2016-11-05, 01:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waraahbe
Ingen aning exakt men tror det kan bli kraftigt.
https://www.youtube.com/watch?v=SKGjczYz1bg
"Trillions of dollars at stake in this election"

https://www.youtube.com/watch?v=4xn9jLy_TB4
00:55

Men har du inte ens en gissning?
2016-11-05, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Men har du inte ens en gissning?

Mellan 10-70 % nedgång från nu till vår2017.
2016-11-05, 01:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waraahbe
Mellan 10-70 % nedgång från nu till vår2017.

Härligt spann

Men om Trump vinner och vi inte får ett prisfall på minst 10% till våren 2017 som medger du alltså att du hade helt fel?
2016-11-05, 06:47
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Självklart finns det skillnader mellan allt, ingen har sagt något annat. Detta motsäger dock inte att det även finns flera intressanta likheter.

Det finns aldrig några bevis för vad som ska hända i framtiden, har vi otur förintas jorden av en gammastråle innan detta meddelande hinner läsas men särskilt sannolikt är det inte.

Det jag grundar mina påståenden om detta på är marknadsräntorna och detta är den bästa prognosen om framtiden vi någonsin kommer få. Om du personligen är säker på att marknaden har fel kan du binda räntan på 10 år och garanterat få en låg ränta under hela perioden. Inte ens en gammastråle som förintar jorden kan tvinga dig att betala hög ränta under den perioden då.

Oj lättirriterad märker jag, blir förstås så när verkligheten säger emot dina påståenden. Du svarade aldrig på min fråga: Hur förklarar du att priserna har ökat samtidigt som vi har haft betydande räntehöjningar under 2000-talet när du påstår följande:

Det är du dom säger stt det finns intressanta likheter mellan en platt-tv och bostäder.

Verkligheten säger att priserna på bostäder ökar om räntorna går ner, har du sovit underben sten? Man måste se det över tid, annars blir det totalt ointressant. Om det snöar i slutet av april, betyder det att det snart är vinter, eller säger trenden att vi fortfarande är på väg mot vår?
2016-11-05, 08:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Det är du dom säger stt det finns intressanta likheter mellan en platt-tv och bostäder.

Verkligheten säger att priserna på bostäder ökar om räntorna går ner, har du sovit underben sten? Man måste se det över tid, annars blir det totalt ointressant. Om det snöar i slutet av april, betyder det att det snart är vinter, eller säger trenden att vi fortfarande är på väg mot vår?

Jag har aldrig sagt att låga räntor inte driver på bostadspriserna men invänder emot att använda det som den enda förklaringen, så enkelt är det inte.

Och du undvek även denna gång att svara på min fråga: Hur förklarar du att priserna har ökat samtidigt som vi har haft betydande räntehöjningar under 2000-talet? Det går inte ihop med de påståenden du kommer med.
2016-11-05, 08:15
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att låga räntor inte driver på bostadspriserna men invänder emot att använda det som den enda förklaringen, så enkelt är det inte.

Och du undvek även denna gång att svara på min fråga: Hur förklarar du att priserna har ökat samtidigt som vi har haft betydande räntehöjningar under 2000-talet? Det går inte ihop med de påståenden du kommer med.

Jasså du mjuknar nu. Jag har heller aldrig påstått att räntor är den enda förklaringen. Är det över huvud taget någon som gör det?

Tillfälliga avbrott i en långsiktig trend är fullt normalt.

Föressten, du svarade inte på min fråga. Om det snöar i slutet av april, betyder det att det snart är vinter, eller säger trenden att vi fortfarande är på väg mot vår?
2016-11-05, 08:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jasså du mjuknar nu. Jag har heller aldrig påstått att räntor är den enda förklaringen. Är det över huvud taget någon som gör det?

Nej jag mjuknar inte jag har haft samma inställning hela tiden, försök annars hitta ett inlägg där jag har uttryckt något annorlunda.

Du har påstått att höjda räntor leder till sänkta bopriser men detta går inte ihop med att vi både haft höjda räntor och stigande bostäder under flera års tid under 2000-talet. Varför vägrar du att besvara hur det går ihop?
2016-11-05, 08:41
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Nej jag mjuknar inte jag har haft samma inställning hela tiden, försök annars hitta ett inlägg där jag har uttryckt något annorlunda.

Du har påstått att höjda räntor leder till sänkta bopriser men detta går inte ihop med att vi både haft höjda räntor och stigande bostäder under flera års tid under 2000-talet. Varför vägrar du att besvara hur det går ihop?

Ok, och hur ser prisutvecklingen ut under 2000-talet? Har priserna ökat eller sjunkit under perioden 2000-2016? Svara på det du
2016-11-05, 08:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ok, och hur ser prisutvecklingen ut under 2000-talet? Har priserna ökat eller sjunkit under perioden 2000-2016? Svara på det du

Vet du verkligen inte det själv, och detta säger inget om något påstående jag gjort.

Är du så rädd för den frågan?
2016-11-05, 09:15
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Vet du verkligen inte det själv, och detta säger inget om något påstående jag gjort.

Är du så rädd för den frågan?

Nej, men det säger något om mitt påstående. Svara på frågan tack!

Låga räntor bidrar till högre priser, den trenden är tydlig, historiskt sett över tid. Det är svar på din fråga, det är fakta. Så din högst subjektiva åsikt är irrelevant.

Fast med ditt strutsbeteende fortsätter du väl att tjata, likt en obstinat treåring.
Senast redigerad av AldoRaine 2016-11-05 kl. 09:17.
2016-11-05, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du skriver att Svenne har rätt, sen yrar du runt om räntan kan ligga några % hit eller dit.
Det är vad du skriver, räntan kan ligga 100-400 procentenheter rätt eller fel inom ett par år sett på lång sikt.
Du har inte en susning.

Ja, precis som dig och alla andra så har jag inte en susning om vad räntan är om 10 år. Ja helt rätt, räntan kan ligga på 400 % inom ett par år men inte ens du bedömer väl det som särskilt sannolikt?

Men att man kan binda räntan i 10 år till 3% visar att marknaden TROR att räntan i genomsnitt under den perioden kommer ligga däromkring eller snarare under det. Och på den punkten har Svenne som omväxling rätt i sitt påpekande om vad marknaden TROR om framtiden.

Dessvärre ser det ut som att att gäng ett gäng träskallar har lyckats tjafsa bort all form av intellekt från den här tråden. Det är helt omöjligt att föra resonemang med följande slutsatser här.
2016-11-05, 09:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, men det säger något om mitt påstående. Svara på frågan tack!

Låga räntor bidrar till högre priser, den trenden är tydlig, historiskt sett över tid. Det är svar på din fråga, det är fakta. Så din högst subjektiva åsikt är irrelevant.

Fast med ditt strutsbeteende fortsätter du väl att tjata, likt en obstinat treåring.

Innan du börjar ställa motfrågor om vädret kan du besvara frågan jag ställde till dig och detta är inget svar. Du har sagt att det finns bevis för att stigande räntor leder till fallande priser men vi har verkligheten som säger motsatsen, vi har under flera år haft både stigande räntor och stigande priser. Hur får du detta att gå ihop?

Du klagar på tjat men det beror på att du vägrar ge svar på de frågor du får eftersom du är så rädd att få dina påståenden prövade. Du klagar på strutsbeteende men det är just detta du visar upp, du blundar för fakta som strider emot dina påståenden.

Det är skillnad på att något bidrar till en fallande priser och att en nödvändig följd av en händelse är fallande priser, kan du förstå det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in