganska arga" släktingar och ny kvinna till drunknad man, blåsta på arvet, mediakåta bonusdrivna försäkringstjänstemän, rasism och kvinnohat och till sist poliser som letar där det är ljusast eller inte alls.

För övrigt hittar de nog ingen kniv och det verkar alltmer som att de börjar bli desperata. Dyker i närmsta bäck och drar sig inte för att gräva upp lik.
Men snälla!
Sätt igång bara!
Det är så en äkta diskussion ska gå till. Om du drar det ena scenariot efter det andra, så får vi en försmak av olika försvarsvarianter samtidigt som vi får träna oss i argumentation!
Citera
2016-11-04, 20:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men snälla!
Sätt igång bara!
Det är så en äkta diskussion ska gå till. Om du drar det ena scenariot efter det andra, så får vi en försmak av olika försvarsvarianter samtidigt som vi får träna oss i argumentation!
Nej, låt oss slippa.
Citera
2016-11-04, 21:07
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tror du verkligen hon har såna språkliga kunskaper så hon skulle vara i stånd att kunna författa
något som helst begripligt meddelande på persiska?

Som: من تو را دوست دارم I love you?

Eller detta?
نمی گویم که از آن من بود که شما را استخدام برای کشتن پدر و مادر من

Do not say that it was me who hired you to kill my parents.

Eftersom jag själv inte har några högre tankar om den aktuella kvinnans intelligens så
skulle det fanken inte alls förvåna mig ifall det just var nåt sånt hon verkligen skrivit till
honom. Fast på engelska då alltså. Persiska tror jag nämligen hon behärskar
lika lite som inavlade rednecks i Louisianas träskmarker.

Det börjar se riktigt bra ut för åklagarsidan.
Avslöjande lappar och förmodat golande om vart mordvapnet - kniven - dumpats efter
det sena och blodiga besöket ute vid sommarstället. Det artar sig till öppet mål här.
Bara att panga in bollen & bruden & berikaren.

Innan häktestiden är över har de två väl hunnit ange varandra så mycket det bara går.

Påminner mig fallet med Göran Lundblad i Småland:

http://www.expressen.se/kvallsposten/karleksbraket-mellan-gorans-tva-mordare/

I frivårdsutredningen säger hon själv att hon har eft en stroke tappat sina kunskaper i engelska
Det måste vara just den specifika engelska delen av hjärnan som drabbats
Vidare säger hon att hon fick stroke men ingen behandling....Tanten är uppenbart en mytoman och inte en särskilt smart en
Citera
2016-11-04, 21:12
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Okej, min teori bygger på AB:s TV, som säger att de var skrivna på persiska. Är de på engelska kan det vara vem som helst som skrev dem.

Håller med, varför skulle han skriva till henne på persiska om hon inte förstår det...men han kanske inte heller är så smart
Citera
2016-11-04, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja självklart! Är det så, men denna madam är inte så som de flesta av oss:

Likt en spyfluga citerar du utan att ha endaste vetskap om vad du citerar, så blåst. Så
besvärligt inkompetent och faktiskt fylld av antingen alkohol, bedrövelse eller besatthet.
Därtill jagar du utan varken sikte eller ens gevär, sorgesamt att se.

Du "pickar konstant" på mig men du . . . Höj nivån om du vill debattera. Klarar du det ?

Stackars kvinnfolk att en sådan som dig ens får representera denna art och utöver att du
förnedrar kvinnfolk, lär dig att skriva eller varför inte bara ens förstå vem du citerar. Mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Artar sig till, inte redan existerande.
Skrevs nog i en alltför "optimistisk" anda det där inlägget för övrigt.
Tror nu som du beträffande mordvapnet, ingen "älskling" som man lyckats bearbeta så pass
så att han sitter och berättar vart man slängt det. Eller berättat nånting överhuvudtaget
som har med mordet och mordförsöket att göra.
Det tigs nog fortfarande ordentligt på den kanten.
Liksom det tigs på det andra hållet, hos kvinnan som yttrat att man kan "gå över lik" för
att få vara med och ta del av miljonerna som pumpas ut i asylsvängen
(det föranleder mig förresten att undra vart alla stålar tagit vägen som hon hann dra in
till sig innan det "roliga" var över för hennes del).

