2016-11-05, 00:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Mordvapnet inlindat i en regnrock? En så pass lång kniv kanske inte är helt enkel att ha med sig när man cyklar, och en regnrock hittades väl i närheten av mordplatsen. Var regnrocken svart?

Ja varför inte? har själv inte läst eller hört talas om en svart regnrock men om en sådan har hittats i närheten av mordplatsen så är det ju högintressant.

Vad det gäller tipset till polisen så tror jag att det kan ha med mordvapnet att göra.
Citera
2016-11-05, 00:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nej den var grön. En annan fråga, varför slår en våldtäksman till en grå mulen och regnig dag mot en fullt påklädd kvinna, som dessutom har hund, känns som att den typen av brott hör hemma på sommaren....

Men på kvällen och i mörkret kanske den gröna ihopvikta regnrocken såg mer svart ut om den nu satt på pakethållaren?
Citera
2016-11-05, 00:32
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
En fantastiskt klok och välgenomtänkt teori Pudelfrillan!
Det märks att du grunnat på det här ett tag...

När det gäller hur snabbt gärningsmannen kan cykla;

Vet vi om denna "Mr.P" använde cykel dagligen i sitt arbete som brevbärare?
Då lär han väl kunna cykla "utav-bara-helvete"? Särskilt om han är "adrenalin-arg"?!
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-05 kl. 00:46.
Citera
2016-11-05, 01:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp

Då lär han väl kunna cykla "utav-bara-helvete"? Särskilt om han är "adrenalin-arg"?!

Ja definitivt, Mr P. har ju jobbat på posten sen -73 så nog måste han ha cyklat väldigt mycket och delat post. Under de senaste åren har han dock varit lantbrevbärare och kört postbil.

Ja verkligen, då lär det gå undan!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-05 kl. 01:39.
Citera
2016-11-05, 01:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

På tal om min teori förresten, alla tycks inte ha gillat den...
Jag tycker att påhoppet på mig i kommentar #1357, där jag dömer ut polisens huvudmisstänke GM Sture känns både hotfullt, aggressivt och märkligt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-05 kl. 02:23.
Citera
2016-11-05, 01:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tycker att påhoppet på mig i kommentar #1357, där jag dömer ut polisens huvudmisstänke GM Sture känns både hotfullt, aggressivt och märkligt.
Skribenten har helt enkelt den debattstilen, och det har inget med din teori eller det här ämnet att göra. I och för sig kan han/hon väl också ha retat upp sig på din frisyr. Du borde verkligen göra något åt ditt hår.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-05 kl. 01:54.
Citera
2016-11-05, 02:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Skribenten har helt enkelt den debattstilen, och det har inget med din teori eller det här ämnet att göra. I och för sig kan han/hon väl också ha retat upp sig på din frisyr. Du borde verkligen göra något åt ditt hår.

Ok, bra att du känner till hen så man vet. Udda debattstil dock, hade skribenten trasiga leksaker?
Ja jag kanske skulle tuppera mera?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-05 kl. 02:31.
Citera
2016-11-05, 02:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror det är uteslutet att DOMUS sålde dylika knivar. Den här frågan beror helt på om vi har de korrekta uppgifterna om vilken typ av mordredskap som användes. Var det en sådan kniv som nämnts lär de inte sålts på DOMUS...

Instämmer tillfullo, jag förstår överhuvudtaget inte varför mordredskapet skulle ha införskaffats på Domus
Citera
2016-11-05, 02:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ok, bra att du känner till hen så man vet. Udda debattstil dock, hade skribenten trasiga leksaker?
Jag känner inte till skribenten mer än att jag kollade postningshistoriken. Om du klickar på en skribents namn i kolumnen till vänster, och sedan på "Hitta fler inlägg av XXX", så kan du se vad en skribent har skrivit i andra trådar.
Citat:
Ja jag kanske skulle tuppera mera?
Jag skulle kunna ge dig några tips här och nu, men det blir ju lite "Off topic" som man säger. Kolla i någon tråd om hårvård i stället så kan du säkert få bra råd.
Citera
2016-11-05, 02:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja varför inte? har själv inte läst eller hört talas om en svart regnrock men om en sådan har hittats i närheten av mordplatsen så är det ju högintressant.

Vad det gäller tipset till polisen så tror jag att det kan ha med mordvapnet att göra.

Har den öht relevans och kan kopplas till mordet på Eva den här regnrocken?
Citera
2016-11-05, 02:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
hmm sant...som tidigare nämnts, kanske fadern samlade på militaria eller liknande som ärvts av PAJ, bajonett, typ svensk m/1896 eller m/1914..Kanske ska man även fundera på vilka vapen som kan ha funnits i Evas föräldrahem, PAJ måste varit där många gånger, både med Anneli och Eva..

Nej, nej, det behöver inte alltid vara så avancerat som att: "Fadern samlade på militaria!!!" osv... den där typen av dubbeleggade knivar kunde ju hänga på väggen hos nästan vem som helst. Jag minns att flera kompisar från barndomen hade souvenirer i form av vapen, och faktiskt just tveeggade, dubbelslipade knivar/"minisvärd" från resor till t.e.x. Mallorca, Kreta, Cypern, Turkiet. Det där var coola "prydnadsknivar/svärd" på -70 talet så att säga, inte helt sällan i kombination med röd eller blå sammet på nåt vis, ja ni som har sett det vet var jag menar, snygga fodral etc.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-05 kl. 03:02.
Citera
2016-11-05, 02:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har den öht relevans och kan kopplas till mordet på Eva den här regnrocken?

Vet ej, jag har då själv aldrig hört talas om den. Men om någon kan hitta vart den nämns så länka till källan här, för den är ju givetvis viktig i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in