Färdvägen, ja. Logiskt att man väljer att söka där man nu söker. Hittas nog inget dock.
Kniven som användes - om det nu verkligen var en kniv - har nog hamnat någon
helt annanstans och lär aldrig påträffas.

Okej, artar sig. Så skrev du visserligen men oavsett ordval vet vi väl ändå att Åklagare
inte kan få till "restriktioner" med både ett erkännande och dessutom bevisning på sin
hand. Visst ÅK får i 95 procent av fallen till häktningar, i 70 procent av fallen restriktioner
desutom. Fördel där till "statens advokater" kan man väl lätt säga varpå dessa "stadsanställda
advokater" dessutom skall vara objektiva i alla skepnader men serru icke, där klarar ÅK sig för
de misstänkta har ju sina advokater,även kallade försvarare. Rättvisan är ett faktum
då eller . . .

. . .icke sa nicke, försvarare är endast statister i början av en process, den misstänkte har ju
"en advokat" säger lagen därav kan man hävda att en rättvis juridisk jargong pågår. ÅK har ett
mål, åtal kallas det!

Men du, det är en annan debatt det serru speciellt oss så här emellan. En ÅK-kramare vs
en "försvarare - kramare "

"Färdvägen", som du säger, tillika jag, bör vara denne och såklart man då letar "vapen" där
och på tal om vapen. Visst har man en uppfattning polisiärt om vilket vapen som söks det har
nog rättsläkaren full koll på. Stickskador, dess djup o s v.

Är alla pengar slut för JM, hur vet du det ?
Citera
2016-11-04, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
I frivårdsutredningen säger hon själv att hon har eft en stroke tappat sina kunskaper i engelska
Det måste vara just den specifika engelska delen av hjärnan som drabbats
Vidare säger hon att hon fick stroke men ingen behandling....Tanten är uppenbart en mytoman och inte en särskilt smart en
Läst frivårdsutredningen förutom det lilla i media ??

Offentlig handling det serru!

Såklart du icke läst den, tillika har du ej heller läst det svärtade i paragrafsjuan därav utnyttjar
du din yttrandefrihet till ingen nytta. Pucko, tillika är du en lat fan du !
Senast redigerad av LKVN 2016-11-04 kl. 21:45.
Citera
2016-11-04, 22:13
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Såklart du icke läst den, tillika har du ej heller läst det svärtade i paragrafsjuan därav utnyttjar

Se där ja, nu när du fått spy galla över alla, är du nöjd? Känns det bättre?

Jag har kanske inte som vissa andra tid att hänga på tråden 24/7 men för den skull så äger du inte tråden och tydligen tolkningsrätt i alla avseenden.

Jag ifrågasätter ju naturligtvis att en stroke skulle drabba ett specifikt språk i hjärnan...vilket inte är ett konstigt antagande om man vet hur den är beskaffad. På vilket sätt skulle den lilla undersökningen ändra det faktum att en stroke troligen inte skulle kunna orsaka detta?
Citera
2016-11-04, 22:40
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Altså, det svärtade i lilla undersökningen är sekretessbelagt, så hur skulle jag kunnat läsa den? Oavsett hur olat jag skulle vilja vara. Om du har haft tillgång och läst det som är sekretessbelagt och sladdrar här baserat på de kunskaper så är du lite på tunn is då...

Den fria berättelsen som hon lämnat ser jag som fria fantasier. Den baserar sig enbart på henne utsaga/verklighetstolkning...nedtecknat av nån socionom.
Senast redigerad av Titiana 2016-11-04 kl. 22:49.
Citera
2016-11-04, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Se där ja, nu när du fått spy galla över alla, är du nöjd? Känns det bättre?

Jag har kanske inte som vissa andra tid att hänga på tråden 24/7 men för den skull så äger du inte tråden och tydligen tolkningsrätt i alla avseenden.

Jag ifrågasätter ju naturligtvis att en stroke skulle drabba ett specifikt språk i hjärnan...vilket inte är ett konstigt antagande om man vet hur den är beskaffad. På vilket sätt skulle den lilla undersökningen ändra det faktum att en stroke troligen inte skulle kunna orsaka detta?

Arrå, känns bra för det är väl det svaret du/ni vill ha. Så satans löjligt detta att varenda
miffo i tråden frågar: "Känns det bra ?" Bättre än så kan ni väl ?

"Den lilla undersökningen" har tillgång till diverse material, självklart ersätter inte den lilla
sinnesundersökningen den större. Inte heller skall den lilla avgöra framom den större
utgången beträffande APS men som sagt var privata samtal med den undersökte tillika
bekräftelse ifrån diverse "myndigheter" har p7:an tillgång till. Alltså sjukjournaler o s v.

Stroke, ett eget kapitel helt klart, men att göra sig "kunnig" på lite få hämtade meningar ifrån
frivårdsutredningen ifrån mediala artiklar gör dig inget vidare kunnig om just JM. Du bör alltså
läsa det svärtade, sekretessade i p7,an bl a. Annars frivårdsutredningens "journal" i sin helhet.

Har du läst någon av dessa var min fråga men istället för att svara drar du
"kontra-frågor-kortet" och tänker i din ensamhet att du kanske får till en och annan poäng
här i din fakta frånvaro.

Funkar inte riktigt så Titiana.

Att dra 100 smilisar och inte veta något är i min värld illa, du är således illa.

Dubbelcitera icke, det visar på noll nerver
Citera
2016-11-04, 23:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Arrå, känns bra för det är väl det svaret du/ni vill ha. Så satans löjligt detta att varenda
miffo i tråden frågar: "Känns det bra ?" Bättre än så kan ni väl ?

"Den lilla undersökningen" har tillgång till diverse material, självklart ersätter inte den lilla
sinnesundersökningen den större. Inte heller skall den lilla avgöra framom den större
utgången beträffande APS men som sagt var privata samtal med den undersökte tillika
bekräftelse ifrån diverse "myndigheter" har p7:an tillgång till. Alltså sjukjournaler o s v.

Stroke, ett eget kapitel helt klart, men att göra sig "kunnig" på lite få hämtade meningar ifrån
frivårdsutredningen ifrån mediala artiklar gör dig inget vidare kunnig om just JM. Du bör alltså
läsa det svärtade, sekretessade i p7,an bl a. Annars frivårdsutredningens "journal" i sin helhet.

Har du läst någon av dessa var min fråga men istället för att svara drar du
"kontra-frågor-kortet" och tänker i din ensamhet att du kanske får till en och annan poäng
här i din fakta frånvaro.

Funkar inte riktigt så Titiana.

Att dra 100 smilisar och inte veta något är i min värld illa, du är således illa.

Dubbelcitera icke, det visar på noll nerver

Jag har inga problem med mina nerver och inte heller något problem med att du anser mig sämre än dig för att jag dubbelciterar och därmed "sjunker i graderna" enligt dig...har ingen betydelse. Vi kommer alla i jord och förblir mat åt mask och maggot och någon högre makt räddar oss inte från detta ....lägger till en till för säkerhets skull

Och som svar på ditt förhör om vad jag läst eller inte....

Poäng eller inte, så fungerar inte en stroke så att den raderar ett språk och lämnat ett annat intakt...det är ett faktum alldeles oavsett vad resten av texten under sekretessmakeringen säger. Hävdar man det är man inte riktigt riktig...skulle det vara en så stor stroke att den drabbade hjärnan så, så skulle inte sjukvården lämna detta obehandlat.

Jag ser hennes uttalanden bara som ett försök att sticka en offerkofta, att allt har någon extern orsak eller kass barndom...så om hon skulle ställas till svars så har hon "förmildrande" omständigheter...

Nog svarat om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in